Po 100 dienų kas penktas gyventojas nebematys televizijos

Per likusias 100 dienų iki analoginės antžeminės televizijos išjungimo perėjimas prie skaitmeninės televizijos vyks bent 8 kartus sparčiau, palyginti su pirmuoju šių metų pusmečiu. Suskubti vis dar turi penktadalis šeimų visoje Lietuvoje, teigia ekspertai.

Suskubti pereiti prie skaitmeninės televizijos vis dar turi penktadalis šeimų visoje Lietuvoje.<br>V. Balkūnas
Suskubti pereiti prie skaitmeninės televizijos vis dar turi penktadalis šeimų visoje Lietuvoje.<br>V. Balkūnas
Daugiau nuotraukų (1)

ELTA, BNS ir lrytas.lt

Jul 18, 2012, 1:51 PM, atnaujinta Mar 18, 2018, 1:19 AM

Bendrovės SIC tyrimo duomenimis, birželį analogine antžemine televizija Lietuvoje naudojosi maždaug 21 proc. šalies namų ūkių. Praėjusių metų pabaigoje tokių buvo maždaug 26 procentai. Perėjimo prie skaitmeninės televizijos klausimas yra aktualiausias kaimo vietovėse – ten analogine antžemine televizija tebesinaudoja maždaug trečdalis šeimų.

TEO Paslaugų plėtros ir rinkodaros tarnybos vadovo Nerijaus Ivanausko teigimu, televizijos paslaugų rinkos dalyviams daugiausia nerimo kelia maždaug pusės apklaustųjų atsakymai – jie iki šiol nėra apsisprendę, kuriuo metu „skaitmeninsis“. „Tikėtina, kad sprendimą jie priims paskutinę dieną ar jau po analoginio signalo išjungimo. Todėl susidarys bent kelių savaičių eilės norint įsirengti paslaugas, žmonės liks be jiems įprastų TV kanalų“, – prognozavo N. Ivanauskas.

„Mes vertiname, kad mažiausiai 2 proc., gali būti ir daugiau, nematys televizijos - dėl savo lūkesčių ir kitų priežasčių. Vartotojams svarbiausia nedelsti“, - sakė „Teo LT“ atstovas.

„Teo LT“ pastebėjo, jog spalio pabaigoje televizorių ekranuose pasirodys ne tik raiškesnės spalvos ir kokybiškesnis vaizdas, tačiau kartu šie pokyčiai lems ir televizijos paslaugų raidą, įtakos kanalų turinį, reklamos pobūdį.

Ekspertų teigimu, įsigalint skaitmeninei televizijai ir atsiradus galimybių matyti daugiau kanalų, gerokai pasikeitė ir televizijos žiūrėjimo įpročiai. Pasak reklamos planavimo agentūros „Inspired UM“ direktoriaus Vasario Oržekausko, dėl kintančių žiūrovų – ypač jaunimo – įpročių bei daugiakanalės televizijos skverbties didžiųjų Lietuvos kanalų auditorija per pastaruosius penkerius metus sumažėjo maždaug penktadaliu. Tačiau, vertinant bendrai, televizijos žiūrėjimo laikas pailgėjo.

„Dėl šių pokyčių ne tik išpopuliarėjo specializuoti kanalai, bet ir buvo paneigtas mitas, kad Lietuvoje apskritai mažėja televizijos žiūrėjimo apimtys. Nuo 2007 iki 2011 metų televizijos žiūrėjimo laikas ilgėjo 8 proc. – nuo 280 iki 303 minučių per dieną“, – teigė reklamos planavimo agentūros vadovas.

Televizijos eksperto profesoriaus Žyginto Pečiulio teigimu, vis labiau artėjant prie skaitmeninio slenksčio, ryškėja, kad atskiros visuomenės grupės toli gražu ne vienodai yra pasirengę naudotis skaitmenine televizija. „Dalis visuomenės jau seniai naudojasi skaitmeninėmis technologijomis ir nejunta jokių pokyčių, tačiau kitiems tai nemažas stresas, nežinia ir baugi data. Kol kas labiau akcentuojami išmėginimai, kurie laukia mažiau pasirengusios visuomenės dalies. Tačiau nemaži pokyčiai laukia mūsų visų“, – teigė televizijos ekspertas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
Gyvai: komentarai apie Vilniuje besibaigiančias karines pratybas