„Antares“ raketos sprogimo tyrimas vis dar tęsiasi, tačiau išankstiniai duomenys leidžia manyti, kad gedimas įvyko viename iš dviejų pirmosios pakopos variklių. „Dėl to šie varikliai „Antares“ raketose, matyt, nebebus naudojami“, – nurodo kompanija.
„Orbital Sciences“ žada laikytis su NASA sudaryto kontrakto ir iki 2016 metų skraidins krovinius į TKS, tačiau šiems skrydžiams naudos kitą įrangą. „Imamės ryžtingų veiksmų, kad išpildytume įsipareigojimus NASA ir vykdytume saugias bei našias operacijas, – nurodė kompanijos vadovas Davidas Thompsonas. – Nors praėjusią savaitę įvykęs „Antares“ gedimas buvo labai nuviliantis, kompanija jau vykdo nenumatytų aplinkybių planą, kad įveiktų šį nesklandumą.“
Pirminiais duomenimis, raketa sprogo dėl gedimo viename iš dviejų AJ26 pirmosios pakopos variklių. Tai yra sovietų gamybos variklių NK-33 modifikuotos versijos. Juos amerikiečiai įsigijo iš kompanijos „Aerojet Rocketdyne“.
NK-33 varikliai buvo pagaminti 1960–1970 metais, tuometinei Sovietų Sąjungai ruošiantis skrydžiui į Mėnulį. Nutraukus šią programą didžioji dalis įrangos buvo sunaikinta, tačiau apie 150 šių variklių išliko. Praėjus keliems dešimtmečiams Rusija pardavė 36 variklius kompanijai „Aerojet“.
NK-33 variklius gaminusi Rusijos kompanija „Kuznetsov“ anksčiau buvo paskelbusi, esą gedimas įvyko ne dėl jų variklių, o dėl amerikiečių atliktų pakeitimų. Šios bendrovės inžinieriai patarinėjo kolegoms JAV, tačiau nedalyvavo modifikuojant ar remontuojant variklius.
„Orbital Sciences“ yra sudariusi 1,9 mlrd. dolerių vertės kontraktą su NASA, kuriame numatyta, kad kompanija turės atlikti 8 krovinių gabenimo misijas į TKS.