„AltaVista“ nebuvo pirmoji paieškos sistema internete. Tačiau ji sukūrė įspūdį, kad tikrai kažko ieško, o ne surašo atsitiktinį nuorodų sąrašą kompiuterio monitoriuje. Žinoma, 1995 m. įkurtą „AltaVistą“ vėliau pavijo ir greitai aplenkė 1998 m. įkurta „Google“, tačiau savo laiku ji buvo populiariausia.
„AltaVista“ ir „Google“ kova yra puikus internetinio verslo ir konkurencijos jame pavyzdys, kur visos alternatyvos yra tik vieno paspaudimo atstumu. Klientas bet kur ir bet kada gali pasirinkti jam labiausiai patinkanti produktą.
Iš tikro, „AltaVistos“ pirminė paskirtis net nebuvo paieška. Ją užsakiusi „Digital Equipment Corporation“ tiesiog norėjo pademonstruoti savo naujų procesorių galingumą, aišku, „AltaVista“ šį tikslą pasiekė ir netgi viršijo.
Vėliau „AltaVista“ aplankė ne vienerias rankas, kol galų gale atsidūrė „Yahoo!“ kišenėje. Šioji nerado jai tinkamos paskirties, o vadovauti pradėjus Marissai Mayer „AltaVista“, kartu su „RSS Alert“, „Neighbours“ bei „FoxyTunes“ paslaugomis nukeliavo į šiukšlių dėžę.