Latvijos nacionalinė opera nebemokės didelių honorarų užsienio artistams

Neseniai Latvijos nacionalinės operos (LNO) vadovu patvirtintas kompozitorius Zigmaras Liepinis pareiškė, kad neketina atsisakyti savo prieštaringai vertinamų idėjų ir nesirengia užsienio artistams mokėti ankstesnių didelių honorarų.

Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Nov 25, 2013, 8:37 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 3:58 AM

„Aš esu Giacomo Puccini ir Giuseppe Verdi gerbėjas. Nesu didelis vagneristas, todėl sulaukiu piktų komentarų. Kiekvienam savo. Tačiau turiu pasakyti, kad tokie pastatymai kaip Richardo Wagnerio „Nybelungo žiedas“ ir į juos panašūs labai brangiai atsieina. Minėtas pastatymas pagal įdėtas lėšas ir gautas pajamas pernai padarė daugiau kaip 250 tūkst. latų (1 mln. 250 tūkst. litų) nuostolių. Kiek suprantu, valstybės biudžetas nelabai veržiasi jų padengti, - samprotavo Z.Liepinis, kalbėdamas su Latvijos žiniasklaida. - Čia gyvena ne milijonieriai, o paprasti žmonės, gaunantys paprastus atlyginimus ir negalintys mokėti už bilietus tiek, kiek „Metropolitan Opera“, “Covent Garden“ ar Vienos valstybinėje operoje.“

Ne mažiau kritiškai Z.Liepinis vertina ir tai, kad užsienio scenos meistrai gauna didesnius honorarus už latvių kolegas: „Reikia pripažinti – ir tai liūdna, - kad užsieniečiams mokame daug daugiau negu saviems. Už jų stovi agentūros. Jeigu artistai pasiryžę sudaryti kontraktą „tyliai“, kad agentūra apie tai nesužinotų, užsieniečių galima gauti pigiau.“

Naujasis operos teatro vadovas papasakojo, kad režisierius Calixto Bieito (populiarus katalonų režisierius, garsėjantis radikaliomis klasikinių operų interpretacijomis. - Red.) atsisakė anksčiau planuoto Benjamino Britteno „Sūnaus palaidūno“ pastatymo, tačiau, Z.Liepinio nuomone, šis spektaklis, šiaip ar taip, nebūtų buvęs kuo nors išskirtinis. „Pažiūrėti spektaklio būtų atvykę tiek pat danų ir vokiečių, kiek atvyksta pažiūrėti kitų žinomų užsienio režisierių spektaklių, ir tuo viskas būtų baigęsi. Eskizų dar nėra, konkrečių sprendimų – taip pat, joks kontraktas su C.Bieito nepasirašytas. Yra tik ketinimų protokolas, kuris nieko neįpareigoja.“

Z.Liepinis neatsisako ir idėjos komiškas operas statyti latviškai: „Galbūt vieną komišką operą metus kitus metus rodysime latviškai. Pabandysime, pažiūrėsime, ką pasakys žmonės. Nors žinau, kad operos puristai apmėtys mane akmenimis, aš nebijau – galiu skraidyti lėktuvu.“

Z.Liepinis taip pat nori atšaukti gastroles užsienyje ir vietoj jų su LNO apvažiuoti Latvijos provinciją: „Vienas reikalavimų operos teatrui - rengti gastroles. Bet kai matau, kad dėl jų reikia vykti į Omaną arba Makao lošti kazino, mane apima dvejopi jausmai. Gerai, mūsiškiai ten uždirbo pinigų, tik jie jau išleisti, tačiau tai kita istorija. Bet problema lieka.“

„Jeigu manęs klausia, kaip elgsiuos, pasakysiu: atšauksime gastroles Japonijoje, paliksime orkestrą Rygoje groti Sergejaus Prokofjevo balete „Romeo ir Džuljeta“, nes tai gražus spektaklis, klasiškas darbas ir spektaklis turi atsiskleisti visu grožiu. Dėl to, kad Japonijoje 16 kartų pusvelčiui parodys „Aidą“, man nei šilta, nei šalta. Aš savaip radikalus, bet tokie mano įsitikinimai, todėl ir atėjau į operos teatrą“, - pareiškė LNO vadovas.

Parengė Milda Augulytė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.