Sutrikusi Registrų centro veikla trukdė išsiimti ir atsinaujinti galimybių pasą Paslaugos atkurtos (24)

Dėl JAV programinės įrangos gamintojo „Microsoft“ pastarosiomis dienomis įdiegto nekokybiško programinės įrangos atnaujinimo kodo ketvirtadienį sutriko ir Registrų centro (RC) paslaugų teikimas. Registrų centro IT specialistai deda visas pastangas, kad paslaugų teikimas būtų atnaujintas kaip įmanoma greičiau, sakoma RC pranešime.

Dėl JAV programinės įrangos gamintojo „Microsoft“ pastarosiomis dienomis įdiegto nekokybiško programinės įrangos atnaujinimo kodo ketvirtadienį sutriko ir Registrų centro paslaugų teikimas.<br>T.Bauro nuotr.
Dėl JAV programinės įrangos gamintojo „Microsoft“ pastarosiomis dienomis įdiegto nekokybiško programinės įrangos atnaujinimo kodo ketvirtadienį sutriko ir Registrų centro paslaugų teikimas.<br>T.Bauro nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jan 13, 2022, 2:51 PM, atnaujinta Jan 13, 2022, 4:31 PM

Dėl pastarosiomis dienomis „Microsoft“ įdiegtų programinės įrangos naujinimų, kurie buvo nekokybiški, šiuo metu yra sutrikęs Registrų centro paslaugų teikimas – negalima prisijungti prie savitarnos sistemos, neveikia internetinės svetainės, galimi trikdžiai naudojantis kitomis elektroninėmis paslaugomis, sutriko ir klientų aptarnavimas fiziniuose aptarnavimo padaliniuose.

Dėl šios problemos sprendimo Registrų centro specialistai nedelsiant susiekė su „Microsoft“ atstovais Lietuvoje ir bendromis jėgomis ieško sprendimų. Pati JAV technologijų bendrovė viešai prieinamuose šaltiniuose oficialių sprendimo būdų nenurodo.

Problemos su Galimybių pasu

Į portalą lrytas.lt taip pat kreipėsi skaitytoja.

„Neveikia galimybių paso atnaujinimo portalas, gyventojai, kurių galimybių paso galiojimo laikas pasibaigė šiandien, neturi jokių alternatyvų. Jokie kiti variantai, susisiekus su atsakinga institucija telefonu, pasiūlyti nebuvo. Techniniai gedimai visiškai neapgalvoti, jokio plano B nėra. Su ironija pasiūlyta laukti. Konsultantė, informuota kad nepavyksta atnaujinti galimybių paso, atsakė: „Tai ir nepavyks“. Sprendimas — nesilankyti GP reikalaujančiose įstaigose. Vienas prekybos centras Vilniuje geranoriškai suprato situaciją ir įleido. Bet ar kiti bus tokie supratingi?“, – laiške rašė ji.

Portalui susisiekus su Registrų centro atstovu Mindaugu Samkumi, šis patvirtino, kad RC gedimas susijęs su Galimybių paso problema, o paklaustas, kokias rekomendacijas pateiktų vartotojams, M.Samkus atsakė, kad „tiesiog reikėtų palaukti, nes pats Registrų centras šiuo metu neturi atsakymų, ką galima būtų daryti. Bendromis pastangomis su „Microsot“ atstovais Lietuvoje ieškome sprendimų ir tikimės paslaugas atkurti kaip įmanoma greičiau“.

Paklaustas, ar gali pateikti prognozę, kiek gali trukti paslaugų atkūrimas, RC atstovas teigė prognozuoti negalintis, nes operatyviai vyksta atnaujinimas, ir stengiamasi viską padaryti kuo greičiau.

Lrytas.lt primenta, kad sausio 11 d. RC buvo išplatinęs pranešimą spaudai, jog „dėl suplanuotų E. sveikatos sistemos atnaujinimo darbų laikinai – nuo sausio 14 d. (penktadienio) 20 val. iki sausio 15 d. (šeštadienio) 8 val. – neveiks E. sveikatos sistema“, dėl ko „nurodytu laiku nebus galima atsisiųsti ar atsinaujinti Galimybių pasą ar ES skaitmeninį COVID pažymėjimą“.

Portalo žiniomis, Galimybių paso išsiėmimas veikė jungiantis per mobilųjį parašą ar „Smart ID“.

Sutrikus Registrų centro darbui, paslaugų neteikė notarai

Ketvirtadienį strigus Registrų centro darbui, visoje Lietuvoje paslaugų negalėjo teikti notarai.

Kaip pranešė Lietuvos notarų rūmai, jie negalėjo atlikti jokių veiksmų, nes sutriko Registrų centro valdomų registrų veikla.

„Po Naujųjų metų savaitgalį trukusių pertvarkymų ir atnaujinimų diegimų hipotekos registre darbas pastarosiomis dienomis buvo apsunkintas, sistemos nuolat strigo, o šiandien apie 12 valandą Registrų centro veikla visiškai sutriko“, – sako Lietuvos notarų rūmų prezidentas Marius Stračkaitis.

Pasak pranešimo, iš visos Lietuvos gaunami notarų skundai, kad neįmanoma naudotis jokiomis Registrų centro paslaugomis.

„Jau dukart atsiprašinėjome klientų, kad dėl Registrų centro dvi darbo dienas negalėjome atlikti hipotekos sandorių, o dabar apskritai negalime priimti klientų. Tokia padėtis yra nepateisinama“, – sakė M. Stračkaitis.

Paaslaugos atkurtos

15 val. 51 min. su lrytas.lt susisiekęs M.Samkus informavo, kad Registrų centro elektroninės paslaugos atkurtos ir viskas – tame tarpe ir Galimybių paso valdymas – veikia.

Paklaustas, ar tai reiškia, kad savaitės pradžioje anonsuoti penktadienio nakties darbai, kurių metu neveiks eSveikata sistema ir nebus galima išsisimti ar atsinaujinti Galimybių paso, jau nebebus vykdomi, RC atstovas nurodė, kad šis gedimas su numatytais darbais niekuo nesusijęs, ir darbai bus atliekami pagal paskelbtą grafiką.

Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.