Ši transporto priemonė, sukurta ant „Ural-4320“ važiuoklės, iš pradžių buvo sukurta „Wagner“ grupės užsakymu, o dabar ją Ukrainoje ir kitose konflikto zonose naudoja tiek Rusijos reguliariosios pajėgos, tiek sukarintos pajėgos.
Trijų ašių transporto priemonė turi V formos korpusą, skirtą sumažinti minų ir savadarbių sprogstamųjų užtaisų poveikį. Jo šarvuotoji apsauga atitinka BR5 standartą ir išlaiko iki 6000 kg naudingąją apkrovą, todėl jis tinka ir kroviniams, ir personalui vežti.
Rusijos gynybos šaltinių duomenimis, „Čekan“ gaminamas Sankt Peterburge esančioje įmonėje „LLC AVD“ ir buvo pradėtas naudoti įvairiomis konfigūracijomis, įskaitant karių transportavimo variantus ir logistikos transporterius.
Naujausioje versijoje įdiegtas specialus elektroninės kovos priemonių (EW) rinkinys, skirtas priešo dronams trikdyti – tai atsakas į vis didėjantį dronų paplitimą Ukrainos ir pasaulio karo laukuose. Šis papildymas rodo, kad Maskva pripažįsta grėsmę, kurią kelia mažos oro platformos, naudojamos žvalgybai ir tiksliems smūgiams.
„Čekan“ apginkluotas 14,5 mm sunkiuoju kulkosvaidžiu „KPVT“, sumontuotu bokštelyje, pritaikytame iš šarvuotojo transporterio „BTR-80“, taip pat sudvejintu 7,62 mm kulkosvaidžiu „PKT“.
Filmuota medžiaga ir pranešimai iš įvykių vietos rodo, kad automobilis buvo naudojamas įvairiose Ukrainos fronto pozicijose – ypač Rusijos oro desanto ir nereguliariųjų pajėgų daliniuose, veikiančiuose kartu su „Wagner“ sąjungininkais.
Nors Rusijos žiniasklaida pabrėžia, kad „Čekan“ gaminamas šalies viduje ir gali būti pritaikomas mūšio lauke, mašinos kilmė ir ryšiai su „Wagner“ – grupe, kurią kelios vyriausybės, įskaitant Jungtines Valstijas, oficialiai įvardijo kaip teroristinę organizaciją – rodo, kad Rusijos karo strategijoje neryškios ribos tarp valstybės karinių pirkimų ir privačių karinių interesų, rašo „Defence Blog“.