„iPad“ verslas žlunga. Ar „Apple“ gelbėsis laikrodžiais?

„Apple“ desperatiškai reikia gelbėjimosi rato. Neseniai valdžiusi 56,8 proc. pasaulinės planšetinių kompiuterių rinkos, dabar kompanija turi tik 38,8 procento. Parduotuves užplūdo pigesni, mažesni, įvairesni ir, svarbiausia, vartotojams daugiau savarankiškumo suteikiantys „Android“ planšetiniai kompiuteriai, kurie atkanda vis riebesnį „iPad“ rinkos kąsnį.

Daugiau nuotraukų (1)

Arnoldas Lukošius

Feb 13, 2013, 9:46 PM, atnaujinta Mar 11, 2018, 11:39 PM

JAV finansų paslaugų kompanijos „Citi“ analitikai nurodo, kad paskutinį praėjusių metų ketvirtį 9,7 colių „iPad“ pardavimas pasaulyje augo tik 1,8 proc., o JAV ir Japonijos rinkose smarkiai krito. Išradingiausiai pasaulio kompanijai metas išrasti kažką visiškai naujo. Gal tai bus išmanieji laikrodžiai, apie kuriuos dabar tiek kalbama?

Svarbu ne dydis, o dydžiai

Taip, „iPad“ vis dar planšetinių kompiuterių lyderis – 38,8 proc. rinkos kur kas daugiau, negu „Amazon“ turimi 15,5 proc., ar „Samsung“ 13,1 procento. Tačiau tendencija akivaizdi – 10 colių įstrižainės planšetinių įrenginių diktatūra baigėsi.

Didįjį „iPad“ pakeitė „iPad Mini“ ir 7 colių įstrižainės „Amazon“ bei „Samsung“ planšetės. Optimistai dar mėgina teigti, kad tai įprasta metų pabaigai (nagrinėjame 2012 m. paskutiniojo ketvirčio duomenis), kai žmonės dovanoms perka pigesnius įrenginius, o visą likusį laiką, pirkdami sau, vėl investuoja į „iPad“.

Stebint pardavimo pokyčius, tokia tendencija matyti jau ne pirmus metus, tačiau dar nėra buvę, kad pardavimas ne tik visai neaugtų, bet netgi mažėtų. O 2012 m. paskutinį ketvirtį Japonijoje „iPad“ pardavimas krito 26 proc, JAV – 9 proc. Europoje, tiesa, augo 17 proc., tačiau palyginti su lygiai prieš metus buvusiu 133 proc. augimu, didelio džiaugsmo nėra.

Negana to, vis labiau įsigalint pigioms „Android“ planšetėms, aukščiausios klasės „Apple“ gaminių pardavimo kaina irgi krenta. Paskutinįjį praėjusių metų ketvirtį vidutinė vieno „iPad“ pardavimo kaina buvo 467 doleriai, o dar 2012 metų viduryje – 535 doleriai.

Krentanti kaina reiškia krentantį pelną, o tai savo ruožtu neigiamai atsilieps „Apple“ akcijų kainoms ir puikiai kompanijos reputacijai.

Viskas atrodo logiška ir pagrįsta, „iPad“ buvo šaunu, tačiau vieno dydžio ir vienodo dizaino ekranai tinka komunalinių butų langams, o ne visų žmonių norams patenkinti, tad atsiradus pasiūlymų įvairovei ši aukso gysla išseko.

Tik nenorėtume sutikti su „Citi“ analitikais, kad šiuo metu „Apple“ nerengia jokių projektų, kurie būtų pakankamai stiprūs ir galėtų išgelbėti kompaniją nuo nuosmukio. 

iWatch“ – išmanusis „Apple“ laikrodis

Apie „Apple“ kuriamą laikrodį jau rašė ir „New York Times“, ir „Wall Street Journal“. Dabar agentūra „Bloomberg“ dar pridėjo, kad šiuo metu kompanija sutelkė 100 žmonių komandą, kurie užsiima tik išmaniuoju laikrodžiu.

Komandoje dirba programuotojai, inžinieriai, dizaineriai ir rinkodaros specialistai, o tai reiškia, kad projektas jau išaugo iš eksperimentinio produkto sauskelnių ir rimtai rengiamas pateikti pirkėjams.

Kol kas apie „iWatch“ žinoma itin nedaug. Aišku, kad ant riešo nešiojamas įrenginys pagamintas iš naujos kartos lankstaus „Gorilla“ stiklo, kad šis pavadinimas tikrai nėra galutinis, kad įrenginys veiks su iOS operacine sistema, tad turėtų atlikti dalį „iPhone“ ir „iPad“ funkcijų ir nuo konkurentų skirsis būtent aplink riešą apsivejančiu lanksčiu stiklu.

Taigi, kad šis laikrodis tiek pat bus panašus į įprastus laikrodžius, kiek „iPhone“ į namų telefonus su diskiniu rinkikliu, lyg ir akivaizdu. Kai kas mano, kad tai bus pirmosios kartos „dėvimas“ kompiuteris, kuris ateity turėtų pakeisti „iPhone“.

Aišku, toks laikrodukas gali lengvai atlikti visas paprasto ir vaizdo telefono funkcijas, jame galėtų apsigyventi patobulinta Siri, įgalinsianti balsu diktuoti žinutes ir pranešanti, kur reikia sukti. Jis galėtų tiesiog išsivynioti ir virsti įprastu telefonu su ekranu, o gal jame bus įmontuotas projektorius.

Didesnis į mažesnį

Visa tai tik spėlionės, tačiau ir to pakanka, kad žinotume – „Apple“ dar nepasidavė. Kita vertus, buvusio inovatyvumo vis dar nėra – juk kažkokį laikrodį jau kuria ir „Google“. Negana to, labai lengva įsivaizduoti, kaip sujungus šiais metais parduotuves pasieksiančius „Google“ akinius su kompanijos laikrodžiu, turėsime visą veikiantį kompiuterį, kuriam nereikia didžiulio ekrano!

Visais atvejais akivaizdu, kad toliau augti telefonų ekranai nebeturi kur, žmonės nori kuo kompaktiškesnių, tačiau kuo didesnį vaizdą rodyti ir kuo daugiau funkcijų atlikti galinčių įrenginių. Tai ir tampa technologijų kompanijų kovos lauku.

Tad laukiame daugiau išmanių laikrodžių, akinių bei susivyniojančių ekranų. O jei „Apple“ kas ir nepavyks, nieko baisaus – ši kompanija jau ne kartą buvo patyrusi nuopuolių ir vis prisikeldavo. Tereikia smulkmenos – rasti naują Steve'ą Jobsą ir viskas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.