Kuria keistą laivą – „energetinį tanklaivį“, kuris gabens elektrą

Japonijos bendrovė „PowerX“ pradėjo įgyvendini neįprasta planą pastatyti 140 metrų ilgio elektrinį „akumuliatorinį tanklaivį“, kuris per jūrą trumpais atstumais gabens 241 megavatvalandę atsinaujinančiosios energijos.

 Japonijos bendrovė „PowerX“ pradėjo įgyvendini neįprasta planą pastatyti 140 metrų ilgio elektrinį „akumuliatorinį tanklaivį“, kuris per jūrą trumpais atstumais gabens 241 megavatvalandę atsinaujinančiosios energijos.<br> „PowerX“ iliustr.
 Japonijos bendrovė „PowerX“ pradėjo įgyvendini neįprasta planą pastatyti 140 metrų ilgio elektrinį „akumuliatorinį tanklaivį“, kuris per jūrą trumpais atstumais gabens 241 megavatvalandę atsinaujinančiosios energijos.<br> „PowerX“ iliustr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Jun 9, 2023, 2:50 PM, atnaujinta Jun 9, 2023, 2:52 PM

Idėja paprasta: atsinaujinančioji energija dažnai gaminama gana toli nuo tos vietos, kur jos labiausiai reikia, todėl pastatykime elektrinį laivą, pilną akumuliatorių, ir siųskime jį ten, kur reikia.

Kodėl tiesiog nenutiesus povandeninio kabelio? Geras klausimas. „PowerX“ atkreipia dėmesį į tai, kad Japoniją supa gilios jūros ir ji linkusi į žemės drebėjimus, o pranešime spaudai teigiama, kad „laivu paremtas sprendimas išsprendžia tokias problemas, kaip ilgas prastovas dėl povandeninių kabelių gedimų ir remonto, taip pat dideles išlaidas, susijusios su itin aukštos įtampos jungtimis ir pastotėmis“.

Sakoma, kad žmogui su plaktuku viskas atrodo kaip vinis. „PowerX“ turi keletą akumuliatorių gamyklų, todėl galima paaiškinti, kodėl bendrovė mano, kad statyti laivą, kuriame būtų tik akumuliatoriai, yra gera idėja. Devyniasdešimt šeši konteinerio dydžio ličio-geležies-fosfato baterijų moduliai, taip pat valdikliai ir įkrovimo įrenginiai bus išdėstyti šiame palyginti nedideliame demonstraciniame laivą.

Tiesa, šiuo metu „Battery Tanker X“ pavadintas laivo prototipas toli nenuplauks. Laivo varymas per vandenį yra košmaras baterijomis varomoms elektrinėms varomosioms sistemoms, todėl planuojama, kad didžiausias laivo atstumas, kol jis išnaudos per daug baterijų, kad kelionė būtų ekonomiškai pagrįsta, bus tik 300 km.

Pasak „PowerX“, tokio pat dydžio „Power Ark“ galėtų per metus iš Hokaido atsinaujinančių šaltinių pervežti apie 4190 GWh elektros energijos, kad patenkintų vos už 100 km esančio Aomori miesto poreikius, pasinaudojant jau veikiančia perdavimo infrastruktūra, kurios netrukus bus atsisakyta, nes iškastinio kuro gamybos pajėgumai palaipsniui bus išjungti.

Jei šiuo maršrutu visą parą plauktų keturi laivai, bendrovės teigimu, energijos transportavimo kaina būtų apie 0,17 JAV dolerio (apie 16 eurocentų) už kilovatvalandę. Bendrovė netrunka paminėti, kad vidutinė mažmeninė elektros energijos kaina Japonijos namų ūkiams yra apie 0,25 JAV dolerio, todėl atsinaujinančios energijos, skirstymo ir mažmeninės prekybos bendrovėms tenka vos 0,07 JAV dolerio už kWh.

Laivuose bus įrengti dujų išmetimo kontrolės ir gaisro gesinimo mechanizmai – nors ličio ir geležies fosfato cheminė sudėtis iš esmės yra gana stabili ir sunkiai užsideganti. Pilno dydžio „Power Ark“ bus daug didesnis už šį prototipą ir jame bus aštuonis kartus daugiau pakrauto ličio, o tai reiškia, kad jis išplauks į atvirą jūrą su milžinišku dviejų gigavatvalandžių energijos kiekiu – tiek, kad jo užtektų maždaug 70 000 vidutinių JAV namų visai dienai.

Parengta pagal „New Atlas“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.