Technologijos – ne laisvalaikio, o mokymosi ir darbo priemonė

Informacinės technologijos vis aktyviau ateina į šalies švietimo įstaigas. Daugiau nei pusė jų naudojasi elektroniniais dienynais, nors prieš penkmetį ant mokytojų stalų šiureno popierinių klasės dienynų puslapiai. Technologiniam progresui įtakos turi ir besikeičiantys visuomenės technologiniai įgūdžiai bei poreikiai. Ar mūsų mokyklos spėja prisiderinti prie mokinių išmaniųjų technologijų vartojimo įpročių ir ar žengs žingsnį, kuris pakeis ir papildys mokyklose naudojamus mokymo metodus?

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Apr 18, 2014, 8:00 PM, atnaujinta Feb 14, 2018, 1:04 PM

Marina Vildžiūnienė, Mokyklų tobulinimo centro (MTC) programų direktorė, pastebi, kad pastaruoju metu Lietuvos mokyklos turėjo nemažai galimybių praturtinti tiek technologijų bazę, tiek ir stiprinti įgūdžius panaudoti informacines technologijas ugdymo procese.

„Tai ne tik klasėje naudojamos interaktyviosios lentos ir įvairios skaitmeninės programos, bet ir, pavyzdžiui, jau gerai įsitvirtinę į praktiką elektroniniai dienynai, ne taip seniai Lietuvos mokykloms pristatytas įsivertinimo įrankis IQES, ir kt. Vis tik skaitmeninių technologijų panaudojimo mastas mokyklose yra netolygus, tiek turimų išteklių, tiek panaudojimo prasme. Šioje srityje mokyklai visgi reikia labiau pasistengti spėti su visuomenės skaitmeninio raštingumo tempais“, – įsitikinusi MTC programų direktorė.

Ji atkreipia dėmesį, kad į naujoves mūsų mokyklose galbūt kartais žiūrima per atsargiai. Dabar augančiai vaikų kartai kompiuteriai yra tarsi jų prigimties dalis, o mokytojų kartos žmonėms reikia priprasti prie išmanių technologijų ir mokytis jomis naudotis. Kartais atsargus požiūris, jeigu toks yra, gali būti dėl nepakankamai tvirtų įgūdžių jomis naudotis.

Atsargiai į naujoves žvelgia ne tik mokytojai, bet ir mokinių tėvai. Ugdymo plėtotės centro (UPC) direktoriaus Giedriaus Vaidelio tikinimu, kartais didesnė įtampa juntama iš tėvų pusės.

„Dažnai tėvai abejones sieja su įsivyravusiu stereotipu, kad skaitmeninės technologijos yra skirtos tik žaidimams ir kad vaikai kompiuteriais tik „žaidžia“. Tuomet tėvams siūlau dalintis vaidmenimis: dirbti ir mokytis kompiuteriu paliktų tik mokyklai, o namuose vaikams ribotų laiką žaisti kompiuteriu“, – sakė G.Vaidelis.

Jo tvirtinimu, tiek vaikai, tiek tėvai turi įsisąmoninti, kad informacinės technologijos yra ne laisvalaikio leidimo, o mokymosi ir darbo priemonė. Dažnai pamirštama, kad dabartiniai vaikai technologijas labai greitai įsisavina ir mokytis jie nori kitaip, nei mes įsivaizdavome iki šiol.

Svarbiausia – mokytojas

Nors tyrimų, ar skaitmeninės technologijos ir jų galimybes išmanantys mokytojai gali daryti didesnę įtaką mokinių mokymuisi ir jų rezultatams, dar nėra, tačiau švietimo specialistai jau įžvelgia ir tokių sąsajų.

G.Vaidelis akcentuoja, kad moksleivių pasiekimams ne technologijos, ne suolas ar suremontuota mokykla daro esminę įtaką, o mokytojų kompetencija.

„Todėl ir skaitmeninių technologijų naudojimas bus sunkiai įvertinamas pasiekimams gerinti. Čia kaip bet kokiam sporte – negali kalbėti vien tik apie įrangos įtaką rezultatams. Svarbiau žmogaus, naudojančio tą įrangą, profesionalumas“, – įsitikinęs G.Vaidelis. Anot jo, ypač svarbu, kad mokytojai patys siektų tobulėti ir mokytųsi taikyti šiuolaikines skaitmenines technologijas mokymui.

„Manau, jei pedagogai mokymo procese naudotų daugiau moderniųjų technologijų, jie sutaupytų daugiau laiko, kurį galėtų išnaudoti gabesniems ar silpniau besimokantiems. Neabejoju, kad mokytojas, išmanantis skaitmenines technologijas ir gebantis kūrybingai pateikti medžiagą savo pamokose, tikrai labiau motyvuotų daugiau moksleivių. Be to, galėtų lengviau ir kūrybiškiau paaiškinti sunkiai suprantamas temas“, – įsitikinęs UPC direktorius.

Svarbiausia, anot pašnekovų, reikia išmokti žiūrėti į išmaniąsias technologijas kaip į galimybę praturtinti mokymo ir mokymosi procesą, o ne kaip į nepamatuotą grėsmę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.