Beviltiški mokiniai: ką daryti, kai korepetitoriaus pastangos – bevaisės?

Artėjant naujiems mokslo metams vis daugiau tėvų susimąsto, kokios priemonės ar specialistai gali padėti jų vaikams siekti geresnių rezultatų mokykloje. Pirma kylanti mintis – korepetitorius, kuris, anot daugelio, – vaistas nuo vaikų „tinginystės“, nenoro mokytis ir išsiblaškymo.

 Jei kažkam nesiseka matematika ar kiti tikslieji mokslai, tai dar nereiškia, kad vaikas negabus ir negalima jam padėti.
 Jei kažkam nesiseka matematika ar kiti tikslieji mokslai, tai dar nereiškia, kad vaikas negabus ir negalima jam padėti.
 Jei kažkam nesiseka matematika ar kiti tikslieji mokslai, tai dar nereiškia, kad vaikas negabus ir negalima jam padėti.
 Jei kažkam nesiseka matematika ar kiti tikslieji mokslai, tai dar nereiškia, kad vaikas negabus ir negalima jam padėti.
 Intelekto lavinimo centro trenerė Justina Inkrataitė.
 Intelekto lavinimo centro trenerė Justina Inkrataitė.
 Protinių įgūdžių lavinimo centro „Brain Gym“ vadovė Domantė Padleckaitė.
 Protinių įgūdžių lavinimo centro „Brain Gym“ vadovė Domantė Padleckaitė.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jul 24, 2017, 12:11 PM, atnaujinta Jul 24, 2017, 12:11 PM

Tačiau vaikų raidos specialistai teigia, kad pirmiausia tėvai turi suprasti, kokius gebėjimus vaikai turi, su kokiomis problemomis jie susiduria ir kokias protines sritis reikia treniruoti.

Protinių įgūdžių lavinimo centro „Brain Gym“ vadovė Domantė Padleckaitė sako, kad kiekvienas vaikas – unikalus, todėl pirmiausia reikia išsiaiškinti jo poreikius ir silpnąsias puses, o tik tuomet galvoti apie konkrečias pagalbos priemones. 

Jei kuri nors smegenų sritis veikia lėčiau, vaikas tiesiog negali priimti ir suvokti tos informacijos visavertiškai. Korepetitoriui gali trūkti kantrybė, jei vaikui tenka kartoti tą patį po dešimt kartų, o jis vis tiek daro tas pačias klaidas. Vadinasi, problemos šaknys – ne žinių stoka, o gebėjimas jas priimti, suvokti, suprasti. Ir tai – ne korepetitoriaus kompetencija. 

Reikia spręsti problemą iš esmės 

„Šiandien tikrai galiu pasakyti, kad daugelis tėvų į vaikų mokymąsi vis dar žiūri kiek senoviškai ir labai šabloniškai – pasamdysiu korepetitorių ir vaikas automatiškai geriau mokysis. Deja, taip nėra. Korepetitorius reikalingas tam, kad vaikui būtų pakartota ir priminta informacija, tačiau pats korepetitorius nesprendžia problemų iš esmės – nelavina vaiko protinių gebėjimų. O tai labai svarbu visame mokymosi procese“, – teigia D. Padleckaitė.

Anot specialistės, pirmiausia reikia spręsti problemą iš esmės – nuo pat „šaknų“: atlikti Gibsono kognityvinių gebėjimų testą, kuris atskleis silpnąsias protines sritis, kurias reikia „gydyti“ – treniruoti. Tik išsprendus esminę vaiko informacijos suvokimo ir įsisavinimo problemą, galima kreiptis į korepetitorių. Tokiu būdu bus sutaupyta ne tik daug nervų, brangaus laiko, bet ir šeimos biudžeto.  

„JAV ir daugelyje vakarų valstybių Gibsono ar panašūs testai yra labai populiarūs, ir daugelis tėvų leidžia vaikus į įgūdžių ugdymo centrus nuo mažų dienų, kad jie ten galėtų lavinti savo protą ir išvengtų problemų ateityje. Tokie testai parodo, kokios smegenų sritys dirba geriausiai, efektyviausiai ir kas “šlubuoja“, ką reikia tobulinti“, – teigia D. Padleckaitė.

Vaikai „nurašomi“ be pagrindo

Specialistė teigia, kad vaikai blogai mokosi dėl įvairių priežasčių.

„Dėmesio sutelkimas, skaitymo sutrikimai, nesugebėjimas įsiminti svarbios informacijos, hiperaktyvumas – tai yra pagrindinės problemos, su kuriomis susiduria šiandienos jaunimas. Ir tik lavinant jų protinius įgūdžius galima jiems padėti. Man asmeniškai yra pikta, kuomet tenka tam tikrose situacijose išgirsti, kad jeigu vaikas prastai skaito – jam jau reikia ruošti specialią programą, jis jau tampa „nurašytu“. Tikrai taip nėra, tiesiog reikia lavinti tam tikrą jo smegenų sritį ir viskas atsistos į savo vėžes“, – tikina D. Padleckaitė.

Anot „Brain Gym“ vadovės, vaikai pradeda mėgautis mokymusi tik tuomet, kai pasiekia gerų rezultatų: „Vaiko motyvacija mokytis – labai svarbus dalykas. Jeigu vaikas pradeda suprasti ir jam pradeda sektis – jis ir toliau noriai mokysis. Tačiau jeigu jam nesiseka tam tikras dalykas, jis labai greitai gali nuleisti rankas. Ir čia būtina rimta specialistų pagalba, kadangi gali būti, kad vaikas dėl aplinkos šurmulio nesugeba įsisavinti tam tikros informacijos, todėl jam reikia padėti susikoncentruoti. Priežasčių yra daug, ir mes jas visuomet išsiaiškiname ir sėkmingai išsprendžiame“.

Jei kažkam nesiseka matematika ar kiti tikslieji mokslai, tai dar nereiškia, kad vaikas negabus ir negalima jam padėti. Ugdant ir pagal amerikiečių mokslininkų sukurtą programą lavinant protines sritis, niekada matematikos nesupratęs moksleivis staiga ima ją mokytis su entuziazmu ir savo rezultatus per trumpą laiką pagerina bent keliais balais. 

„Viskas yra įmanoma, tik reikia žinoti nuo ko pradėti, – šypteli specialistė. – Susitvarkome su visais iššūkiais mokyklose“.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2021 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.