Mama, suprasdavusi dukrą be žodžių, išleidusi ją į mokyklą patyrė šoką

Tėvai, auginantys vaikus, patiria begalę išgyvenimų ir rūpesčių, apie kuriuos dažnas net nesusimąsto. Istorija, kurią papasakojo jauna mama, pamoko, kaip svarbu laiku imtis veiksmų, kalbėtis su kitais tėvais, o taip pat atrasti tinkamą sprendimą.

 Praėjus mėnesiui pirmoje klasėje, mama išgirdo apie didelį  susirūpinimą iš  klasės mokytojos.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
 Praėjus mėnesiui pirmoje klasėje, mama išgirdo apie didelį  susirūpinimą iš  klasės mokytojos.<br> 123rf asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 13, 2017, 1:35 PM

Agnė (vardas pakeistas)  iki pirmosios klasės niekuo nesiskyrė nuo kitų vaikų, kartais šiek tiek sudėtingiau tardavo ilgus žodžius ir sunkiai mokėsi eilėraščius. Savo poreikius iki penkerių metų puikiai reikšdavo gestais, o po to ir žodžiais. 

Kadangi mamos ir dukrytės tarpusavio ryšys buvo pakankamai stiprus, jos puikiai suprasdavo viena kitą, būtent todėl mažoji Agnė nejautė būtinybės reikšti jausmų arba veiksmų žodžiais. 

Praėjus mėnesiui pirmoje klasėje, mama išgirdo apie didelį  susirūpinimą iš  klasės mokytojos. Mokytoja sakė, kad dukra visiškai nesugeba jungti raidžių, nors jas pažįsta. O tai reiškia, kad vaikas ne tik nežinojo, kaip skaityti, bet ir nuo ko pradėti. 

„Mokytojos diktuotas tekstas buvo padrikų raidžių kratinys, nepanašus į žodžius. Mano šoką ir siaubą patvirtino ir logopedė. Ji nustatė foneminį sutrikimą“, - vaiko mama apibūdino susiklosčiusią situaciją.

Savo problema jauna mama dalinosi su kitomis mamomis, auginančiomis vaikus: grupiokėmis, draugėmis, kolegėmis. Viena kolegė, kuri turėjo patirties dirbant su vaikais, turinčiais įvairiausius sutrikimus, ir buvo bandžiusi daug metodikų, patarė kreiptis į „Brain Gym“ centrą.

 „Viską labai aiškiai suvokiau. Išsiaiškinau, kad žmonių, turinčių tokį sutrikimą, yra labai daug, bet tai manęs neguodė. Norėjau padėti savo vaikui čia ir dabar. Norėjau, kad ji skaitytų ir rašytų taip pat, kaip ir kiti vaikai“, - pasakojo mama apie savo pasiryžimą kuo skubiau imtis veiksmų, kurie padėtų dukrytei.

– Po kiek laiko pradėjote pastebėti pirmuosius rezultatus? Kas pasikeitė? - paklausėme Giedrės.

- Pradėjome lankyti šį centrą, ir, mano nuostabai, rezultatai atsirado jau po dviejų savaičių. Pastebėjau, kad vaikas jau jungia raideles ir gali skaityti trumpus dviskiemenius žodžius. Šiek tiek nurimau. Po pirmojo mėnesio nuėjau pas klasės mokytoją pasiteirauti, kaip sekasi mano pirmokėlei. Mokytoja buvo nustebinta rezultatų. Jos nuomone, vaikas padarė labai didelę pažangą. Su mokytoja, kalbėdavausi kas mėnesį. Jos atsakymas buvo visada toks pat: „Ne žingsniais, o šuoliais vaikas eina į priekį!“

– „Brain Gym“ treneriai užsiėmimų metu dirba su vaiku žaidimų forma, minima, jog yra „treniruojamos smegenys“. Kaip įvertintumėte trenerio darbą?

- Žinoma, jokia metodika, joks darbas nevyksta be žmonių. Mane visą laiką džiugino jauki „Brain Gym“ centro atmosfera, kuri sukurta darbuotojų dėka. Treneriai jauni, entuziastingi,  dirbantys iš širdies ir rezultatais džiaugiasi ne mažiau negu tėvai ar vaikai. Jų darbo tikslas – rezultatas. Labai esu dėkinga mano dukros trenerei Ramintai. Dėl jos pastangų, empatijos mano vaikas skaito ir rašo. Sugeba susikaupti ir pasitikėti savimi. Taigi, labai ačiū.

- Kaip vertinate pasiektus rezultatus?

- Keturių mėnesių darbas davė tai, kad mano vaikas skaitymo ir rašymo srityse neatsilieka nuo pirmokams keliamų reikalavimų. Ji skaito ir rašo taip, kaip rašo pirmokai. Džiaugiuosi tuo, kad neviltis, kuri buvo mane aplankiusi rudenį, išnyko. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.