Bernardinų sodą jau saugo žinomo skulptoriaus „Sargybiniai“

Šį savaitgalį vilniečiai ir miesto svečiai galės ne tik galerijoje, bet ir Bernardinų sode pamatyti žinomo lietuvių skulptoriaus Mindaugo Navako kūrinius, nes tuo pat metu sostinėje surengtos net dvi jo parodos.

Gamtos apsuptyje M.Navakas įkurdino tvirtas plienines skulptūras iš serijos „Sargybiniai ir šliaužikai“.<br>Nuotr. iš galerijos archyvo
Gamtos apsuptyje M.Navakas įkurdino tvirtas plienines skulptūras iš serijos „Sargybiniai ir šliaužikai“.<br>Nuotr. iš galerijos archyvo
Gamtos apsuptyje M.Navakas įkurdino tvirtas plienines skulptūras iš serijos „Sargybiniai ir šliaužikai“.<br>Nuotr. iš galerijos archyvo
Gamtos apsuptyje M.Navakas įkurdino tvirtas plienines skulptūras iš serijos „Sargybiniai ir šliaužikai“.<br>Nuotr. iš galerijos archyvo
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 30, 2022, 8:38 AM, atnaujinta Jul 30, 2022, 10:03 AM

M.Navakas yra vienas reikšmingiausių Lietuvos kūrėjų, jo darbai žinomi net ir daile nesidominčiam žmogui. Jo didžiuliai skulptūriniai objektai yra tapę svarbia Lietuvos ir užsienio miestų erdvių dalimi.

Menininkas XX a. pabaigoje prisidėjo prie skulptūros raiškos atsinaujinimo. Nepailstančio kūrėjo sumanymai ir šiandien yra svarbi šiuolaikinio meno lauko dalis.

Jo kūryba pasižymi milžiniškais masteliais, sunkiomis, masyviomis formomis ir medžiagomis, netikėtais eksponavimo sprendimais.

Bernardinų sode pristatoma paroda „5 objektai“ įkvėpta paties menininko sudaryto „Vilniaus sąsiuvinio“ (1981–1985) – tai fotomontažo technika sukurtų eskizų serija.

„Vilniaus sąsiuvinyje“ pateikiami neįgyvendinami projektai – skulptūrų ir miesto architektūros junginiai, kuriuose gyvius primenančios dinamiškos struktūros iškyla kaip kontrastas monotoniškiems ir pragmatiškiems sovietmečio pastatams, o kartu ir to laiko propaguotoms vertybėms.

Nauja M.Navako darbų serija pasižymi įspūdingu tūriu ir mase. Ironija bei provokacija nukreiptos ir į erdvę, ir į žiūrovą. Judriame miesto parke pastatytos plieninės struktūros sutrikdo įprastą pasivaikščiojimą ir skatina iš naujo įvertinti miesto erdvių bei vertybių kaitą, atkreipti visuomenės dėmesį į žmogaus ir jį supančios gamtos santykį.

Galerijoje (AV17) atidarytoje parodoje „Daugiau porceliano“ pristatomi naujausi skulptoriaus kūriniai. Porcelianas dažnai yra siejamas su trapumu, rafinuotumu, grakštumu – aspektais, kurie ir išbandomi masyviose „navakiškų“ formų skulptūrose.

Ironijos nevengiantis menininkas Rytų prabangą sugretina su Vakarų pasaulio kasdienėje aplinkoje naudojamu porcelianu, išryškina Rytų ir Vakarų kultūros bei estetikos skirtumus.

„M.Navakas kurdamas nevengia eksperimentuoti su įvairiomis medžiagomis ir meno technikomis. Šiose parodose naujausiems kūriniams pasirenka dvi priešybes – ilgaamžį plieną ir trapų porcelianą“, – sakė galerijos (AV17) direktorė Kristina Mizgirytė.

Pasak jos, galerijoje kūriniai eksponuojami dienos šviesoje, stengiantis sukurti natūralią, vaiskią atmosferą, o Vilniaus Bernardinų sode autorius įkurdino tvirtas, plienines skulptūras iš serijos „Sargybiniai ir šliaužikai“.

Mindaugas Navakas (g. 1952) nuo 1977 m. aktyviai dalyvauja parodose Lietuvoje ir užsienyje, dėstė Vilniaus dailės akademijos skulptūros katedroje. 1999 m. jis pirmasis (kartu su menininke Egle Rakauskaite) atstovavo Lietuvą 48-oje Venecijos bienalėje. 1995 m. jam įteikta Herdeno premija, 1999 m. skirta Nacionalinė kultūros ir meno premija, 2004 m. Baltijos asamblėjos premija.

Parodos „Daugiau porceliano“ galerijoje (AV17), Totorių g. 5, ir „5 objektai“ Bernardinų sode Vilniuje veiks iki rugpjūčio 25 d. Lankymas nemokamas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.