Ukraina iš Australijos gavo įdomių šarvuočių

Kaip praneša „Forbes“, kai, 2022-ųjų birželį Australija padovanojo Ukrainai 28 šarvuotus transporterius „M-113“, ji taip pat perdavė ir keletą šio šarvuočio pagrindu sukurtų krovininių transporto priemonių.

 Šarvuotosios logistikos mašinos „M-113AS4“ gali būti vienos keisčiausių mašinų itin įvairiame Ukrainos arsenale, kurį sudaro tūkstančiai įvairių markių ir modelių, iš dešimčių užsienio šalių.<br> Atvirųjų šaltinių nuotr.
 Šarvuotosios logistikos mašinos „M-113AS4“ gali būti vienos keisčiausių mašinų itin įvairiame Ukrainos arsenale, kurį sudaro tūkstančiai įvairių markių ir modelių, iš dešimčių užsienio šalių.<br> Atvirųjų šaltinių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 5, 2023, 7:33 PM

Šios šarvuotosios logistikos mašinos „M-113AS4“ gali būti vienos keisčiausių mašinų itin įvairiame Ukrainos arsenale, kurį sudaro tūkstančiai įvairių markių ir modelių, iš dešimčių užsienio šalių.

Šalys, kurios, norėdamos paremti Ukrainos kare, linkusios atiduoti visą turimą karinę techniką ir tikisi, kad ukrainiečiai ją efektyviai panaudos, rašo „Defense Express“.

Anot leidinio, būtent taip Ukrainos kariai pasielgė su keistai atrodančiomis šarvuotomis logistinėmis transporto priemonėmis (angl. armored logistics vehicle, ALV) – tai patobulinta „M-113“ su vietoje keleivių skyriaus įrengta vieta kroviniams.

„M-113“ yra amerikiečių sukurtas šarvuotas pėstininkų transporteris, kuris plačiai naudojamas jau 60 metų, o ALV yra jo logistinis variantas – bet nėra vienintelis krovininis klasikinio „M-113“ variantas. Ypač populiarus yra britų „M-113“ krovininis variantas „M-548“.

Britai sukūrė „M-548“ išardę „M-113“ konstrukciją iki vikšrų ir pavaros bei pridėję pagal užsakymą pagamintą įgulos skyrių ir dengtą krovininį skyrių – o australai, vykdydami 2000 m. pradžios programą, tiesiog išpjovė erdvią „M-113“ galinę dalį, už sutrumpinto įgulos skyriaus palikdami atvirą erdvę.

Rezultatas – brutaliai paprasta šarvuota krovininė transporto priemonė, kuri yra ne itin graži, bet universali. Dvidešimt tonų sveriantis ALV su dviejų žmonių įgula ir 350 arklio galių dyzeliniu varikliu pajėgus gabenti bent penkias tonas krovinių. Tačiau tas krovinys nebūtinai turi būti atsargos ar šaudmenys – tai gali būti ir žmonės.

Tiesą sakant, kiekvienoje ALV nuotraukoje iš Ukrainos matyti, kad šios transporto priemonės gabena ne daiktus, bet personalą.

Nors važiavimas dengtame standartinio „M-113“ salone turi akivaizdžių privalumų – plonokas aliuminio korpusas šiek tiek apsaugo nuo kulkosvaidžių ugnies ir artilerijos sviedinių – bet šie transporteriai turi ir trūkumų.

Menkai apsaugoti šarvuoti transporteriai pataikius į juos gali užsidegti – ir kyla pavojus, kad jie gali tapti mirtinais spąstais įgulai bei keleiviams. Ne veltui daugelis patyrusių pėstininkų visada renkasi važiuoti ant pėstininkų transporterių viršaus, net jei viduje yra vietos.

ALV pėstininkams nesuteikia jokio pasirinkimo (ir tai yra blogai). Tačiau kartu tai suteikia būrių vadams galimybę vienoje transporto priemonėje sutalpinti daug daugiau karių. Į standartinį „M-113“ galima sutalpinti 10 pėstininkų. Į ALV krovininę erdvę galima sutalpinti beveik dvigubai daugiau.

Kad būtų aišku, joks sveiko proto vadas sąmoningai nevažiuotų su savo daliniu į mūšį ALV. Tačiau joks sveiko proto vadas taip pat sąmoningai nevažiuotų į mūšį su standartiniais „M-113“ automobiliais. „M-113“ ir jo variantai yra pėstininkų transporteriai, o ne sunkiai ginkluotos ir šarvuotos pėstininkų kovos mašinos.

Pėstininkų transporteriai yra „koviniai taksi“. Jie atgabena pėstininkus į mūšio lauko pakraščius, o paskui išleidžia juos kovoti pėsčiomis. Ir tokiam vaidmeniui šis keistas ALV turėtų puikiai tikti.

Parengta pagal „Defense Express“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.