Moderni tragedija – 11 žmonių nužudė žaidimas telefone

Vasario mėnesį Bavarijoje (Vokietija) susidūrė du keleiviniai traukiniai. Žuvo 11 keleivių, 85 žmonės patyrė traumų, 24 jų – labai sunkių. Dabar įvykį tyrę pareigūnai jau patvirtino pirmąjį jiems kilusį įtarimą – dėl įvykio kaltas žaidimas išmaniajame telefone.

Tikrai nesakome, kad iešmininkas žaidė „Candy Crash“. Bet žodelis „crash“ taip makabriškai čia dera...<br>AFP/Scanpix nuotr.
Tikrai nesakome, kad iešmininkas žaidė „Candy Crash“. Bet žodelis „crash“ taip makabriškai čia dera...<br>AFP/Scanpix nuotr.
Du traukiniai virto nuolaužomis. Tam neprireikė teroristų – pakako mažiau išmanaus už savo telefoną žmogaus prie mygtuko.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Du traukiniai virto nuolaužomis. Tam neprireikė teroristų – pakako mažiau išmanaus už savo telefoną žmogaus prie mygtuko.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Virtualus žaidimas + klaiki neatsakomybė = tragiškos mirtys.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Virtualus žaidimas + klaiki neatsakomybė = tragiškos mirtys.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Apr 13, 2016, 7:11 PM, atnaujinta May 29, 2017, 1:24 AM

Tiksliau – ne pats žaidimas ir tikrai ne jo kūrėjai, o tai, kad traukinio kontrolierius (paprasčiau – iešmininkas) jį žaidė darbo metu.

Kai vasario 9 d. netoli Bad Aiblingo du ta pačia bėgių juosta važiavę traukiniai susidūrė kaktomuša, tikslumu besididžiuojantys vokiečiai patyrė šoką. Gelbėjimo operacijoje dalyvavo 700 žmonių, buvo pasitelkta 11 malūnsparnių, sunkiai prieinamoje vietovėje pastatyti du milžiniški kranai.

Jau vasario 16 d. tyrėjai suėmė Bad Aiblingo valdymo centre dirbusį traukinių eismo kontrolierių ir nurodė, kad avarijos priežastimi tapo „žmogaus klaida“.

Dabar paaiškėjo, kad užsižaidęs savo telefonu kontrolierius padarė ne vieną, o dvi klaidas. Pirmiausia, nepatikrinęs leido vienam iš traukinių važiuoti jau užimta bėgių juosta. O po to, kai jau pastebėjo savo klaidą ir mėgino telefonu pranešti apie pavojų, sugebėjo surinkti ne tą numerį.

Suėmę vyrą prokurorai atmetė bet kokius įtarimus, kad dėl įvykio kalta signalizacijos sistema. Vokietijoje traukiniuose įrengta speciali sistema įspėja mašinistą ir, jam nereagavus, automatiškai sustabdo traukinį, kai tas artėja prie raudonos semaforo šviesos.

„Kaltinamojo dėmesys buvo sutelktas ne į geležinkelio eismo valdymą prižiūrimoje sankryžoje“, – citavo tyrėjus Vokietijos žiniasklaida.

Įtarimą, kad dėmesį išblaškė būtent žaidimas išmaniajame telefone, patvirtino ir paprastas sutikrinimas – iešmininko telefone fiksuotas žaidimo laikas sutapo su katastrofos laiku.

Tikriausiai niekuomet nesužinosime, koks konkrečiai žaidimukas sugebėjo kaktomuša sudaužti 100 km/val. ir 60 km/val. greičiu lėkusius traukinius, niekuomet to savo reklamose negalės paminėti ir žaidimuko kūrėjai, tačiau nėra jokių abejonių, kad pats iešmininkas jo tikrai neužmirš. Ir bent jau artimiausius penkerius metus nebežais – už netyčinę žmogžudystę jam gresią penkeri metai už grotų.

Štai tokia moderni ir išmani temos „iešmininkas visuomet kaltas“ interpretacija. O kaip būdavo paprasta anksčiau, kai praktiškai dėl visų tokio tipo klaidų būdavo kalta tik degtinė…

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.