Programuoti galima išmokti ir žaidžiant

Programavimo įgūdžiai padės ne tik ateities karjeroje, bet ir išmokys spręsti problemas, logiškai mąstyti. Tiesa, programavimo pagrindų nebūtina mokytis sudėtingai – vaikai su jais gali susipažinti ir žaisdami mėgstamus žaidimus.

„Minecraft“ programavimo pamokas gali išbandyti kiekvienas norintis.
„Minecraft“ programavimo pamokas gali išbandyti kiekvienas norintis.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 25, 2015, 10:12 AM, atnaujinta Oct 2, 2017, 11:07 PM

Antrus metus Lietuvoje prie pasaulinės programavimo valandos (angl. „Hour of Code“) prisijungsianti „Microsoft“ siūlo tai daryti žaidžiant visame pasaulyje populiarų „Minecraft“ žaidimą ar virtualios tiesiogiai transliuojamos pamokos metu.

Programavimo valanda – nevyriausybinės organizacijos „Code.org“ trečius metus iš eilės organizuojama pasaulinė iniciatyva, kurios metu moksleiviai skatinami susipažinti su kompiuterių mokslu ir programavimu. Gruodžio 7–13 d. vyksiančioje programavimo valandos savaitėje pernai dalyvavo per 100 mln. moksleivių visame pasaulyje.

„Siekiame kiekvieną pasaulio gyventoją supažindinti su kompiuterių mokslu, programavimo pagrindais ir įgyti žinias, kurios būtinos pasaulyje, kuriame vis daugiau darbų persikelia į skaitmeninę erdvę“, – sakė „Microsoft Lietuva“ generalinis direktorius Ainis Kavaliauskas.

Kiekvienas norintis gali išbandyti „Minecraft“ programavimo pamokas, kuriose žaidėjai išmoks programavimo pagrindų ir juos pasitelkę judės ir tyrinės žaidimo pasaulį, atlikdami vieną iš 14 specialių užduočių. Pastarąjį žaidimą visame pasaulyje žaidžia per 100 mln. žaidėjų. „Minecraft“ pamokoms reikalinga tik interneto naršyklė.

Į žaidimus reikia įsitraukti ir tėvams

Lietuvos žaidimų kūrėjai pastebi, kad žaidimai ar jais paremtos patirtys turi itin daug potencialo padėti išmokti programuoti ne tik vaikams, bet ir tėvams. „Tereikia skirti šiek tiek daugiau dėmesio tam, kokie žaidimai žaidžiami šeimoje, pasidomėti, kaip galime „įdarbinti“ savo vaikų pomėgius ir patiems tėvams kažko išmokti. Šiuo metu egzistuoja ne vienas žaidimas, kuris moko programavimo pagrindų. Pavyzdžiui, paprasti loginiai žaidimai, kaip „Kodable“ ar „Cargo-Bot“, tinkami net skaityti nemokantiems vaikams ir padės suvokti kam reikalingas programavimas bei kodėl jis įdomus“, – sakė Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos valdybos narys Artūras Rumiancevas.

Pasak jo, vėliau galima pasitelkti ir žaidimus, kuriuose jau pateikti visi kūrybai būtini įrankiai, pavyzdžiui, „Little Big Planet“, „Disney Infinity“, „Super Mario Maker“ ar „Project Spark“: „Tiesioginių programavimo žinių jie nesuteiks, bet supažindins su šiai veiklai būtinais logikos principais. Svarbiausia, kad pramoga būtų vienodai įdomi tiek vaikams, tiek tėvams.“

Žaidimas – natūralus mokymosi instinktas

Paulius Briedis, Robotikos mokyklos įkūrėjas, teigia, jog žaidžiant žmogui daug lengviau mokytis ir įsiminti naujus dalykus.

„Tai natūralus ir instinktyvus mokymosi būdas. Reikia užduotis paruošti taip, kad natūralaus mokymosi neužgožtų tolimi tikslai, ilgos teorijos iki jų išbandymų praktikoje. Savo mokykloje mokomės programuoti, kurdami virtualius realybės žaidimus, mokydami pradinukus naudojame dvimačių žaidimų ir animacijos programavimą, o su pačiais mažiausiais dirbame jiems pažįstamų žaidimų erdvėse, iš kurių galima išsisukti tik su programavimo sprendimais“, – sako jis.

Virtuali programavimo pamoka Lietuvoje

Programavimo valandos savaitės proga „Microsoft Lietuva“ kartu su programavimo ir žaidimų kūrimo specialistais „App Camp“ gruodžio 11 d. organizuoja virtualią programavimo pagrindų pamoką, kuri bus tiesiogiai transliuojama internetu. Taip pat skelbiamas konkursas moksleiviams sugalvoti programėlės idėją, kuri pagerintų ar kitaip padėtų jų mokykliniam gyvenimui. Geriausios idėjos autorius kartu su klasės draugais laimės kelionę į minėtą pamoką Vilniuje bei šūsnį įvairių prizų. Daugiau informacijos apie pačią pamoką ir konkursą rasite čia

Pernai Lietuvoje panašią tiesioginę virtualią pamoką stebėjo apie 2 tūkst. moksleivių iš daugiau 70 mokyklų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
REPORTERIS: KT konstatavo, kad R. Žemaitaitis pažeidė Konstituciją