To dar nebuvo: sukčių švyturėliai nugręžia šimtus eurų

Praleistas skambutis nuo nepažįstamo užsienietiško numerio gali brangiai kainuoti, net jei jį ignoravote. Užsienyje dėl tokio sukčiavimo būdo jau nukentėjo tūkstančiai mobiliojo ryšio vartotojų, o Lietuvos operatoriai įspėja, kad kibernetiniams sukčiams sienos negalioja.

Vartotojai tikina neskambinę padidinto tarifo numeriais, esą jie tik telefone rado praleistą skambutį, bet jį ignoravo.<br>123rf nuotr.
Vartotojai tikina neskambinę padidinto tarifo numeriais, esą jie tik telefone rado praleistą skambutį, bet jį ignoravo.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Apr 28, 2016, 6:46 PM, atnaujinta May 27, 2017, 6:49 AM

Didžiosios Britanijos žiniasklaida skelbia, kad sukčių aukomis tapę vartotojai sulaukė didžiulių sąskaitų – kai kuriais atvejais jos viršijo 300 svarų (385 Eur). Paslaugų tiekėjai nurodo, kad tokias sumas vartotojai turi susimokėti už kelias ar net keliolika valandų trukusius pokalbius numeriais, kurie prasideda 0845 arba 0843 (tai – papildomai apmokestinamo tarifo numeriai Didžiojoje Britanijoje).

Įdomiausia tai, kad patys vartotojai tikina niekada tokiais numeriais neskambinę, esą jie tik telefone rado praleistą skambutį (vadinamąjį švyturėlį), bet jį ignoravo. Kiti apskritai nepastebėjo tokio praleisto skambučio.

Jungtinės Karalystės ryšių reguliavimo tarnyba „Ofcom“ nurodo, kad su šiais sukčiais susidūrė visų didžiųjų šalies operatorių klientai. Dėl to pradėtas tyrimas, o įtartinų skambučių pastebėję vartotojai raginami apie tai pranešti savo operatoriui.

Omnitel“ ir „Tele2“ atstovai teigia, kad jų klientai su tokiais sukčiais dar nebuvo susidūrę.

Tuo metu „Bitė Lietuva“ atstovė Žana Jakevičienė užsiminė, kad praėjusiais metais vartotojai buvo pranešę apie įtartinus skambučius iš numerių, prasidedančių minėtais skaičiais, todėl šie numeriai buvo užblokuoti.

„Gavę pranešimus apie skambučius iš nežinomų numerių blokuodavome prisiskambinimą, kad klientai nepatirtų nuostolių, – teigė Ž.Jakevičienė. – Daugiau nusiskundimų neturėjome, žalos klientai nepatyrė.“

Jungtinės Karalystės mobiliojo ryšio bendrovės kol kas negali paaiškinti, kaip veikia šie sukčiai ir kodėl vartotojai gauna milžiniškas sąskaitas už skambučius, kurių neatliko.

Žiniasklaida svarsto, kad programišiai galėjo įsilaužti į vartotojų telefonus arba gauti prieigą prie jų sąskaitų mobiliojo ryšio bendrovėse ir, be kliento žinios, aktyvuoja automatinio perskambinimo funkciją.

„Tele2“ korporatyvinės komunikacijos vadovas Andrius Baranauskas svarstė, kad tai gali būti nauja gana paplitusio sukčiavimo būdo atmaina.

„Ir Lietuvoje ne sykį skelbta apie atvejus, kuomet žmonės sulaukia skambučio, perskambina, o vėliau gauna didelę sąskaitą, nes tai buvo padidinto tarifo numeris“, – sakė jis.

Gavę pranešimų apie galimą sukčiavimą operatoriai užblokuoja įtarimų keliančius numerius. Jei ši veikla vykdoma didesniu mastu, gali būti blokuojamos numerių eilės ar net visi skambučiai į tam tikro mobiliojo ryšio operatoriaus tinklą.

A.Baranauskas taip pat pabrėžė, kad nuo netikėtai išaugusių sąskaitų vartotojus saugo kredito limitas, kurį jie gali reguliuoti patys. Tačiau jei paaiškėja, kad vartotojai tapo sukčių aukomis, susimokėti jų nereikalaujama.

„Informacija apie sukčius dalinamės su kitomis grupės įmonėmis. Juk paskambinti galima kur tik nori – ir į Lietuvą, ir į kitas šalis. Tarptautinės sukčių grupuotės tokiu būdu ir veikia“, – pridūrė „Tele2“ atstovas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.