„Facebook“ ir kitos šiam socialiniam tinklui priklausančios paslaugos nustojo veikti apie 18–19 val. Lietuvos laiku – būtent tokiu metu mobiliojo interneto vartojimo kreivė šauna į viršų. Dėl šių sutrikimų vakar augimas buvo kiek lėtesnis nei įprastai, o per patį piką, 20–21 valandą, duomenų suvartojimas buvo vidutiniškai 5 proc. mažesnis nei įprastai tokiu metu“, – sako „Telia“ Tinklo vadovas Arūnas Strolia.
Anot jo, neveikiant šiam socialiniam tinklui, žmonės telefonų nepadėjo į šalį, o tikėtinai vietoje to daugiau ėmė skaityti naujienų portalus, jungė „YouTube“, HBO, „Netflix“ ir kitas vaizdo įrašų platformas bei naudojosi kitomis interneto paslaugomis. Dėl to bendram interneto vartojimui tai turėjo mažesnę įtaką nei buvo galima tikėtis.
Kartu su „Facebook“ pirmadienio vakarą nustojo veikti ir populiari šio socialinio tinklo susirašinėjimo bei vaizdo skambučių platforma „Messenger“. Tai paskatino žmones prisiminti kitus bendravimo būdus – SMS ir balso skambučius, rašoma pranešime. SMS srautas „Telia“ mobiliajame tinkle pirmadienio vakarą pašoko beveik dvigubai ir pasiekė metų rekordą – per valandą piko metu buvo išsiųsta beveik 150 tūkst. SMS žinučių. Visgi balso skambučių naudojant pažangiausią VoLTE technologiją kiekis paaugo nežymiai – jis buvo apie 15 proc. didesnis nei įprastai tokiu metu pirmadieniais.
„Bitės“ duomenimis, šio operatoriaus tinkle išsiųstų SMS skaičius išaugo net daugiau nei 2 kartus, ką parodė anoniminiai agreguoti duomenys.
„Sutrikimai palietė vartotojus visame pasaulyje ir truko bent 6 valandas. Tai vienas ilgiausių iki šiol bendrovės „Facebook“ valdomų paslaugų sutrikimų. Ką darė mūsų klientai? Ėmė masiškai siųsti trumpąsias žinutes, kurių populiarumą pastaraisiais metais pralenkė internetu teikiamos susirašinėjimo programėlės, tokios, kaip „Whatsapp“, „Viber“ ar „Signal“, – pasakojo „Bitė Lietuva“ technologijų direktorius Gintas Butėnas.