Lietuvos padangėje ratus suka išskirtinis NATO karinis lėktuvas

Šiomis dienomis Lietuvos danguje naršys tikrai daug išskirtinių lėktuvų – ir vienas tokių pirmadienio popietę suka ratus aplink Kauną: charakteringą „lėkštę“ turintis žvalgybinis „Boeing E-3 Sentry“, šaukiniu „NATO 11“.

Pirmadienio popietę charakteringą „lėkštę“ turintis žvalgybinis „Boeing E-3 Sentry“ suka ratus aplink Kauną.<br> Wikimedia commons, lrytas.lt mont.
Pirmadienio popietę charakteringą „lėkštę“ turintis žvalgybinis „Boeing E-3 Sentry“ suka ratus aplink Kauną.<br> Wikimedia commons, lrytas.lt mont.
Pirmadienio popietę charakteringą „lėkštę“ turintis žvalgybinis „Boeing E-3 Sentry“ suka ratus aplink Kauną.<br> Ekrano nuotr.
Pirmadienio popietę charakteringą „lėkštę“ turintis žvalgybinis „Boeing E-3 Sentry“ suka ratus aplink Kauną.<br> Ekrano nuotr.
Pirmadienio popietę charakteringą „lėkštę“ turintis žvalgybinis „Boeing E-3 Sentry“ suka ratus aplink Kauną.<br> Ekrano nuotr.
Pirmadienio popietę charakteringą „lėkštę“ turintis žvalgybinis „Boeing E-3 Sentry“ suka ratus aplink Kauną.<br> Ekrano nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Jul 10, 2023, 4:37 PM

„Boeing E-3 Sentry“ – amerikiečių kompanijos „Boeing“ sukurtas išankstinio perspėjimo ir kontrolės (AEW&C) orlaivis.

„E-3“ orlaiviai paprastai vadinami AWACS (angl. Airborne Warning and Control System, liet. įspėjimo ir kontrolės iš oro sistema).

„Boeing 707“ lainerio pagrindu sukurtas orlaivis užtikrina oro erdvės stebėjimą, valdymą, kontrolę ir ryšį, jį naudoja Jungtinių Valstijų karinės oro pajėgos, NATO, Prancūzijos oro ir kosmoso pajėgos, Saudo Arabijos karališkosios oro pajėgos ir Čilės karinės oro pajėgos.

„E-3“ virš fliuzeliažo turi išskirtinį besisukantį radiolokacinį kupolą, o žemyn nukreiptas radaras gali matyti horizontą 360° kampu. Radaro veikimo spindulys darbiniame aukštyje siekia daugiau kaip 320 km., radaras vienu metu gali aptikti ir sekti oro ir jūros taikinius.

Atlikdamas taktinį vaidmenį, „E-3“ gali aptikti ir sekti priešiškus orlaivius, skrendančius nedideliame aukštyje virš bet kokio reljefo, taip pat nustatyti ir kontroliuoti draugiškus orlaivius toje pačioje oro erdvėje. Atlikdamas strateginės gynybos funkciją, „E-3“ suteikia priemones, kuriomis galima aptikti, identifikuoti, sekti ir perimti ore esančias grėsmes.

 

Iš viso pasaulyje buvo pagaminti 68 orlaiviai, gamyba buvo baigta 1992 m.

Tokie orlaiviai turi integruotą vadovavimo ir kontrolės mūšio valdymo, arba C2BM, stebėjimo, taikinių aptikimo ir sekimo platformą. Orlaivis Jungtiniam oro operacijų centrui realiuoju laiku pateikia tikslų erdvės vaizdą.

Konkrečiai šis „E-3“ atskrido iš Geilenkircheno NATO oro bazės Belgijoje.

Apie 16 val. lėktuvas suko ratus virš Kauno, daugmaž 30 000 pėdų (apie 9 km) aukštyje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ką reiškia kandidato R. Žemaitaičio pasitraukimas iš Seimo?