Dailininko R. Borisovo akvarelėse - legendinių Europos pilių vaizdai

Klaipėdos „Rūtų“ galerijoje atidaryta dailininko akvarelisto Romano

Daugiau nuotraukų (1)

Gediminas Pilaitis

Feb 19, 2013, 2:15 PM, atnaujinta Mar 11, 2018, 1:48 PM

R. Borisovas anksčiau savo akvarelėse vaizduodavo Vilniaus ir Klaipėdos senamiesčius, kai jų dar nebuvo palietę restauratoriai. Šiame vernisaže jis eksponuoja vos kelis lietuviškos tematikos darbus, sukurtus pagal senus piešinius ir eskizus.

O kituose atsiveria svetur matyti ir užfiksuoti kraštovaizdžiai, senosios architektūros paminklai.

Dailininką bene labiausiai vilioja legendomis apgaubtos Škotijos, Airijos, Prancūzijos, Vokietijos pilys. Keliuose darbuose pavaizduota Rytprūsių praeitis - didingų Karaliaučiaus ir Elblongo katedrų, kitų garsių architektūros paminklų liekanos. Dailininkas nuliejęs daugybę akvarelių, kuriose meniškai įprasmintos šio kadaise klestėjusio krašto pilys, bažnyčios, fortai, dabar virtę egzotiškais griuvėsiais.

Vilniuje gimęs ir ten ilgai gyvenęs R. Borisovas prieš keletą metų persikėlė į pajūrį. Dabar jis save vadina klaipėdiečiu, kuriam vasarą maloniau būti vandenų apsuptoje Kuršių nerijoje. Dailininko aistra - buriavimas. Įgijęs kapitono diplomą jis burlaiviais išraižė Baltiją ir kitas jūras, netgi dalyvavo istorinėje Lietuvos vardo paminėjimo 1000-mečiui skirtoje jachtos „Ambersail“ odisėjoje aplink pasaulį.

„Dabar su sūnumi dažniau važinėju automobiliu po Didžiąją Britaniją, piešiu jūrą žvelgdamas į ją nuo kranto - nesitikėjau, kad nuo aukštų skardžių gali atsiverti tokie nuostabūs kraštovaizdžiai“, - kalbėjo R. Borisovas, akvarelėse užfiksavęs ir bangų lyg skiedras mėtomas jachtas, atšiaurias Norvegijos jūros pakrantes, nuošalias salas.

Pasikeitusios istorinės vietovės R.Borisovo nedomina. Vilniaus senamiesčio kvartalai dailininkui buvo įdomesni, kai Rūdninkų gatvės grindinys dar nebuvo užklotas asfaltu ir plytelėmis, kiemuose stūksojo malkų rietuvės, žmonės vandens į kibirus prisileisdavo iš metalinių čiaupų. Klaipėdos senamiestis jam dabar irgi primena dekoracijas.

Parodos autorius prisipažįsta esąs realistas - savo darbuose rodo tai, ką mato: „Manau, kad akvarelės turi atspindėti nepadailintą tikrovę, perteikti realybę tokią, kokia ji yra. Kitas reikalais, kaip menininkas mato vieną ar kitą statinį, kraštovaizdį, kokius rakursus pasirenka“.

R. Borisovas kuria ir kitokius darbus - pernai vasarą Kaliningrade, šalia raudonplytės viduramžių katedros, išrikiuoti iš bronzos lieti pastatai - miniatiūrinės, bet tikslios kažkada šį miestą puošusių, bet per Antrąjį pasaulinį karą sunaikintų senosios architektūros šedevrų kopijos. Klaipėdietis originaliai kompozicijai pašventė ištisus metus.

Dabar prie šio darbo traukia fotografuotis jaunavedžių poros, sukinėjasi turistai, tarp kurių yra nemažai kažkada iš Rytprūsių sprukusių vokiečių bei jų palikuonių. Ne vienas garbaus amžiaus turistas, žvelgdamas į bronzinių pastatų kupolus, bažnyčių bokštus, nubraukia ašarą prisiminęs senąjį Kenigsbergą, kai jis dar nebuvo nusiaubtas karo audrų.

„Problemų nebuvo - pavyko autentiškai atkurti ne tik karalių rūmus, katedrą, bet ir senosios biržos, universiteto, dramos teatro, fachverkinių uosto sandėlių fasadus“, - pasakojo Kaliningrado archyvuose beveik visų senųjų pastatų brėžinius atradęs R. Borisovas.

„Panašaus likimo sulaukė ir Klaipėda - subombarduotas senamiestis virto griuvėsiais. „Jei negalime atstatyti, rekonstruoti gražiausių pastatų, tai bent parodykime žmonėms, kaip jie kažkada atrodė“, - naujus sumanymus brandina dailininkas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: kodėl darbo imigrantai svarbūs Lietuvos ekonomikai?