Dėl stringančių sistemų notarai dar negali teikti visų paslaugų

Dėl liūties sutrikus Registrų centro informacinių sistemų veiklai, notarai dar patiria problemų aptarnaujant klientus, trečiadienį BNS informavo Lietuvos notarų rūmai.

 Pasak Notarų rūmų, antradienį visiškai neveikė Gyventojų, Hipotekos ir Areštų registrai, smarkiai strigo Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga.<br> 123rf nuotr.
 Pasak Notarų rūmų, antradienį visiškai neveikė Gyventojų, Hipotekos ir Areštų registrai, smarkiai strigo Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jul 22, 2020, 10:19 AM

„Esmė tokia – kad Gyventojų registras, kuris yra esminis, norint atlikti tam tikrus veiksmus, prie jo tiesiogiai prisijungti neįmanoma, prie jo notarai jungiasi per eNotaro sistemą, tai yra tam tikros atskiros sąsajos, tačiau tokiu atveju jie negauna pilnos informacijos, pavyzdžiui, asmens nuotraukos, santuokinio statuso“, – BNS sakė Notarų rūmų atstovas Aleksandras Matonis.

„Atrodytų, kad Hipotekos registras veikia, bet negalima per jį perduoti duomenų, kas yra esminė Hipotekos registro funkcija. Areštų registras veikia, (...) lyg atsinaujino Nekilnojamojo turto sandorių sistemos veikimas. Kažkas šiek tiek atsigavo, kažkokių poslinkių yra, tačiau neabejotinai su klientais tam tikrų sunkumų iškils“, – pridūrė jis.

Pasak Notarų rūmų, antradienį visiškai neveikė Gyventojų, Hipotekos ir Areštų registrai, smarkiai strigo Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninė paslauga.

Registrų centro atstovas spaudai Mindaugas Samkus trečiadienio rytą BNS teigė, kad didžioji dalis registrų duomenų bazių jau atkurtos, tačiau dėl aplikacijų atnaujinimų gali būti trikdžių.

„Šiuo metu tvarkomos šių duomenų bazių pagrindu veikiančios aplikacijos, kad klientai galėtų tinkamai naudotis registrais ir informacinėmis sistemomis. Iš esmės dauguma sistemų ir registrų veikia, tačiau dėl aplikacijų atsinaujinimo šiandien dar galimi trumpalaikiai trikdžiai, juos siekiama operatyviai šalinti“, – sakė jis.

Po Vilniuje vykusios liūties pirmadienio vakarą trūkus vamzdžiui buvo užpilta Registrų centro serverinė. Dėl to sutriko daugelio įstaigos valdomų sistemų veikla.

Šiuo metu taip pat dar neveikia e.sveikatos sistema. Anot M. Samkaus, sudėtinga prognozuoti, kiek gali užtrukti jos atkūrimas.

Neveikiant e.sveikatai, gydymo įstaigos negali įkelti e.dokumentų, išrašyti e.receptų, atlikti kitų e.sveikatos paslaugų funkcijų, pacientai su e.parašais vaistinėse negali įsigyti jiems skirtų vaistų, vaistinės negali išduoti pacientams vaistų.

Vaistininkai prašo, jeigu įmanoma, atidėti receptinių vaistų pirkimą, Sveikatos apsaugos ministerija ragina medikus laikinai išrašyti popierinius receptus.

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius antradienį prognozavo, kad visų RC sistemų veiklą, taip pat ir e.sveikatos, pavyks atnaujinti per parą, tačiau paaiškėjo, kad sutrikimai didesni, nei tikėtasi.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.