Įvertino, kurio operatoriaus paslaugos kokybiškiausios

Mobiliojo ryšio bendrovės pamėgo ginčytis, kurios iš jų internetas greitesnis ar tinklas platesnis, bet vartotojams ne mažiau svarbūs ir skambučiai bei SMS. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT) įvertino šių paslaugų kokybę „Bitė Lietuva“, „Omnitel“ ir „Tele2“ tinkluose.

RRT operatorių teikiamų paslaugų kokybę įvertina siekdama, kad Lietuvos vartotojai galėtų geriau pasirinkti individualius poreikius atitinkančias paslaugas pagal kainos ir kokybės santykį.<br>123rf nuotr.
RRT operatorių teikiamų paslaugų kokybę įvertina siekdama, kad Lietuvos vartotojai galėtų geriau pasirinkti individualius poreikius atitinkančias paslaugas pagal kainos ir kokybės santykį.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 28, 2016, 9:51 AM, atnaujinta May 27, 2017, 9:00 AM

RRT paskelbė kokybės rodiklių įvertinimo ataskaitą už 2015 metus. Iš viso per praėjusius metus buvo atlikta 2,8 tūkst. bandomųjų skambučių ir išsiųsta 3,4 tūkst. trumpųjų žinučių, kurių metu įvertinta skambučio sujungimo trukmė, balso perdavimo kokybė, SMS pristatymo trukmė ir kiti kokybiniai rodikliai.

Skambučių kokybė

Vienvaldžio lyderio vertinant skambučių kokybę praėjusiais metais nebuvo.

Nesėkmingų kvietimų mažiausiai užfiksuota „Omnitel“ tinkle (1,96 proc.), o „Tele2“ ir „Bitėje“ jų skaičius buvo panašus (atitinkamai 3,63 proc. ir 3,75 proc.). Pagal balso perdavimo kokybę taip pat pirmavo „Omnitel“ (3,57 balo iš penkių galimų), antroje vietoje buvo „Tele2“ (3,32 balo), trečioje – „Bitė“ (3,25 balo).

Užtat „Bitės“ tinkle vidutinė skambučio sujungimo trukmė buvo trumpiausia – 5,5 sekundės („Omnitel“ – 6,18 s, „Tele2“ – 7,05 s).

Iš daugiau nei 2,7 tūkst. sėkmingų skambučių vienintelis nutrūkęs pokalbis įvyko „Tele2“ tinkle.

SMS kokybė

Iš daugiau nei 3,4 tūkst. išsiųstų žinučių, dvi nepasiekė SMS centro – po vieną tokį atvejį įvyko „Bitės“ ir „Tele2“ tinkluose. Gavėjui nepristatytų žinučių daugiausiai buvo „Tele2“ tinkle (0,82 proc.), o pas konkurentus kiek mažiau („Omnitel“ – 0,43 proc., „Bitėje“ – 0,35 proc.).

„Bitė“ pirmavo ir pagal žinučių siuntimo į SMS centrą trukmę (2,8 s), ir pagal pačių SMS pristatymo trukmę (6,8 s). „Omnitel“ tinkle pirmasis rodiklis siekė 3,15 s, o žinutės vidutiniškai buvo pristatomos per 7,28 s. „Tele2“ pasirodė panašiai – atitinkamai 3,05 s ir 7,31 s.

Įdomu tai, kad „Omnitel“ tinkle daugiau nei 90 proc. skambučių ir SMS siuntimų įvyko 3G tinkle, tuo metu abiejų konkurentų tinkluose šis rodiklis siekė 55–64 proc. – likę skambučiai ir SMS keliavo per senesnės kartos 2G tinklą.

Skirtumai nereikšmingi?

„Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas mano, kad tokie kokybės skirtumai yra maži. 

„RRT tyrė 2G ir 3G tinklus. Tyrimas dar kartą patvirtino – visų didžiųjų operatorių 2G ir 3G kokybė, kaip, beje, ir padengimas, iš esmės identiški. Skirtumai tokie maži, kad vartotojams juos sunku pastebėti, ir įtakos paslaugų naudojimui jie nedaro.

Realūs ir vartotojams juntami kokybės skirtumai šiandien yra susiję su 4G ryšiu, kurio kokybės šįkart RRT netyrė. Tuo metu investicijos dabar vyksta būtent šioje srityje, ir čia akivaizdžiai pirmauja du operatoriai iš trijų“, – teigė jis.

RRT nurodo, kad visi matavimai buvo atliekami naudojant RRT įrangą, sumontuotą transporto priemonėje, o matavimų rezultatai gauti važiuojant miestų gatvėmis bei pagrindiniais keliais.

„Kokybės matavimų metodika leidžia pasiekti kiek įmanoma objektyvių rezultatų, kurie skatina efektyvią konkurenciją ir teikia naudą mūsų vartotojams“, ‒ teigė RRT direktoriaus pavaduotojas Giedrius Pūras.

Palyginti trijų pagrindinių mobiliojo ryšio tiekėjų tinklų aprėptį galite paspaudę čia, o mobiliojo interneto spartos matavimų rezultatus rasite čia.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.