„Incidentas įvyko tuo metu, kai M.Abramovič ėjo iš savo parodos Florencijos muziejuje „Palazzo Strozzi“. Čeką, kuriam 51 metai, policija sulaikė incidento vietoje, jo pavardė neskelbiama“, – rašė leidinys, remdamasis šaltiniu Italijos policijoje.
Pranešama, kad tas pats vyras praėjusį sausį sugadino vieną M.Abramovič skulptūrą, eksponuotą Florencijos Sinjorijos aikštėje.
Nepatvirtintais duomenimis, sulaikytas chulignas pareiškė, kad „užpuolė M.Abramovič vardan meno“.
Nukentėjusios serbų menininkės vardas prieš dvejus metus figūravo su menu visiškai nesusijusioje istorijoje – prieš prasidedant JAV prezidento rinkimams, kuriuos galiausiai laimėjo Donaldas Trumpas, tinklalapis „WikiLeaks“ paskelbė dar vieną porciją Demokratų partijos kandidatę Hillary Clinton kompromituojančios medžiagos, kurioje figūravo ir M.Abramovič.
Juliano Assange'o kūdikis paviešino laišką, kurį 2015-ųjų birželį Marina pasiuntė H.Clinton rinkimų štabo vadovo Johno Podestos broliui Tony. Jame performansų meistrė kvietė Hillary bendražygius į „dvasingą pabendravimą prie bendro stalo“.
„Nekantriai laukiu „dvasingo pabendravimo prie bendro stalo“ savo apartamentuose. Praneškite, ar nenorėtų prie mūsų prisidėti jūsų brolis. Su meile, Marina“, – rašė laiške menininkė.
Žinodami apie M.Abramovič polinkį į okultizmą, interneto vartotojai padarė išvadą, kad politinių technologijų specialistą ir jo giminaitį ji kvietė ne į paprastą vakarienę, o į pačias tikriausias šėtoniškas apeigas. Šie duomenys kartu su kitais nutekintais faktais apie H.Clinton, savaime suprantama, nepridėjo kandidatei taškų varžybose dėl prezidento posto.
Viena garsiausių M.Abramovič instaliacijų laikomas performansas „Rhythm 0“, kurį ji surengė dar praėjusio amžiaus aštuntajame dešimtmetyje. Menininkė išdėliojo ant stalo 72 įvairius daiktus ir paragino žiūrovus šešias valandas su tais daiktais ir su jos kūnu daryti tai, ko užsigeis. Tarp daiktų buvo, pavyzdžiui, peilis, šmaikštis ir net pistoletas su vienu šoviniu.
Iki šūvio, žinoma, neprieita, tačiau, anot liudytojų, žiūrovai, iš pradžių vengę sukelti serbei skausmą, baigiantis performansui išdrąsėjo ir tapo žiauriais spektaklio dalyviais.
Kaip vėliau pasakojo pati Marina, šis patyrimas padėjo jai pajusti tikros agresijos ir smurto atmosferą.
„Dabar suprantu: jeigu paliksi sprendimo teisę publikai, tave gali ir nužudyti. Jutau tikrą smurtą: jie karpė ir pjaustė mano drabužius, smaigstė rožių spyglius į pilvą, vienas paėmė pistoletą ir nusitaikė man į galvą, bet kitas atėmė ginklą. Įsivyravo agresijos atmosfera“, – kalbėjo ji.
Kitas išgarsėjęs M.Abramovič kūrinys – performansas „Breathing In, Breathing Out“, sukurtas su kolega Uwe Laysiepenu (Ulay), ilgamečiu menininkės partneriu. Šio performaso metu Marina ir Uwe sujungė savo burnas specialiu aparatu, vienu metu įkvėpdavo deguonies, o iškvėpdavo vienas kitam anglies dvideginį. Po 17 min. nuo veiksmo pradžios abu performansininkai krito be sąmonės nuo anglies dvideginio perpildytų plaučių. Šiuo performansu jie norėjo parodyti, kaip žmogus gali sunaikinti kitą žmogų.
M.Abramovič taip pat yra Auksinio liūto laimėtoja – jos „Balkanų barokas“, instaliacija, skirta Jugoslavijos karo aukoms atminti, gavo 1997 m. Venecijos bienalės premiją.