Kauniečio nutapytus daiktus tiesiog norisi paliesti

Sostinės Pylimo galerijoje eksponuojami kauniečio tapytojo natiurmortai apgaubia lankytojus praeities iliuzija.

G.Zubrys. Vynuogės, melionas ir obuoliai (2014 m.).
G.Zubrys. Vynuogės, melionas ir obuoliai (2014 m.).
G.Zubrys. Langas (2015 m.).
G.Zubrys. Langas (2015 m.).
G.Zubrys. Gėlėtas arbatinukas (2015 m.).
G.Zubrys. Gėlėtas arbatinukas (2015 m.).
G.Zubrys. Obuolys (2014 m.).
G.Zubrys. Obuolys (2014 m.).
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Aug 13, 2016, 10:42 PM, atnaujinta May 16, 2017, 12:41 AM

Tapytojas Gintaras Zubrys niekada nebuvo labai produktyvus, tačiau kiekvienas naujas jo darbas tampa įvykiu meno bendruomenei.

Prieš porą metų dailininkas ėmė gilintis į natiurmorto žanrą. Šio etapo kūriniai iki rugpjūčio 27-osios pristatomi parodoje „Trapumas“ Pylimo galerijoje.

Natiurmortai dvelkia klasika

Dar studijuodamas Vilniaus dailės akademijoje G.Zubrys išsiskyrė novatoriška mąstysena, drąsiais eksperimentais, kūryboje keliamais filosofiniais klausimais.

Pasak dailėtyrininko Sauliaus Mikėno, jo darbams galima pritaikyti garsaus lietuvių dailininko Algimanto Švėgždos žodžius: „Neieškokite manęs tarp romantikų, kuriems gamta – tai tik aukštų idealų tarnaitė. Nėra manęs ir tarp siurrealistų, pasiklydusių Freudo dvasinėse gilumose. Toli esu ir nuo superrealistų, pasaulį reginčių per ciklopišką fotoaparato akį.“

Tačiau kritikai pastebi, jog G.Zubrys cituoja ir fotografijos, ir tapybos istoriją.

Šviesa be paradinio blizgesio

Menininko natiurmortuose įžvelgiama sąsajų su Paulio Cezanne’o, Rembrandto, Jano Veermeerio, vadinamųjų mažųjų olandų kūryba.

„Mano vaizduotė sužadinama taip, lyg žvelgčiau į klasikinius paveikslus, vaizduojančius didikų dvarų puotas“, – prisipažino vienas kritikas, paveiktas G.Zubrio darbų.

Menininko natiurmortai žavi įsižiūrėjimu į įvairius kasdienio gyvenimo objektus, įsiskverbimu į jų esmę. G.Zubrio darbai lakoniški, santūraus kolorito, daiktai juose skendi ramioje dienos šviesoje, be paradinio blizgesio.

„Drobėse realistiškai nutapyti obuoliai ir draperijos provokuoja liesti paveikslą – autorius tapyboje naudoja fotografinio efekto strategiją. Obuolys atrodo kaip priklijuotas prie paveikslo paviršiaus, o raštuota staltiesė įtikinamai dengia išsikišusį stalo kampą.

Menininkas vertas pagyrų už meistriškai nutapytą vaizdą ir istorijos išmanymą“, – rašė „Literatūra ir menas“ apie G.Zubrį po parodos „Arkos“ galerijoje.

Turi per 1000 mokinių

Tapytojas nuo pirmųjų savarankiškų kūrybos žingsnių drąsiai ieško savo kelio.

Po studijų grįžęs į Kauną, jis iš karto ėmė dalyvauti profesionalų grupinėse parodose ir pleneruose, dėstyti Kauno dailės gimnazijoje.

Tada jis naudojo tapyboje netradicines medžiagas, ieškojo jungčių su nespalvota fotografija, rengė instaliacijas. Naujasis G.Zubrio kūrybos etapas atrodo ne toks originalus, bet kūrėjas pasuko šiuo keliu sąmoningai.

Jau 20 metų dailininkas dalijasi savo patirtimi su gimnazistais, 16 metų turi privačią dailės studiją, kurioje piešimo ir tapybos moko vyresniųjų klasių moksleivius ir suaugusiuosius. Jo mokiniais šiandien save vadina per 1000 meno pasaulyje aktyviai dirbančių ir kuriančių žmonių.

G.Zubrio paroda „Trapumas“ Pylimo galerijoje veiks iki rugpjūčio 27 dienos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.