Portalo „The Drive“ teigimu, „A-50“ kare su Ukraina yra vienas svarbesnių Rusijos karybos elementų. Šie orlaiviai suteikia bendrus plataus masto oro erdvės stebėjimo ir vadovavimo bei kontrolės iš oro pajėgumus. Jie ne tik leidžia rusams susidaryti „padėties ore vaizdą“ Ukrainos gilumoje, bet ir aptikti žemai skrendančius orlaivius, kurių toli esantys antžeminiai radarai nemato. Šiuo metu tai yra pagrindinis Ukrainos orlaivių veikimo režimas.
Šis „A-50“ žvalgybinis lėktuvas gali tapti dar svarbesniu nei yra dabar – ypač gynybiniais tikslais – jei Ukraina įgis daugiau kovinių pajėgumų: sparnuotųjų raketų (arba pusiau sparnuotųjų raketų) ir tolimojo nuotolio bepiločių orlaivių. Toks scenarijus vis labiau tikėtinas.
Manoma, kad Rusija turi maždaug dešimt „A-50“ orlaivių, o kai kurie šaltiniai teigia, kad šis skaičius iš tikrųjų yra gerokai mažesnis. Dar mažiau jų iš tikrųjų gali vykdyti misijas bet kuriuo metu. Be paramos Ukrainos kare, vienas jų paprastai dislokuojamas Sirijoje.
„A-50“ turi įrengtą savigynos sistemą. Ši sistema užtikrina apsaugą nuo priešo naikintuvų valdomų ir nevaldomų ginklų, atakuojančių orlaivį iš priekinės ir galinės pusės.
„A-50“ vykdo patruliavimo užduotis 5–10 km aukštyje. Didžiausias orlaivio skrydžio nuotolis – 5000 km, o skrydžio trukmė – 7 val. 40 min. Esant 2000 km nuotoliui, „A-50“ gali patruliuoti iki 1 val. 25 min.
Orlaivį valdo 15 asmenų įgula. Didžiausias orlaivio pakilimo svoris yra 170 000 kg. Maksimalus „A-50“ greitis – 800 km/val.
Atsižvelgiant į orlaivio unikalią vertę, retumą ir galimybes, kurias jis suteikia Rusijai kare su Ukraina, visiškai nenuostabu, jei „A-50“ atsidurtų Ukrainos taikinių sąrašo viršuje.
Parengta pagal „The Drive“ ir kitus šaltinius.