Penktadienis, 13-oji: „Scanoramos“ siaubo filmų penketukas su „DAU. Nataša“

2020 m. lapkričio 13 d. 13:37
Siaubingi filmai – siaubingam penktadieniui. Europos šalių kino forumas „Scanorama“ virtualioje kino platformoje kinas.scanorama.lt aštrių pojūčių mėgėjams paruošė filmų penketuką, kuriame – ir sunkiai suvirškinamas bei aktyviai visame pasaulyje kritikuojamo „DAU“ projekto dalis „DAU. Nataša“, leisiantis patiems nuspręsti, ar šį rusų režisierių Iljos Kržanovskio bei Jekaterinos Oertel filmą dera vadinti menu, ar žmonių teisių pažeidimu.
Daugiau nuotraukų (5)
 
Lapkričio 13 d., penktadienį, 19 val. žiūrovų laukia ir pokalbis su režisieriumi Jonu Trukanu, puikiai pažįstamu iš sukurtų trumpametražių siaubo ir siaubo komedijų filmų „Vaiduoklis, kurio neprisimenu“ (2015 m.) ir „Užgesus šviesoms“ (2019 m.).
 
Pokalbio metu bus apžvelgiamas šių metų „Scanoramoje“ rodomas siaubo filmas „Raganos“, pristatomas siaubo kinas – po baime kine paprastai slepiamos bendražmogiškos ir jautrios temos. Pokalbio transliacija vyks „Scanoramos“ Facebook paskyroje (pokalbis anglų kalba).
 
<strong>1.<span style="white-space:pre"> </span>&bdquo;DAU.Nata&scaron;a&ldquo; (Rež. Ilja Chržanovskij, Jekaterina Oertel)</strong>
&nbsp;
&nbsp;
Suvir&scaron;kinti DAU lygiai taip pat nelengva, kaip suvokti jo mastą. Kelerius metus už privačias lė&scaron;as filmuotas projektas kažkuriuo metu i&scaron; autobiografinio filmo apie slapto SSRS mokslinio instituto vadovą virto realybės &scaron;ou, kuriame dalyvavo ir neprofesionalūs aktoriai, ir žymūs menininkai.
&nbsp;
&bdquo;DAU. Nata&scaron;a&ldquo; pristato tik vieno i&scaron; jo gyventojų &ndash; valgyklos darbuotojos Nata&scaron;os &ndash; portretą. Dienomis ji maitina institute dirbančius mokslininkus ir karininkus, o vakarais geria ir pykstasi su savo jauna padėjėja Olga. Kartą vakarėlio metu ji permiega su institute dirbančiu prancūzu fiziku ir patenka į saugumo rankas.
&nbsp;
Milžini&scaron;kas I.Kržanovskio tarpdisciplininis DAU projektas aprėpia kiną ir antropologiją plačiąja prasme. &bdquo;DAU. Natascha&ldquo; &ndash; tik vienas &scaron;io projekto filmų. Režisierius skverbiasi į psichikos gelmes ir provokuoja ekstremalius pojūčius, kad atskleistų totalitarinės priespaudos sugriautą žmogaus dvasios pasaulį. Radikalus, negailestingas žvilgsnis nepalieka vilties.&nbsp;
&nbsp;
&nbsp;
<strong>2.<span style="white-space: pre;"> </span>&bdquo;Raganos&ldquo; (Rež. Lukas Feigelfeld)</strong>
&nbsp;
&nbsp;
Albrun &ndash; XV a. Alpėse gyvenanti moteris, po motinos mirties prie&scaron; 20 metų viena prižiūrinti savo ožkas. Vieną dieną ji supranta, kad po jos namą supančius mi&scaron;kus klaidžioja nežinoma būtybė, neduodanti jai ramybės. Nuolatinė nerimo būsena pradeda keisti ne tik jos pačios, bet ir &scaron;alia įsikūrusio kaimelio gyventojų elgesį, kol galiausiai įgyja tikrų tikriausio ko&scaron;maro kontūrų. &bdquo;Raganos&ldquo; &ndash; tai &scaron;imtmečius menančių pasakojimų ir legendų pagrindu sukurtas atmosferinis siaubo filmas, primenantis jau &scaron;iuolaikine klasika tapusį Roberto Eggerso debiutą.
&nbsp;
&nbsp;
<strong>3.<span style="white-space:pre"> </span>&bdquo;Fanės Laj gundymas&ldquo; (Rež. Thomas Clay)</strong>
&nbsp;
&nbsp;
I&scaron;skyrus sekmadienines i&scaron;vykas į bažnyčią, Fenė Laj beveik nemato gyvenimo už savo atokaus namelio, kuriame gyvena su puritoni&scaron;ku vyru ir jos negerbiančiu mažamečiu sūnumi. Vieną dieną, grįžę i&scaron; mi&scaron;ių, jie savo namuose randa pasislėpusią porelę.
&nbsp;
&Scaron;ie tikina, kad juos vejasi banditai. Netrukus paai&scaron;kėja, kad jie i&scaron;pažįsta itin laisvamani&scaron;ką filosofiją ir yra persekiojami teisėsaugos. Puritoni&scaron;kas vesternas, ker&scaron;to trileris, religinis veiksmo filmas &ndash; &bdquo;Fanės Laj gundymas&ldquo; pretenduoja į kelis žanrinius apibūdinimus, bet visus juos peržengia.&nbsp;
&nbsp;
&nbsp;
<strong>4.<span style="white-space:pre"> </span>&bdquo;Pamir&scaron;k ir i&scaron;važiuok&ldquo; (Rež. Mariusz Wilczynski)</strong>
&nbsp;
&bdquo;Pamir&scaron;k ir i&scaron;važiuok&ldquo; &ndash; tai animuotas prisiminimų labirintas, kurį filmo režisierius užpildo savo biografiniais motyvais ir personažais i&scaron; kolektyvinės Rytų Europos atminties. Groteski&scaron;kas, asketi&scaron;ka technika perteiktas &scaron;io filmo pasaulis kartu baugina ir dvelkia nesuprantama &scaron;iluma: čia sutiksime ir pasipūtusių padavėjų, ir vieni&scaron;ų motinų, ir piktų karo veteranų, ir prie jūros traukiniu vykstančių moksleivių. Visa tai, kas sudaro ne tik filmo režisieriaus vaikystės aplinką, bet ir mūsų sociopolitinės dabarties pagrindą.
&nbsp;
&nbsp;
&nbsp;
<strong>5.<span style="white-space:pre"> </span>&bdquo;Jallikattu&ldquo; (Rež. Lijo Jose Pellissery)</strong>
&nbsp;
&bdquo;Jallikattu&ldquo; &ndash; vienas intensyviausių pastarųjų metų filmų ir tikrai vienas unikaliausių, per pastaruosius metus sukurtų Indijoje. Jo premisa paprasta: Indijos miestelyje i&scaron; skerdyklos pabėga bulius, ir jo gaudyti susirenka visi vietos vyrai.
&nbsp;
&nbsp;
Tačiau &scaron;is paprastumas apgaulingas. Ilgainiui adrenalinas ir juos pačius paverčia tikrais gyvuliais, o nakties tamsoje vėl prisimenami seniai pamir&scaron;ti konfliktai.
Scanoramakino festivalis^Instant
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2025 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.