Kas stabdo didįjį rusų konvojų Ukrainoje? Viena iš priežasčių gali būti kiniška kokybė

Praėjusią savaitę daugelio stebinčių karo veiksmus Ukrainoje dėmesį patraukė apie 65 kilometrus nusidriekęs rusiškos karinės technikos konvojus – bet nemažiau stebino ir tai, kad jis judėjo itin lėtai – ar galiausiai ir sustojo išvis. Kaip ketvirtadienį teigė Britanijos Gynybos ministerija, konvojus „užstrigo dėl atkaklaus ukrainiečių pasipriešinimo, mechaninių gedimų ir spūsčių. Per daugiau nei tris dienas kolona padarė nedidelę pastebimą pažangą“.

 Ekspertai spėja, kad viena iš konvojaus strigimo priežasčių - ilgai stovėjusios kinų gamybos padangos.<br> Liudininkų nuotr.
 Ekspertai spėja, kad viena iš konvojaus strigimo priežasčių - ilgai stovėjusios kinų gamybos padangos.<br> Liudininkų nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 8, 2022, 9:52 AM, atnaujinta Mar 8, 2022, 12:06 PM

Panašiai trečiadienį kalbėjo ir Pentagono atstovas spaudai Johnas Kirby, teigdamas, kad „įstrigusi“ kolona per pastarąsias 24-36 valandas, „mūsų geriausiais vertinimais, nepadarė jokios pastebimos pažangos“ – galbūt dėl to, kad rusai „persigrupuoja ir iš naujo įvertina neįvykusią pažangą“, bet tikriausiai ir dėl „logistikos ir palaikymo problemų“ bei „ukrainiečių pasipriešinimo“.

Pirmadienio žiniomis, pasak JAV gynybos pareigūnų, Rusijos ginkluotųjų pajėgų kolona, judanti Ukrainos sostinės Kijevo link, pastarosiomis dienomis nejudėjo. Konvojus išsidėstęs kelyje į Kijevą, jis atvyko nuo Baltarusijos sienos. Pirmą kartą palydovinėse nuotraukose jis buvo pastebėtas dar vasarį.

„Neatrodo, kad palei Rusijos ašis vyktų koks nors reikšmingas judėjimas“, – sekmadienį žurnalistams sakė vienas amerikiečių pareigūnas. – jis ir toliau lieka užstrigęs“.

Į pensiją išėjęs Pentagono personalo specialistas ir karo istorijos tinklaraštininkas Trentas Telenko mano, kad kita svarbia priežastimi galėjo būti rusų naudotos padangos, kaip jis paaiškino ilgoje, iliustruotoje „Twitter“ gijoje, remdamasis apleistų rusiškų ratinių raketų sistemų „Pantsir-S1“ nuotraukomis ir savo, kaip JAV kariuomenės transporto priemonių auditoriaus, patirtimi.

„Kai karinių sunkvežimių padangas palieki vienoje vietoje ištisus mėnesius“, jų šoninės sienelės dėl Saulės poveikio tampa trapios, kaip matyti „Pantsir-SR“ padangų atveju, rašo jis. – „Tos transporto priemonės niekas neeksploatavo ištisus metus“.

Jam pritaria ir ekonomistas, vyriausybės patarėjas Karlas Muthas, save vadinantis „padangų ekspertu“.

„Tai nėra sovietinių laikų sunkiųjų sunkvežimių radialinės padangos. Tai kinų karinės padangos – konkrečiai, manau, „Yellow Sea YS20“. Su šia padanga pirmą kartą susidūriau Somalyje ir Sudane. Tai prasta kiniška puikaus dizaino „Michelin XZL“ karinių padangų kopija“, – „Twitter“ rašo specialistas.

„Tai labai susiję su operatyviniu lygmeniu, – sako T.Telenko. – Jei Rusijos kariuomenė buvo per daug korumpuota, kad pasiųstų „Pantsir-S1“ į pratybas, ji buvo per daug korumpuota, kad išbandytų sunkvežimius ir ratines [šarvuotas kovos mašinas], kurios dabar yra Ukrainoje“ – o tai reiškia, kad „rusai paprasčiausiai negali rizikuoti visa tai naudoti bekelėje purvinojo sezono metu“.

Tai yra problema konvojui šiaurėje, priduria jis. – „Krymas yra dykuma, o Pietų Ukrainos pakrantės teritorijos – sausringos. Taigi, ten to nepastebime. Tačiau kitur rusai ateinančias 4-6 savaites turės didžiulę problemą“.

Visą paaiškinimą galima rasti čia.

Parengta pagal „The Week“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.