13 klaidų, ant kurių gali pasimauti jūsų „Facebook“ puslapis

Puslapis tinkle „Facebook“ gali tapti ir vartais į sėkmę, ir paversti jus pašaipų objektu ar netgi visiškai sugriauti jūsų reputaciją. Nors šiame socialiniame tinkle yra daugiau nei 50 tūkst. puslapių iš Lietuvos, dauguma jų neišlipę iš dalijimosi kačiukų ir šuniukų nuotraukomis stadijos. O populiariu būdu pritraukti gerbėjus lieka „Like“ ir „Share“ tipo konkursai. Arba dar blogiau – gerbėjai, lyg grybai rudenį, masiškai superkami už pinigus.

Daugiau nuotraukų (1)

Gabrielė Pečkaitytė

Jun 14, 2013, 6:37 AM, atnaujinta Mar 5, 2018, 1:32 PM

Arijus Žakas, konsultacijų įmonės „Socialus marketingas“ direktorius, tikina, kad apie 80 proc. kompanijų, organizacijų ar viešų asmenų puslapių tinkle „Facebook“ sudaro beverčiai pranešimai ir nuotraukos. Pirmuosiuose Lietuvoje „Facebook“ marketingo mokymuose kalbėjęs A. Žakas išskyrė didžiausias puslapių klaidas ir grėsmes.

1. Klystate, jei manote, kad „tas „Facebook“ įdomus tik vaikams“. Iš daugiau nei milijono „Facebook“ vartotojų Lietuvoje, daugumą (59 proc.) sudaro 18-34 metų asmenys. Kitaip tariant, jauni, aktyvūs, ambicingi ir jau uždirbantys žmonės. Paaugliai (13-17 metų vartotojai) sudaro tik 16 proc. vartotojų. Pažinkite savo auditoriją!

2. Vienas vartotojas Lietuvoje per dieną prie savo „Facebook“ paskyros prisijungia 14 kartų per dieną, turi 200 draugų ir mėgsta apie 40 puslapių. Taigi, konkurencija būti pastebėtam – milžiniška. Turėkite tai omenyje, kai per Motinos dieną ar Velykas į savo įmonės puslapį kelsite eilinę „Google“ paieškoje rastą gėlyčių ir margučių nuotrauką, kokiomis būna masiškai išmargintos visų vartotojų sienos.

3. Kalbėkite, klauskite, reaguokite, skatinkite diskusiją, be tik ne tiesmukai pardavinėkite. „Vartotojas nori žinoti, ką prekinis ženklas jiems papasakos, o ne ką pasiūlys parduoti“, - įsitikinęs A. Žakas. Labai klystate, jei manote, kad jūsų puslapį kažkas pamėgo tik dėl to, kad gautų reklaminius pranešimus, jog pomidorai šią savaitę – tik po 2,99 lito.

4. Nešiukšlinkite. Na ir kas, kad jūsų internetinėje parduotuvėje šiandien geriausios akcijos... Bet į „Facebook“ draugų sieną paleidę 15 pranešimų vienu metu, sulauksite tiesmuko „ne“. Jūsų pranešimais užverstas vartotojas vienu spustelėjimu pasirinks funkciją „Slėpti“ ir jūsų puslapio pranešimų daugiau niekada nepamatys. Optimaliausias pasirinkimas – 1-2 pranešimai per dieną.

5. Savo verslui kurkite „Facebook“ puslapį („page“), o ne paskyrą („account“). Atrodo mažų mažiausiai nesolidžiai, be to, netenkate daugybės puslapių valdymo pasirinkimų.

6. Negalite uždrausti vartotojams rašyti jums žinutes arba komentarus – juk jūsų puslapis tam ir skirtas, kad bendrautumėte su savo bičiuliais, tiesa? „Kitaip atrodysite kaip skandalingai pagarsėjusi Šeškinės poliklinika, kuri į savo pacientų klausimus atsakinėja arogantiškai ir vėluodama šešis mėnesius“, - juokiasi A. Žakas.

7. Bet nemanykite, kad turite atsakinėti kiekvienam. Juo labiau tiems, kurie jūsų atžvilgiu nusiteikę piktybiškai. Tokių kenkėjų (bet tik jų) pranešimus galite trinti arba blokuoti. Ir, ginkdie, neturėkite iliuzijų, kad galite laimėti karą su interneto troliais. Birutė Vėsaitė tai turėjo žinoti geriausiai.

8. Turėkite ką pasakyti! Pardavinėjate kostiumus ir manote, kad jūsų draugus džiugina kačiukų bei šuniukų nuotraukos su palinkėjimu „Gero savaitgalio“? Kačiukų ir šuniukų era baigėsi, be to, ką ji turi bendro su jūsų pardavinėjamu produktu? Parodykite daugiau išmonės!

9. Jūsų pranešimai turi būti trumpi ir aiškūs. Nebandykite viename pranešime aprašinėti naujo salotų recepto, klausti patarimų ir tuo pat metu pristatinėti naujo gaminio. Geriausia, kad jūsų pranešimas tilptų į tris eilutes, būtų maždaug 250 simbolių ilgio.

10. Nepamirškite aktualumo. Kam bus įdomu, jeigu su pergale Rūtą Meilutytę pasveikinsite kitą rytą, kai visas „Facebook“ sveikinimais bus išsprogęs praėjusį vakarą?

11. Pamirškite „Like“ ir „Share“ konkursus. Tai – atgyvena, banalu ir prieštarauja „Facebook“ taisyklėms. „Vieną dieną „Facebook“ nubaus tokių konkursų rengėjus“, - įsitikinęs A. Žakas.

12. Jokiu būdu nepirkite „Facebook“ gerbėjų! Gal ir labai knieti konkurentams pasigirti, kad per naktį jūsų puslapio gerbėjų skaičius nuo 100 paaugo iki 80 tūkst., bet ar tikrai manote, kad kiekybė svarbiau nei kokybė? Prieš susigundydami skelbimų svetainėse siūloma „Facebook“ gerbėjų pirkimo paslauga, atsakykite į klausimą: ar tikrai norite, kad jūsų puslapyje būtų žmonių, kurie čia atėjo viso labo spustelėję kokią nors absurdišką nuorodą, kaip kad „Vilniuje nukrito lėktuvas, kuriuo skrido D. Grybauskaitė“?

13. Neapsijuokite spausdami „Patinka“ ant savo paties pranešimų ar nuotraukų. „Spausdami „Patinka“ savo pačių įrašams, atrodysite kaip žmogus, kuris pasakoja nejuokingą anekdotą ir pats garsiausiai juokiasi“, - tikina A. Žakas. Liaudyje tokie veiksmai dar vadinami „socialine masturbacija“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.