Kaip didieji duomenys mums padeda susiplanuoti atostogas?

Pigiausias skrydis, prašmatnus būstas už prieinamą kainą ir populiariausios lankytinos vietos – tik vieni iš privalumų, kuriuos mums siūlo skirtingi kelionių planavimo internetiniai puslapiai. Tačiau ar žinojote, kad neatsiejama įvairiausių išvykų dalimi tapę tinklalapiai naudoja didžiųjų duomenų rinkimu paremtus sprendimus, paverčiančius šias svetaines gerokai patogesnėmis? Kaip šios informacijos gavimas palengvina mūsų kelionės tikslo paieškas ir ką reikėtų žinoti prieš planuojant kitas savo atostogas?

 Didžiųjų duomenų panaudojimo galimybės tarp kelionių planavimo tinklalapių dar labiau išryškėjo pastaraisiais metais.<br> 123rf nuotr.
 Didžiųjų duomenų panaudojimo galimybės tarp kelionių planavimo tinklalapių dar labiau išryškėjo pastaraisiais metais.<br> 123rf nuotr.
 „Oxylabs“ klientų vadybininkė Rūta Petronytė.<br> Pranešimo spaudai nuotr.
 „Oxylabs“ klientų vadybininkė Rūta Petronytė.<br> Pranešimo spaudai nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

2022-05-16 10:32

Didieji duomenys kelionių planavimo puslapiams pirmiausia leidžia vienu metu sekti daugybę skirtingų parametrų, padedančių išsiskirti iš konkurentų ir užtikrinti, kad potencialiems klientams yra pateikiama tiksli informacija.

Anot didžiųjų duomenų rinkimo paslaugas siūlančios bendrovės „Oxylabs“ klientų vadybininkės Rūtos Petronytės, tai paverčia mūsų apsilankymą atitinkamoje svetainėje gerokai patogesniu.

„Su didžiųjų duomenų pagalba, kelionių tinklalapiai gali sekti įvairią informaciją realiu laiku bei atlikti kainų korekcijas, o tai leidžia didinti prekės ženklo patikimumą tarp vartotojų. Didieji duomenys taip pat padeda ir optimizuojant šiuos puslapius – nuolat renkamos informacijos analizė leidžia suprasti, kokie faktoriai suteiks pranašumą nuožmioje rinkoje, kaip didinti prekės ženklo matomumą ir kaip efektyviai skirstyti kaštus reklamuojant vieno ar kito prekės ženklo pasiūlymus didžiosiose paieškos svetainėse. Tai neša didžiulę naudą ir klientams: esant stipriai konkurencijai, minėti puslapiai siekia pasiūlyti geriausią kainą ir plačiausią pasirinkimą, tokiu būdu dar labiau palengvindami mūsų kelionių planavimo procesą“, – sako R.Petronytė.

Kuo daugiau, tuo geriau

Ekspertė pratęsia, kad šiuolaikinėje kelionių planavimo rinkoje dažniausiai dominuoja didelės metapaieškos kompanijos, leidžiančios palyginti daug įvairių pasiūlymų vienoje vietoje.

„Tokie puslapiai kaip „Skyscanner“ ar „Kayak“ suteikia galimybę savo klientams palyginti kitų kelionių tinklalapių, pavyzdžiui, apgyvendinimo paslaugų, lėktuvo bilietų, mašinos nuomos ar kt. pasiūlymus. Vartotojui susidomėjus konkrečiu pasiūlymu, jis būna nukreipiamas į atitinkamos įmonės puslapį, iš kurio gali atlikti tolimesnį pirkimą. Natūralu, kad vartotojai itin vertina tai, kad daugelį ar net visas su jų planuojama kelione susijusias paslaugas galima rasti viename tinklalapyje – niekas nenori praleisti ištisų valandų, lygindamas skirtingose svetainėse siūlomų skrydžių į Barseloną ar nuomos Paryžiuje kainas“, – teigia R.Petronytė.

Svarbiausi duomenys – lokacija, kaina ir raktažodžiai

Kalbėdama apie svarbiausius duomenis, nešančius didžiausią naudą kelionių planavimo puslapiams ir juos lankantiems klientams, „Oxylabs“ klientų vadybininkė pirmiausia išskiria lokacijų užtikrinimą.

„Pavyzdžiui, dalis apgyvendinimo įmonių dažnai naudoja geografine vieta pagrįstus kainodaros modelius. Tai lemia, kad ieškant buto trumpalaikei nuomai Berlyne iš Vilniaus, vartotojui gali būti siūloma kitokia kaina, nei esant Vokietijoje. Tad tokios platformos kaip „Trivago“, suteikiančios galimybę palyginti skirtingus apgyvendinimo paslaugų pasiūlymus visame pasaulyje, privalo turėti prieigą prie vietos, iš kurios jungiasi vartotojas, jei nori pateikti tikslią kainą, kurią jam siūlo atitinkamas apgyvendinimo puslapis. Tai ir padeda užtikrinti didžiųjų duomenų sprendimai“, – sako R.Petronytė.

Ji priduria, kad didieji duomenys kelionių puslapiams pasitarnauja ir analizuojant interneto svetainių optimizavimo (SEO) atributus bei atliekant raktinių žodžių rezultatų paieškos lyginimą su konkurentų: „Kalbant paprastai, būtent ši informacija lemia, kurios įmonės puslapis ir pasiūlymai atsidurs „Google” paieškos viršuje, į laukelį įvedus „nakvynė Palangoje” ar „nuoma Romoje“.

Orientacija į klientus tik didės

Ekspertė pratęsia, kad didžiųjų duomenų panaudojimo galimybės tarp kelionių planavimo tinklalapių dar labiau išryškėjo pastaraisiais metais. Anot jos, ateityje šie puslapiai vis dažniau siūlys kuo įvairesnes ir kombinuotas paslaugas, orientuotas net į vartotojų pasaulėžiūrą.

„Dauguma šiuolaikinių kelionių planavimo kompanijų naudoja didžiuosius duomenis ne tik, pavyzdžiui, paslaugų užsakymo proceso tobulinimui, bet ir savo puslapiuose siūlo papildomas paslaugas: taksi, savaitgalio keliones, lankytinas vietas ar net idėjas, ką veikti namuose. Ateityje šios įmonės tobulės žaibišku greičiu ir pasiūlys vis labiau diversifikuotas paslaugas. Pavyzdžiui, išskirtinis dėmesys neabejotinai bus skiriamas aplinką tausojančių kelionių organizavimui bei tvaraus apgyvendinimo segmentui, nes klimato krizė ir augantis žmonių susirūpinimas paskatins jas siekti žalesnės kelionių sektoriaus ateities“, – teigia pašnekovė.

Kainas vertėtų pasitikrinti skirtinguose įrenginiuose

Pasakodama apie įvairias gudrybes, kaip naudojantis kelionių tinklalapiais galima susiplanuoti tobuliausią išvyką, R.Petronytė akcentuoja, kad svarbu naudotis visomis puslapių funkcijomis ir skirti kuo daugiau laiko įvairių detalių išsinagrinėjimui prieš priimant sprendimus.

„Aš mėgstu keliones susiplanuoti iš anksto, nes tai leidžia sutaupyti laiko jų metu. Paprastai pasidarau išsamią apžvalgą internete apie šalį ar vietą, į kurią keliauju, skaitau žmonių atsiliepimus. Ieškant gyvenamosios vietos, puikiai pasitarnauja patikimi komentarai įvairiose keliavimo platformose, pavyzdžiui, „Airbnb“ ar „Booking.com“. Beje, prieš rezervuojant gyvenamą būstą ar skrydį, rekomenduotina patikrinti jų kainas skirtinguose įrenginiuose. Ne paslaptis, kad kartais tam tikros platformos suteikia nuolaidas, jei perkama, pavyzdžiui, išmaniuoju telefonu“, – sako ekspertė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.