Alytus atstatys istorinį tiltą

Alytuje abiejuose Nemuno krantuose šalia piliakalnio ir Dainų slėnio prasideda 35 metrų aukščio pėsčiųjų ir dviratininkų tilto statyba. Jam bus panaudotos ir susprogdinto geležinkelio liekanos.

Užduotis tilto statytojams – atkurti panašų į prieš šimtą metų šioje vietoje per Nemuną susprogdintą statinį.<br>Z.Stankevičienės nuotr.
Užduotis tilto statytojams – atkurti panašų į prieš šimtą metų šioje vietoje per Nemuną susprogdintą statinį.<br>Z.Stankevičienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Genovaitė Rafanavičienė

Nov 9, 2013, 9:01 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 12:07 PM

260 metrų ilgio, 5 metrų pločio ir 35 metrus virš Nemuno iškilusį pėsčiųjų ir dviratininkų tiltą pradėjusi statyti bendrovė „Alkesta” skuba atlikti darbus, kol upės vaga neužšalo.

Į vandenį pilamas gruntas, poliakalės kala atitvarus, montuojami metaliniai įlaidai poliams, kad nebūtų baisus bet koks ledonešis. Apie tai rašo dienraštis „Lietuvos rytas“.

Krantuose taip pat triūsia galinga kelininkų technika.

Jau ieškoma ir daugiau kaip 70 tonų keliamosios galios dviejų kranų, dydžiu prilygstančių 16 aukštų namui, kurių prireiks tuomet, kai metalines tilto konstrukcijas teks užkelti ant atramų – dviejų krantuose ir dviejų upės vagoje.

Naujo tilto statytojams, remiantis išlikusia archyvine medžiaga, teks jį atkurti panašų į prieš šimtą metų susprogdintą ir išsaugoti bei panaudoti į paveldo objektų sąrašą įtrauktas valstybės saugomas išlikusias senojo tilto atramas.

Tilto statybai ketinama panaudoti akmenis, kuriuos tikimasi rasti upės dugne, išlikusius nuo to laiko, kai Pirmojo pasaulinio karo pradžioje, 1915 metų rugpjūtį, 16 metų stovėjusį geležinkelio tiltą susprogdino nuo vokiečių besitraukianti carinės Rusijos kariuomenė.

Jei jų nepavyks rasti, teks ištašyti naujus akmenis pagal senųjų pavyzdžius.

„Projektas labai sudėtingas, tačiau šis statinys turėtų tikrai papuošti Alytų ir įsilieti į aplinką. Tiltas bus ypač gražus, ažūrinis, su įspūdinga apšvietimo instaliacija. Tiltą privalome pastatyti ir atiduoti naudoti iki 2015 metų rudens”, – sakė bendrovės „Alkesta” atstovas Rimas Malaškevičius.

Šis tiltas jau ketvirtas Alytuje, bet pirmas, skirtas tik pėstiesiems ir dviratininkams.

Tiltas skirtas persikelti per upę iš Pirmojo Alytaus į miestą kitoje Nemuno pusėje.

Keliauti į Varėną bus patogiau

Labiausiai patikusį tilto variantą iš penkių projektų, pasiūlytų Tiltų ekspertų centro projektuotojų, išrinko patys Alytaus gyventojai ir savivaldybės tarybos nariai.

Naujas tiltas sujungs ne tik abi Alytaus puses, bet ir Alytų su Varėna. Tiltu eis dviračių takas, 50 kilometrų besidriekiantis išlikusiu senojo geležinkelio pylimu.

Šio dviračių tako Alytus–Varėna specialiojo plano rengimui pritarė Alytaus rajono savivaldybės taryba.

Geležinkelio istorija besidomintys alytiškiai, susibūrę į asociaciją „Olita-Orany”, jau ne kartą dviračiais įveikė šią trasą, turtingą gamtos reginių ir istorijos paminklų. Ateityje jis taps patogesnis dviratininkams.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.