„Antares“ raketos variklius gaminę rusai kratosi atsakomybės

Prieš dvejus metus kompanijos „SpaceX“ vadovas Elonas Muskas konkurentų „Orbital Sciences“ naudojamus rusų gamybos variklius pavadino „anekdoto kulminacija“. Antradienio vakarą, po sprogimu pasibaigusio „Antares“ raketos pakilimo, jis išreiškė užuojautą. Ir nors incidento tyrimas dar tik prasidėjo, Rusijos kompanija „Kuznetsov“ suskubo nusimesti atsakomybę.

Raketa „Antares“, turėjusi iškelti „Cygnus“ erdvėlaivį su maždaug 2,2 tonos krovinio, sprogo antradienio vakarą.<br>NASA nuotr.
Raketa „Antares“, turėjusi iškelti „Cygnus“ erdvėlaivį su maždaug 2,2 tonos krovinio, sprogo antradienio vakarą.<br>NASA nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 30, 2014, 11:45 AM, atnaujinta Jan 24, 2018, 3:40 AM

Kompanijos išplatintame pranešime nurodoma, kad gedimas įvyko ne dėl jų variklių, o dėl amerikiečių atliktų pakeitimų. „Dėl tam tikrų detalių negalime kalbėti apie raketos įrangos konstrukciją ir jos sąveiką su kitomis sistemomis paleidimo metu, kadangi tai yra Amerikos specialistų sritis. Vis dėlto svarbu pažymėti, kad per vakarykštį pakilimą AJ-26 pirmosios pakopos varikliai, kurie yra modifikuotis NK-33 versijos, veikė normaliai“, – nurodė Rusijos bendrovė, kurios pranešimą cituoja „Itar-Tass“.

NK-33 varikliai buvo pagaminti 1960-1970 metais, tuometinei Sovietų Sąjungai ruošiantis skrydžiui į Mėnulį. Nutraukus šią programą didžioji dalis įrangos buvo sunaikinta, tačiau apie 150 šių variklių išliko. Praėjus keliems dešimtmečiams Rusija pardavė 36 variklius kompanijai „Aerojet“, kuri juos modifikavo.

„Kuznetsov“ inžinieriai patarinėjo kolegoms JAV, tačiau nedalyvavo modifikuojant ar remontuojant variklius.

„Būtų neteisinga šiuo metu daryti konkrečias išvadas apie sprogimo priežastis“, – pridūrė kompanija.

Trečiadienį „Orbital Sciences“ paskelbė, kad ateityje nebenaudos atgyvenusių rusiškų raketų. Kompanijos valdybos pirmininkas Davidas Thompsonas užsiminė, kad jie dar pernai pradėjo ieškoti galimų alternatyvų. „Šie pokyčiai gali būti paspartinti, jei paaiškės, kad AJ-26 yra susiję su avarija“, – teigė D.Thompsonas.

Orbital SciencesraketaAntares“, turėjusi iškelti „Cygnus“ erdvėlaivį su maždaug 2,2 tonos krovinio, sprogo antradienio vakarą. Sprogimas įvyko praėjus 6 sekundėms nuo pakilimo. Per incidentą žmonės nenukentėjo.

Į Tarptautinę kosminę stotį buvo gabenamos maisto atsargos, moksliniai eksperimentai, atsarginės detalės ir kita įranga. Skaičiuojama, kad vien krovinio vertė siekė per 200 mln. dolerių (548 mln. Lt).

Vienas brangiausių „keleivių“ buvo „Planetary Resources“ kosminis palydovas „Arkyd 3“, kuriuo ketinta ieškoti kasybai tinkamų asteroidų. Taip pat į kosminę stotį skrido 26 „Planet Labs“ mažieji palydovai, turėję atlikti įvairius eksperimentus skriedami Žemės orbitoje, ir 18-os studentiškų eksperimentų įranga.

Šio incidento tyrimas gali užtrukti kelias savaites. Kol nepaaiškės jo priežastis, „Orbital Sciences“ neplanuoja naujų raketų pakilimų. TKS dirbantiems šešiems astronautams dėl nesėkmingo pakilimo grėsmė nekyla – jie turi pakankamai maisto atsargų.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.