Ausinių „Beats“ vardo kūrėjas Lietuvoje rado tikrų žvaigždžių

Kas toks yra Che Pope, Lietuvoje, matyt, žino vos vienas kitas užkietėjęs muzikos gerbėjas. Tačiau „Grammy“ laimėtojo, šimtų filmų muzikos autoriaus, su ekstravagantiška JAV žvaigžde Kanye Westu dirbančio prodiuserio, žmogaus, kuris sugalvojo Dr. Dre ausinėms pavadinimą ir dabar padeda geriausiam Lietuvos startuoliui „Vinted“ užkariauti JAV rinką, pasakojimai atskleidžia nerealų visai kitaip pinigus skaičiuojančio pasaulio gyvenimą.

Che Pope žino visas Kanye Westo verslo sėkmės paslaptis.<br>„Youtube“ nuotr.
Che Pope žino visas Kanye Westo verslo sėkmės paslaptis.<br>„Youtube“ nuotr.
Che Pope ne tik kalba apie verslą ir padeda „Vinted“, bet ir toliau savo studijoje kuria hitus.<br>„Native Instruments“ nuotr.
Che Pope ne tik kalba apie verslą ir padeda „Vinted“, bet ir toliau savo studijoje kuria hitus.<br>„Native Instruments“ nuotr.
Dr. Dre gal ir labai garsus reperis, tačiau lietuviai kur kas geriau žino jo ausines „Beats“.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Dr. Dre gal ir labai garsus reperis, tačiau lietuviai kur kas geriau žino jo ausines „Beats“.<br>Reuters/Scanpix nuotr.
Kanye Westo ir „Adidas“ bendradarbiavimo istorija buvo linksmai papasakota „Login 2016“.<br>„Login 2016“ nuotr.
Kanye Westo ir „Adidas“ bendradarbiavimo istorija buvo linksmai papasakota „Login 2016“.<br>„Login 2016“ nuotr.
Kanye Westo vardas gal ir gali daug parduoti, tačiau kur jam varžytis su žmona Kim Kardashian.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Kanye Westo vardas gal ir gali daug parduoti, tačiau kur jam varžytis su žmona Kim Kardashian.<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

May 11, 2016, 3:30 PM, atnaujinta May 25, 2017, 10:57 PM

Kaip realiai uždirba ir kiek milijonų atsisako ekstravagantiškos JAV žvaigždės, kaip technologijos pavertė muzikantus verslininkais, muzika paverčia madą pinigais ir kokią parduotuvę geriausiai įsidėmėjo Vilniuje. Che Pope pasirodė nerealiai šiltas ir išmintingas pašnekovas. Ir jis tiki, kad Lietuvoje ras dar ne vieną „Vinted“.

Kaip grojamas verslas, arba ausinės masėms

„Turiu finansų vadybininko išsilavinimą, o laimėjau „Grammy“. Nuo vaikystės svajojau tapti verslininku, muzikos pasaulyje atsidūriau netyčia, bet jau 23 metus esu muzikos prodiuseris. Ir tai labai primena verslą – klausai grupių, renkiesi produktą, vystai, ieškai naujų rinkų tam produktui parduoti ir t.t.

Kaip muzika parduoda produktą, pirmą kartą pamačiau dirbdamas su Dr. Dre. 1993 m., kai niekas apie tai nekalbėjo, jis sakė: pardavinėsiu drabužius, pardavinėsiu įvaizdį. Todėl jam taip ir sekėsi.

Vieną dieną 2005 m. sėdėjome studijoje ir galvojome: muzikos neperka, klesti piratavimas, iš ko dar galime uždirbti? Gal prekiauti kokiu gėrimu? Išties pasistatę krūvą butelių ragavome tekilą, degtinę… Viena buvo tokia šlykšti gazuota... Gal ją pardavinėti Dr. Dre vardu? O gal kokią drabužių liniją atidaryti?

O jis toks žmogus, kuris labai nenori dėti savo vardo ant nuvertėti galinčio produkto. Nukainuos tavo produktą – prarasi populiarumą ir tu. Sugalvojome priimtiną dalyką – gaminti ausines...“, – pasakoja Che Pope.

„Beats“ – svarbiausia, kad žmonės trokštų

„Žmonės pirko brangias ausines, tad kodėl mums jų nepardavinėti? Pavadinimą „Beats“ sugalvojau aš. Dr. Dre idėjai pritarė – jam šis produktas pasirodė labai artimas.

Kiti pradėję gaminti naujovę daugiausia vargsta su reklama. Mums tokios problemos nebuvo. Pažinojome krūvas gerbėjų turinčių atlikėjų, sporto žvaigždes, tad žinojome – tikrai galime sukurti bangą ir tai mums nieko nekainuos.

Išdalijome savo ausines įžymybėms ir netrukus paparacų nuotraukose pradėjo mirgėti „Beats“. Žmonės irgi užsimanė. Supratome – su savo kultūrine įtaka ausines galime paversti kasdieniu mados aksesuaru“, – tai, kad žvaigždės kartais yra jėga, priminė Che Pope.

Pats profesionalus muzikos kūrėjas pripažįsta, kad techniškai tos ausinės nėra tobulos. Jų garsas pernelyg suveltas, per daug žemų dažnių. Tačiau ir kūrė jas ne audiofilams, o žmonėms, kurie klauso ne tokio jau ir kokybiško mp3 garso.

„Galime norėti daug ko, bet žmonės klauso to, ko klauso. Todėl kurdami ausines siekėme, kad būtent mp3 per jas skambėtų kuo geriau. O dabar „Beats“ valdo 70 proc. rinkos ir „Apple“ šią kompaniją nupirko už 2,6 mlrd. dolerių. Ir visa tai kilo kelių žmonių galvose sėdint studijoje Los Andžele“, – prisiminė Che Pope.

„Beats“ savininkai buvo kelios strategiškai parinktos įžymybės, tad pats Che Pope gavo tik tam tikrą kompensaciją už pavadinimo idėją.

Sudėtingi technologijos ir muzikos santykiai

„Dabar daug diskutuojama – padeda technologija muzikai ar žudo. Daugybė žmonių kuria muziką su pele. Ateini į studiją, o ten – jokio instrumento, tik nešiojamasis kompiuteris. Tai pigu, nereikia investicijų, mokytis groti ir brangioje studijoje su grupe muzikantų įrašinėti gyvų instrumentų. Ir čia muzika pralaimi technologijai.

Įrašų kompanijos taupydamos atsisuka į vyrukus su pele, nes jie gali būti tokie pat populiarūs. Pats naudoju technologijas kūrybai, bet mano studijoje yra daugybė muzikos instrumentų. Man muzika yra šiluma, o kartais skaitmeniniai dalykai jos nesuteikia“, – sako Che Pope.

Prodiuseris pripažino – galimybė prisidurti prekiaujant drabužiais, gėrimais ar ausinėmis žavi toli gražu ne visas žvaigždes. Bet ne visos be to išgyventų: “Pavyzdžiui, Adele neužsiima jokiu verslu – tik muzika. Tačiau kiek dainininkų pasaulyje šiuo metu gali sau tai leisti? Daugelis, jei nori uždirbti bent panašiai, kiek kažkada uždirbdavo tik iš įrašų pardavimų, turi daryti daugybę papildomų dalykų.

Manau, JAV absoliuti dauguma menininkų užsiima papildomais verslais. Bet teko dirbti ir su grynais menininkais. Tas pats Kanye (Kanye West – hiphopo atlikėjas, kompozitorius, verslininkas) atsisako daugybės dalykų, kurie jam siūlomi.

Kartais matau, kaip jam tai būtų pelninga, matau laiškus su skaičiais, ten būna tokie pinigai, milijonai, o jis atsainiai meta: „Neeee...“

Taigi, technologijos padidino vardo populiarumą ir sumažino uždarbį iš albumų, tad privertė menininkus tapti verslininkais. Ar tai blogai, ar gerai – atskira tema. Tačiau Che Pope žino, kad vardo vertę turi tik tie, kas labai pasitiki savimi ir, svarbiausia, yra tikri ir nuoširdūs. Nes apsimetėliai nepritraukia pasekėjų, jie netampa kultiniai.

Neįveikiama nuoširdumo galia

Nuo 2005 m. su Kanye Westu dirbantis prodiuseris sako, kad kiekviena diena yra siurprizas, o žvaigždės verslo užmojai verti atskiros knygos.

„Kanye Westo muzika nenešė tiek pelno, kiek norėjosi. O jis kaip tik surengė madų šou. Vienas milijonierius iš Artimųjų Rytų panoro investuoti į Kanye drabužių verslą. Surengėme susitikimą. Jo metu paaiškėjo – mano globotinis neturi jokio madų verslo, nesukūrė jokių drabužių ir net neturi jokio plano tai daryti. Jis tik už savo pinigus surengė vieną madų pristatymą.

Baigėsi tuo, kad milijonierius išsigando, Kanye iš jo paprašė pinigų naujam albumui, o aš supratau – šis vyrukas valdo žmones, moka skleisti įtaką ir nieko nebijo, tad vieną dieną Kanye Westas taps galinga jėga.

Pasiūliau Kanye pamėginti sukurti produktą su „Adidas“. Jis atrėžė, kad ne, nes „Adidas“ yra šlamštas. Kompanija irgi noru nedegė. Žodžiu, į susitikimą abi pusės atėjo manydamos, kad kitas yra nevykėlis ir kvailys. Pirmi Kanye Westo žodžiai buvo: „Man „Adidas“ nepatinka.“ Pagalvojau – šakės.

Tačiau po to vyko puikus dialogas apie tai, ką jis gali pasiūlyti rinkai ir ko siekia „Adidas“ – didelė kompanija, kuri prarado populiarumą tarp jaunimo. Kalbėjosi bent 6 mėnesius, pagaliau sutarė ir…

Kanye yra Kanye. Savo sportbačiams susirinko medžiagas iš visų tolimiausių pasaulio galų ir visiškai nepaisė kaštų. Planavome parduoti milijoną, o pagaminti pavyko tik 9000 porų. Ir tai netikėtai sukūrė poreikį. Žmonės užsimanė išskirtinumo ir susidomėjo.

Kodėl tokios žvaigždės turi įtaką? Manau, žmonės skiria, kas yra autentiška, kas – išsigalvota. Kai tikrai esi kultūros dalis, pats tuo gyveni, pats kuri produktus, žmonės tai priima. Todėl yra poveikis, todėl sekasi parduoti“, – pasakoja Che Pope.

Sekant šia logika, akivaizdu, kad Lietuvoje savo vardu vertės prekei pridėtų koks nors Marijonas Mikutavičius ar Egidijus Dragūnas, bet tikrai ne tos mergaitės, kurių krūtų implantų tūrį įsidėmime geriau negu vardus.

Ar Lietuva – stiprių žmonių šalis?

„Kodėl aš čia? Dėl savo draugų ir puikios kompanijos „Vinted“. Kaip ir muzikoje, kai atrandi talentą, nori, kad žmonės apie tai žinotų. Esu sužavėtas, kad ta 26 m. moteris iš Lietuvos įtikino didžiausius investuotojus patikėti jos kompanijai pinigus.

Man tai buvo pirma kompanija, su kuria panorau būti. Kartais būna – sutinki žmogų, kuris turi lyg ir gerą idėją, bet pabendravęs pradedi abejoti, ar jis žino, kaip pasiekti tikslą. O „Vinted“ žinojo, kaip eiti į pasaulio rinkas, ir tai darė. Susitikau su įkūrėjais ir jie man pasirodė labai geri. Pajutau, kad galiu pagelbėti jiems augti JAV rinkoje.

„Vinted“ padeda parduoti drabužius, bet tuo pat metu tai 14-24 metų moterų socialinis tinklas. Mūsų muzika yra to paties amžiaus žmonėms. Ryšys akivaizdus.

Kartais ir man atrodydavo, kad visokių „Google“ sėkmė – iš kitos realybės. Tačiau „Beats“, „Vinted“ įrodė – viskas įmanoma. Yra žmonės, kurie turi idėją ir kiaušus ją apginti. Iš jų gali juoktis, neklausyti, bet jie yra kieti. Pamaniau – puiki galimybė paieškoti, ar Lietuvoje yra kitų puikių galvų. Juk mano talentas – rasti talentą“, – taip garsus muzikos prodiuseris paaiškino, kas jį atvedė į Lietuvą.

Kol kas, tiesa, Lietuvoje jis tik dalijo savo kontaktus ir kalbėjo „Login 2016“. Bet Che Pope žavi stiprios asmenybės, o lietuviškas kuklumas dažnai labai trukdo spinduliuoti pasitikėjimą.

„Taip, kuklumas dažnai gali pakišti koją. Visų sėkmingiausių verslų kūrėjai yra stiprios asmenybės. Gali mėgti, gali nekęsti Elono Musko ar Steve’o Jobso, bet jie taip aistringai tiki savo idėjomis, kad negali jais nesekti. Jie užkrečia. Sutikęs tokį, net jei jis neturėtų nė cento, iškart suprasčiau – reikia įsidėmėti.

Baltijos šalyse, Skandinavijoje žmonės labai mandagūs ir man tai patinka. Tačiau kai turi idėją, jos sieki, privalai nusimesti kiautą. Dr. Dre buvo pirmas pažįstamas vyrukas, kuris galėjo nueiti į susitikimą ir ramiu veidu pareikalauti milijono dolerių. Kiti laužytųsi, bijotų, galvotų, kad palaikys bepročiu, o jis, stukt į stalą – man reikia milijono. Mane tai žavėjo.

Jei pradedi verslą, nori pinigų iš investuotojo, turi sugebėti stoti prieš tokius kietus žmones ir nesileisti jų įbauginamas. O tie, kas gali duoti gyvenimą pakeisiančių pinigų, yra labai kieti“, – dar vieną sėkmės taisyklę atskleidė patyręs prodiuseris.

Atsisveikindami dar kiek pakalbėjome apie tai, kaip porą valandų jis kapstėsi plokštelių parduotuvėje Vilniaus senamiestyje ir kokios lietuviškos muzikos yra girdėję (repo neteko, bet elektronikos klausėsi. Spėčiau – „Ten Walls“ nuopelnas).

O čia – dar vienas mažas Che Pope palinkėjimas tiems, kas svajoja nukariauti pasaulį:

„Yra daug dalykų, kurių negali kontroliuoti, bet sėkmę lemia tai, ką sugebi suvaldyti. Norėčiau jumyse pažadinti šiek tiek Kanye Westo. Tokio, kuris tiki savimi, užtikrintai sako, kad jis gali padaryti geriausiai, o po to, žiūrėk, tai ir padaro.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.