„Facebook“ sukūrė nuosavą paieškos sistemą

Jei „Google“ gali sukurti socialinį tinklą, tai mes galime sukurti paieškos sistemą. Atrodo, kad tokia logika vadovavosi „Facebook“ vadovai, pristatę naują paslaugą - „Graph Search“.

„Tai vienas „kiečiausių“ mūsų padarytų produktų“, - sakė M. Zuckerbergas.<br>„Reuters“
„Tai vienas „kiečiausių“ mūsų padarytų produktų“, - sakė M. Zuckerbergas.<br>„Reuters“
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Jan 16, 2013, 5:06 PM, atnaujinta Mar 13, 2018, 7:12 PM

Iki šiol į „Facebook“ paieškos laukelį buvo galima įvesti vietų pavadinimus, garsenybių ar draugų vardus.

Tačiau tai pasikeis.

Naujoji paieška leis vartotojui rasti atsakymus į tokias paieškas, kaip „Kurie mano bendraklasiai mėgsta žaisti futbolą“, „1990 metų Lietuvos fotografijos“, ar „vienišos merginos, turinčios kačių“, išnaudodama maždaug 1 trilijoną jungčių tarp milijardo „Facebook“ vartotojų.

„Tai vienas „kiečiausių“ mūsų padarytų produktų“, - per pristatymą antradienį vakare sakė „Facebook“ vadovas Markas Zuckerbergas.

Investuotojai nusivylė, kritikai abejoja vartotojų saugumu

Investuotojai su M. Zuckerbergu nesutiko - „Facebook“ akcijos po „Graph Search“ pristatymo krito maždaug 8 procentais.

Jų entuziazmą galėjo atšaldyti keli veiksniai. Visų pirma, produktas dar nėra baigtas. Kol kas „Graph Search“ gali naudotis tik dalis JAV vartotojų. Kiti „Facebook“ gyventojai gali tik įsirašyti į laukimo sąrašą (jį rasite čia).

Antra priežastis – abejonės dėl vartotojų privatumo.

Ir taip trapus pasitikėjimas „Facebook“ etiškumu gali dar labiau susvyruoti, jei paieškoje bus galima nesunkiai sužinoti net nepažįstamų žmonių pomėgius ar gyvenamąją vietą.

M. Zuckerbergas tikina, kad „Graph Search“ paieška rodys tik visiems vartotojams prieinamus duomenis.

Kritikai teigia, kad „Facebook“ ir taip pernelyg dažnai kišasi į žmonių privatumą, ir vartotojai gali nukentėti vien dėl to, kad kažkada kažkur pamiršo padėti varnelę prie mygtuko „privatu“.

Be to, kiekvienas vartotojas bus automatiškai įtrauktas į paiešką, jis galės tik pasirinkti, kokią informaciją bus galima pasiekti kiekvienam žmogui.

O jei vartotojams bus suteikta galimybė redaguoti, ką galima apie juos rasti, tuomet iškyla kitas klausimas – jei kiekvienas galės apriboti savo skleidžiamą informaciją, kokia bus nauda iš paieškos, kuri negalės pasiūlyti nieko įdomaus?

Kaip veikia „Graph Search“?

Nuo „Google“ ar „Yahoo“ paieškos „Graph Search“ skiriasi tuo, kad informacijos ieškos ne kitose svetainėse, o „Facebook“ viduje.

„Facebook“ išplatintame pranešime teigiama, kad „Graph Search“ pradinė versija bus naudojama ieškoti keturiems pagrindiniams dalykams: žmonėms, fotografijoms, vietoms ir hobiams.

Paieška bus vykdoma maždaug tarp 1 mlrd. vartotojų paskyrų ir 24 mlrd. fotografijų.  

•  Pavyzdžiui, ieškantys „žmonių“ galės rasti draugų pagal bendrus pomėgius arba gyvenamąją vietą.

•  Ieškantys „fotografijų“ galės pamatyti visas tam tikru laiku, tam tikroje vietoje ar tam tikrų žmonių padarytas fotografijas.

•  Ieškantys „vietų“ galės rasti draugų mėgstamas susitikimo vietas ar garsiausių virtuvės šefų rekomenduotus restoranus savo mieste.

•  Ieškantys „hobių“ galės pamatyti, kokia muzika, knygos ar filmai patinka jų draugams, kuo užsiima žmonės jų gyvenamame mieste.

Parengė Aurimas Abišala

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„24/7“: ar turite už ką balsuoti, ponia Seimo pirmininke?