Dirbtinis intelektas versle – galimybės ir grėsmės

Dirbtinis intelektas (DI) jau dabar padarė didelį poveikį įvairių pramonės šakų įmonėms. Taip pat jis ir toliau keičia verslo veiklos ir sprendimų priėmimo būdus. Tačiau ar jo teikiama pagalba iš tikrųjų yra tokia naudinga ir atsveria galimas grėsmės? Sužinokite apie tai daugiau, nes DI jau aplink jus.

Dirbtinis intelektas (DI) jau dabar padarė didelį poveikį įvairių pramonės šakų įmonėms.
Dirbtinis intelektas (DI) jau dabar padarė didelį poveikį įvairių pramonės šakų įmonėms.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

2023-08-10 16:00

Dirbtinio intelekto galimybės versle

DI šiuolaikiniame pasaulyje suteikia daugybę galimybių įvairių pramonės šakų įmonėms, tačiau reikia neužmiršti ir apie galimas grėsmes bei pasekmes. Creditea specialistai pateikia keletą pagrindinių galimybių, susijusių su dirbtinio intelekto diegimu versle.

Automatizavimas ir efektyvumas

DI turi pakankamai sugebėjimų automatizuoti pasikartojančias ir daug laiko reikalaujančias užduotis, taip padidindamas įvairių verslo procesų efektyvumą ir našumą. Darbuotojai gali sutelkti savo dėmesį į strategiškesnes ir kūrybiškesnės užduotis.

Duomenų analizė ir įžvalgos

Dirbtinis intelektas jau gali labai greitai apdoroti didelius duomenų kiekius ir taip padėti įmonėms gauti vertingų įžvalgų, modelių ir tendencijų. Duomenimis pagrįsti sprendimai padeda kurti geresnes strategijas ir pasiekiami geresni rezultatai.

Personalizavimas

Naujosios technologijos leidžia įmonėms siūlyti savo klientams individualizuotus produktus ir paslaugas. Taip pagerinama klientų patirtis ir didėja jų lojalumas bendrovei.

Nuspėjamoji analizė ir prognozavimas

DI prognozavimo modeliai gali numatyti klientų elgseną, rinkos tendencijas ir tiekimo grandinės poreikius. Taip įmonės galės daug greičiau imtis iniciatyvos ir aplenks savo konkurentus.

Geresnis klientų aptarnavimas

Dirbtinio intelekto valdomi pokalbių robotai ir virtualūs asistentai jau dabar aptarnauja mus kasdien – tvarko klientų užklausas ir teikia pagalbą visą parą. Taip klientas sulaukia greitos pagalbos.

Išlaidų mažinimas

Automatizuodamas užduotis ir racionalizuodamas procesus, DI padeda įmonėms sumažinti veiklos sąnaudas ir padidinti pelningumą.

Produktų ir paslaugų inovacijos

Pagreitina produktų kūrimo procesą ir pasiūlo inovacijas, analizuodamas klientų pageidavimus ir rinkos poreikius.

Trumpa pertraukėlė: ar dirbtinis intelektas tikrai toks reikalingas?

Kad būtų aiškiau, pateiksime trumpą pavyzdį iš Forbes žurnale paskelbtos apklausos rezultatų, apie tai, kaip žmonės planuoja naudotis DI paslaugomis savo kasdieniame gyvenime.

Dabar trumpam pagalvokime, kiek gi mes iš tikrųjų naudojamės dirbtinio intelekto paslaugomis kasdien? Atsakymas gali nustebinti mus visus.

Dirbtinis intelektas finansų rinkose

DI įvairiais būdais ir iš esmės keičia finansinių paslaugų pramonę. Štai kelios pagrindinės sritys, kuriose dirbtinis intelektas daro didelę įtaką finansų sektoriui, o tuo pačiu įtakoja ir kiekvieno iš mūsų gyvenimą. O galbūt atrasite kažką naujo, kuo galėtumėte pasinaudoti?

  • Rizikos valdymas: DI algoritmai gali išanalizuoti didelius istorinius duomenų kiekius ir rinkos tendencijas ir gali tiksliau įvertinti riziką. Taip sumažinami galimi finansiniai nuostoliai.
  • Sukčiavimo aptikimas ir saugumas: gali realiuoju laiku nustatyti sukčiavimo modelius ir anomalijas. Tai labai aktualu mokėjimų apdorojime, internetiniuose sandoriuose ir tapatybės tikrinime.
  • Klientų aptarnavimas: pokalbių robotai ir virtualūs asistentai atsako į užklausas ir atlieka įprastas užduotis taip pagerindami klientų patirtį, sutrumpindami atsakymo laiką ir sumažindami veiklos sąnaudas.
  • Asmeninės finansinės konsultacijos: DI analizuoja individualius finansinius duomenis ir pasiūlo asmeninius finansinius patarimus.
  • Kreditavimas: naujieji DI paremti klientų kreditingumo vertinimo modeliai, kuriuos pasitelkia ir Creditea, naudoja daugiau duomenų šaltinių ir tiksliau įvertina asmens galimybes, taip suteikdami naujas galimybes žmonėms gauti paskolą.
  • Turto valdymas: analizuojama kliento finansinė padėtis, rizikos tolerancija ir investavimo tikslai. Taip sukuriami individualizuoti turto valdymo sprendimai ir investavimo strategijos.
  • Procesų automatizavimas: supaprastinami įvairūs finansiniai procesai, pavyzdžiui, duomenų įvedimas, dokumentų tvarkymas ir derinimas, todėl padidėja veiklos efektyvumas bei sumažėja rankiniu būdu daromų klaidų.

Dirbtinio intelekto grėsmės versle

DI gali atnešti daug naudos visuomenei, tačiau jis taip past susijęs su tam tikromis grėsmėmis ir iššūkiais, kuriuos specialistai bando išspręsti. Paminėsime keletą pagrindinių su dirbiniu intelektu susijusių grėsmių.

Darbo vietų mažinimas

DI vis labiau plinta, todėl mažėja darbo vietų skaičius. Procesai tapo labiau automatizuoti, todėl kai kuriems darbuotojams reikia persikvalifikuoti.

Duomenų privatumas ir saugumas

Analizuodamas DI turi prieigą prie duomenų, tačiau netinkamas jų naudojimas arba neteisėta prieiga gali sukelti didelių privatumo ir saugumo pažeidimų, kurie pakenktų įmonės reputacijai.

Šališkumas ir sąžiningumas

Dirbtinis intelektas mokosi iš to kas jam pateikiama ir gali įtvirtinti šališkumą. Dėl to gali atsirasti diskriminacinių rezultatų ir kilti etninių problemų.

Per didelis pasitikėjimas DI

Jei netikrinsime duomenų ir per daug pasitikėsime dirbtiniu intelektu galime sulaukti kritinių klaidų arba neteisingų sprendimų.

Reguliavimas ir atitikties užtikrinimas

Vis labiau DI plintant versle reikia kurti naujus reglamentus ir atitikties standartus, kad būtų užtikrintas privatumas, saugumas ir teisingumas.

Išlaidos ir sudėtingumas

Dažnai DI sistemos įdiegimas yra brangus, o jo sudėtingumas gali kelti sunkumų mažesnėms įmonėms, kurios turi ribotus išteklius.

Etniniai klausimai

Naudojant DI kartais kyla etninių dilemų, tokių kaip skaidrumas, atsakomybė ir piktnaudžiavimo galimybė.

Nors dirbtinis intelektas suteikia įmonėms daug galimybių, tokių kaip naujovių diegimas, verslo augimas, tačiau svarbu atsakingai reaguoti į su tuo susijusias grėsmes ir iššūkius. Įmonės turėtų rasti pusiausvyrą tarp dirbtinio intelekto panaudojimo ir galimų jo trūkumų šalinimo. Taip bendrovės galės visapusiškai panaudoti DI teikiamą naudą ir sumažinti galimas rizikas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: kaip A. Armonaitė ir E. Gentvilas vienas kitam pamokslavo