Knygynų tinklai: internetinė prekyba kompensuoja kritusius pardavimus knygynuose

Vertindami knygų pirkimo tendencijas karantino metu, knygynų tinklų atstovai teigia, kad kone dvigubai padidėjo knygų pardavimai internetu, taip pat nuo pat karantino pavasarį matyti didesnis susidomėjimas lavinamąja vaikų literatūra. Jie taip pat pabrėžia, kad šiemet kalėdinėmis dovanomis gyventojai pradėjo rūpintis kiek anksčiau.

Per karantiną internetinė knygų prekyba padidėjo kone dvigubai.<br>Eltos nuotr.
Per karantiną internetinė knygų prekyba padidėjo kone dvigubai.<br>Eltos nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Monika Grigutytė, ELTA

Dec 4, 2020, 6:26 PM

Knygynų tinklo „Knygos.lt“ direktorius Dovydas Pauliukonis Eltai teigė, kad internetinė knygų prekyba abiem karantino laikotarpiais išaugo kone dvigubai.

„Internetinė prekyba tikrai nesmuko, o iš esmės visus metus didėjo. Ypač šių metų balandžio–kovo mėnesiais ir lapkritį matyti neįprastai didelis internetinės prekybos augimas, kone dvigubas, palyginti su praėjusuiais metais“, – teigė jis.

Vis dėlto D.Pauliukonis pabrėžė, kad fizinė prekyba knygynuose, palyginti su praėjusiais metais, krito apie 20 –30 proc., tačiau šį smukimą kompensavo išaugusi internetinė prekyba.

„Pardavimai knygynuose kritę apie 20 proc., kai kur gal ir 30 proc. Žmonės knygas šiuo metu labiau linkę įsigyti internetu.  Internetinė prekyba kompensavo smukusius fizinius pardavimus, ko gero, dar ir papildomai uždirbo. Gal kai kur ir patyrėme nuostolių, bet internete šiuo atveju labiausiai augome“, – sakė D.Pauliukonis.

„Ypač rekordinės pardavimų atžvilgiu dienos buvo „Knygos.lt“ gimtadienis ir po jo atėjęs „Juodasis penktadienis“, – pridūrė jis.

Kalbėdamas apie tai, kokias knygas žmonės labiausiai perka šiuo metu, D.Pauliukonis teigė pastebėjęs, kad prieš šventes šiemet perkama kiek mažiau dovanoti skirtų knygų – žmonės labiau linkę knygas pirkti patys sau.

„Galbūt itin brangių, dažniausiai dovanoti skirtų knygų žmonės perka kiek mažiau. Atrodo, kad daugiau knygų jie perka sau.

Žmonės perka klasiką, domisi naujienomis, vaikiška literatūra, iš kurios ypač populiari lavinamoji literatūra. Pirkimų krepšelis yra paaugęs apie 20 proc.“, – tikino jis.

„Sakyčiau, žmonės perka daugiau knygų negu pernai. Galbūt dėl to, kad daugiau laisvalaikio leidžia namuose“, – pridūrė D.Pauliukonis.

O štai knygynų tinklo „Vaga“ pardavimų vadybininkė Zita Barusevičienė teigė, kad pardavimai šių metų lapkritį, palyginti su atitinkamu praėjusių metų laikotarpiu, yra kirtę apie 15 proc.

„Palyginti su pernykščių metų lapkričiu, pardavimai šiek tiek sumažėjo. Krito daugiausia dėl to, kad yra sumažėję žmonių srautai į prekybos centrus. Mažesnius pardavimus fiziniuose knygynuose šiek tiek kompensuoja elektroninė prekyba. Apskritai prekyba krito apie 15 proc.“, – kalbėjo ji.

„Vagos“ atstovė pridūrė, kad pastebimas spartus elektroninės prekybos didėjimas.

„Mūsų elektroninė prekyba didėja, ji pakilusi apie 50 proc., palyginti su praęjusiais metais.  O fiziniai pardavimai, palyginti su tuo pačiu pernykščiu laikotarpiu, kritę apie 20 proc.“, – sakė ji.

Z.Barusevičienė pridūrė, kad ypač didelis pardavimų kritimas fiziniuose knygynuose buvo per pirmąjį  karantiną pavasarį, nes knygynai nedirbo, o tinklas jų turi nemažai.

Vertindama pardavimus „Juodojo penktadienio“ savaitgalį, Z.Barusevičienė teigė, kad nors „Vagos“ knygynų tinklas nesiūlė išskirtinių nuolaidų, pardavimai tą savaitgalį buvo padidėję.

„Pardavimai per „Juodąjį penktadienį“ buvo šiek tiek pakilę, nes nesvarbu, ar savo tinkle darytum papildomas akcijas, bendra reklama pakelia tiek į knygynus ateinančių žmonių srautus, tiek perkančiųjų internete.

Nors nedarėme specialių nuolaidų fiziniuose knygynuose to penktadienio proga, buvo šiek tiek nuolaidų elektroninėje prekyboje. Tad bet kokiu atveju tą juodąjį išpardavimų savaitgalį pardavimai buvo padidėję, bet ne tiek, kiek pernai“, – tikino ji.

Anot Z.Barusevičienės, pastebima, kad šiemet žmonės kiek anksčiau pradėjo ieškoti dovanų, taip pat pastebima tendencija, kad, nors knygynuose apsilankoma rečiau,perkama šiek tiek daugiau.

„Žmonės perka knygas, tik gal šiemet pradėjo truputėlį anksčiau jų ieškoti, dairytis dovanų. Kitas dalykas – žmonės ateina rečiau, bet perka šiek tiek daugiau“, – teigė „Vagos“ pardavimų vadybininkė.

„Pardavimai pirmosiomis gruodžio dienomis panašūs kaip pernai, paskutinę savaitę prieš Kalėdas būdavo didžiausi srautai. Vis dėlto planuojame, kad šiemet paskutinėmis savaitėmis prieš Kalėdas tokių didelių pardavimų nebus, nes tiesiog fiziškai negalės susidaryti tokios eilės, kokios būdavo anksčiau“, – pridūrė ji.

Kalbėdama apie dažniausiai pirkėjus dominančią literatūrą, Z.Barusevičienė sakė, kad pirkėjai dažniausiai ieško naujienų, o vaikų literatūros pardavimai net prasidėjus pandemijai nė kiek nesmuko.

„Žmonės ieško naujienų, šiemet vis dar populiarūs lietuvių autoriai, perkama grožinė, klasikinė literatūra, publicistinės, biografinės knygos. Aktyviai perkamos knygos vaikams, apskritai vaikų knygų populiarumas, nežpaisant karantino, išlieka panašus, jų parduodame panašiai kaip ir ankstesniais metais“, – teigė ji.

Knygynų tinklą „Pegasas“ valdančios bendrovės „ALG knygynai“ generalinė direkotrė Rita Račkaitė taip pat teigė, kad šio tinklo pardavimai per 11 šių metų mėnesių krito apie 20 proc.

„Per karantiną žmonės išties daugiau laiko skiria knygai, šiemet ypač augo susidomėjimas vaikų knygomis, edukacijai skirta literatūra, tačiau bendrai knygų pardavimai mažėjo dėl karantino ribojimų ir sumažėjusių lankytojų srautų knygynuose. Knygų pardavimai antrojo karantino metu lapkritį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, krito 7 proc., o per vienuolika šių metų mėnesių kritimas yra 20 proc.“, – Eltai teigė ji.

O štai internetinė prekyba, anot R.Račkaitės, padidėjo dvigubai.

„Internetinė prekyba per karantiną išaugo ženkliai: užsakymų skaičius el. parduotuvėje per pirmus šių metų mėnesius padidėjo 2,3 karto, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai.  O štai prekyba fiziniuose knygynuose krito dėl karantino ribojimų, pavasarį knygynai iš viso buvo uždaryti, todėl bendrai per šių metų 10 mėnesių pardavimai fiziniuose taškuose krito apie 15 proc.“, – sakė ji.

Anot R.Račkaitės, „Juodąjį penktadienį“ pirkėjai rinkosi knygas dvigubai aktyviau nei savaitę prieš tai.

„Atsižvelgdami į karantino ribojimus ir stengdamiesi išvengti didelių klientų srautų, „Juodojo penktadienio“ akciją skelbėme tik el. parduotuvėje ir tikrai turėjome užsakymų augimą. Preliminariais duomenimis, prekyba išaugo maždaug 150 proc., arba 2,5 karto, palyginti su savaite prieš juodąjį penktadienį“, – tikino ji.

Kaip ir kiti knygynų tinklų atstovai, „ALG knygynai“ generalinė direktorė pastebėjo, kad šiemet kalėdinė prekyba prasidėjo anksčiau.

„Šiuo metu kalėdinė prekyba jau įsibėgėjusi, šiemet ji prasidėjo anksčiau, žmonės jau nuo antros lapkričio pusės perka knygas ir kitas dovanas Kalėdoms“, – Eltai pasakojo ji.

Vertindama perkamiausią literatūrą karantino laikotarpiu, R.Račkaitė teigė, kad dar pavasario karantino metu buvo pastebėtas išaugęs susidomėjimas knygomis apie katastrofas.

„Pernai populiariausios buvo negrožinės literatūros knygos, šiemet į populiariausių gretas vėl grįžo grožinė literatūra. Šiemet labai stipriai išaugo vaikams skirtų knygų, papildomo ugdymo literatūros pardavimai ir ši tendencija jaučiama nuo pavasario karantino iki dabar.

Taip pat per pirmąjį pavasario karantiną buvome pastebėję staiga išaugusį susidomėjimą knygomis apie katastrofas, distopinėmis knygomis, bet tai tebuvo trumpalaikis pakilimas“, – Eltai sakė R.Račkaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.