Šėtono besišaukiantis V. Grincevičius „YouTube“ – tik mailius

Lietuvių kuriami vaizdo įrašai „YouTube“ sulaukia šimtų tūkstančių ar, geriausiu atveju, kelių milijonų peržiūrų. Tikrosios šio portalo žvaigždės gali pasigirti kur kas rimtesniais pasiekimais, o pajamas skaičiuoja milijonais.

Dažnai „YouTube“ nariams už paspaudimus mokami centai, tačiau kartais galima gauti net kelis dolerius už vieną paspaudimą.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Dažnai „YouTube“ nariams už paspaudimus mokami centai, tačiau kartais galima gauti net kelis dolerius už vieną paspaudimą.<br>„Reuters“/„Scanpix“ nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 18, 2014, 9:45 PM, atnaujinta Jan 21, 2018, 3:49 AM

Kilus šurmuliui dėl humoristo Vaidoto Grincevičiaus (Whydoto) dainos „Šėtone prašau“, vaikinas puolė rinkti paramą. Tačiau vaikinas neatskleidė, kiek pajamų jam atnešė vaizdo įrašas, jau sulaukęs daugiau nei 1,1 mln. peržiūrų.

Verta pastebėti, kad oficialiai „YouTube“ kol kas neleidžia uždirbti lietuviams, tačiau yra bent keli būdai „apeiti“ tokį ribojimą. Pavyzdžiui, galima registracijos anketoje nurodyti, kad gyveni kitoje šalyje (pvz., Didžiojoje Britanijoje) arba pasinaudoti trečiųjų šalių paslaugomis (pvz., užsiregistruoti tinklalapyje Videostars.lt).

Vaizdo įrašų kūrėjų gaunamos pajamos priklauso ne tik nuo to, kiek žmonių peržiūri vaizdo klipus (ir pamato reklamas), bet ir nuo reklamų paspaudimų skaičiaus (video intarpo atveju – ar jis buvo žiūrimas ilgiau nei 30 s). Taigi turinio kūrėjų pajamos gali smarkiai skirtis, net jei jų vaizdo įrašai sulaukia panašaus kiekio peržiūrų. Be to, jei tai yra konkrečiai auditorijai skirta reklama, jos paspaudimas bus brangesnis nei plataus pobūdžio reklamos.

Tai patvirtina ir „YouTube“ uždarbiaujantys žmonės: dažnai už paspaudimus mokami centai, tačiau kartais galima gauti net kelis dolerius už vieną paspaudimą.

Ko siekia – daugiau užsidirbti, ar pritraukti daugiau žiūrovų – priklauso nuo kūrėjų. Pavyzdžiui, jei sukūrėte juokingą vaizdo įrašą, kuris buvo peržiūrėtas milijoną kartų, bet reklamą paspaudė tik tūkstantis žiūrovų, galite gauti apie tūkstantį dolerių. Tačiau tiek pat galite uždirbti ir įkėlęs vaizdo įrašą, kuriame aiškinate, kaip gauti paskolą būstui, o joje buvo rodoma į konkrečią auditoriją nutaikyta reklama (vidutinio amžiaus, gaunantys aukštas pajamas, su aukštuoju išsilavinimu didmiesčių gyventojai), net jei jį peržiūrės tik 10 tūkst. žmonių, o reklamą paspaus vos 100 iš jų.

Dažniausiu atveju plačioms auditorijoms vaizdo įrašus kuriantys „YouTube“ nariai nurodo uždirbantys 1–5 dolerius už tūkstantį peržiūrų. Kitaip sakant, milijono „klikų“ sulaukęs vaizdo įrašas gali uždirbti 1000–5000 dolerių. Tiesa, kiekvienu atveju 45 proc. uždarbio lieka „YouTube“.

Vien dėl didelės paklaidos įvardinti turtingiausius „YouTube“ narius yra sudėtinga. Tačiau Celebritynetworth.com sudarė dešimtuką daugiausiai uždirbančių „YouTube“ žvaigždžių – jis atrodo taip (pajamos per metus; „YouTube“ dalis jau atimta; pateikiamas bendras vaizdo įrašų peržiūrų skaičius):

10. „AnnoyingOrange“ – vaizdo įrašai su vaisiais ir daržovėmis, uždirbantys 3,4 mln. dolerių (2,1 mlrd. peržiūrų);

9. „UberHaxorNova“ – šmaikščios žaidimų apžvalgos, sukraunančios 3,5 mln. dolerių (1,3 mlrd. peržiūrų);

8. „RayWilliamJohnson“ – juokeliai, kurie uždirba per 4 mln. dolerių (2,7 mlrd. peržiūrų);

7. „TobyGames“ – kompiuterinių žaidimų apžvalgos, autoriui atnešančios 4,2 mln. dolerių (1,7 mlrd. peržiūrų);

6. „JennaMarbles“ – šmaikštauti mėginanti video tinklaraštininkė gauna apie 4,3 mln. dolerių (1,5 mlrd. periūrų);

5. „BluCollection“ – žaislus apžiūrinėjantis ir su jais žaidžiantis vyras susirenka 4,8 mln. dolerių (1,8 mlrd. peržiūrų);

4. „DisneyCollectorBR“ – analogiškas kanalas, tik čia su žaislais žaidžia moteris. Pajamos – 5 mln. dolerių (2,6 mlrd. peržiūrų);

3. „Smosh“ – komikai, kuriems jų įrašai atneša apie 5,7 mln. dolerių (3,4 mlrd. peržiūrų);

2. „BlueXephos“ – kanalas, dedikuotas specialiai „Minecraft“ žaidimui, gauna 6,7 mln. dolerių (2,4 mlrd. peržiūrų);

1. „Pewdiepie“ – „YouTube“ karaliumi tituluojamas jaunuolis, kuriantis juokingas žaidimų apžvalgas, kasmet turėtų uždirbti apie 7 mln. dolerių (5,4 mlrd. peržiūrų).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.