Sekmadienį abu šie menininkai pirmą kartą susitiko koncerto scenoje, sostinės „Piano.lt“ vasaros terasoje, – jie pradėjo su Šv.Kristoforo kameriniu orkestru, vadovaujamu Donato Katkaus, 21-ąjį Kristupo vasaros festivalį.
Pirmas šventės akordas nuskambėjo efektingai. Jau labai seniai buvome girdėję koncerte Osvaldo Balakausko „Meridionale“, Ludwigo van Beethoveno Pirmąją simfoniją ir Wolfgango Amadeaus Mozarto Pirmąjį fortepijono koncertą, juolab pagyvintą solisto džiazuojančiomis kadencijomis. O čigoniška dvasia alsuojantys Zoltano Kodaly „Galantos šokiai“, ko gero, gyvai atliekami pas mus apskritai nebuvo skambėję.
Didžiausia vakaro puošmena ir intriga tapo 25 metų dirigentė G.Šlekytė. Tai Šv.Kristoforo orkestro atradimas. Festivalio atidarymo koncertas užsienyje studijuojančiai ir dirbančiai Giedrei buvo jau ketvirtas pasirodymas su šiuo kolektyvu.
Tai vienintelis orkestras, su kuriuo ši dirigentė bendrauja lietuviškai. O darbo ji turi per akis, nes priklauso „Dr.Raab & Dr.Boem“ meno agentūrai, kuri dirba ir su tokio kalibro žvaigždėmis, kaip dirigentai Marisas Jansonas, Dennisas Russellas Daviesas, Georgesas Pretre'as, Michel'is Plasson'as ir daugelis kitų.
„Grįžti į namus padiriguoti Šv.Kristoforo kameriniam orkestrui man – ypatingas malonumas“, – tvirtino G.Šlekytė.
Orkestrantai Vilniuje jos taip pat nekantriai laukia. Giedrė juos užhipnotizuoja ne savo autoritetu, valdingumu ar patirtimi, bet tikėjimu muzika ir asmenybės šiluma.
Ši neaukšta smulki mergaitė scenoje virsta temperamentinga, dalykiška, bet tikrai ne pretenzinga menininke. „G.Šlekytė valdė orkestrą nuostabiai. Retas dalykas toks jaunos merginos konkretumas, racionalumas, energija“, – dalijosi koncerto įspūdžiais muzikologė Laimutė Ligeikaitė.
Pasak maestro D.Katkaus, Giedrės koncertai Lietuvoje būdavo vienas už kitą geresni. „Ji tapo tikra profesionale. Smagu, kad Lietuva išleidžia į pasaulį tokius talentingus ir darbščius žmones“, – kalbėjo maestro.
Beje, G.Šlekytės pasirodymas su Šv.Kristoforo kameriniu orkestru buvo planuotas gegužės 1-ąją. Mat muzikė nesitikėjo būti atrinkta į tuo metu vykusį vieną didžiausių pasaulyje tarptautinį N.Malko dirigentų konkursą Danijoje. Tačiau ji ne tik pateko tarp 24 konkursantų iš daugiau kaip 300 pretendentų, bet ir tapo konkurso finalininke.
O Vilniuje pristatytos programos du kūrinius Giedrė rugpjūtį diriguos orkestrui „Camerata Salzburg“ prestižinio Zalcburgo konkurso finale – ten ji varžysis dėl Jaunojo dirigento prizo su dviem vaikinais.
Menininkė ir šįkart santūriai vertina savo perspektyvas. „Aš nesu laimėtojos tipo“, – mano Giedrė. Anot jos, niekam niekada nekyla mintis, kad ji galėtų būti gera dirigentė vien dėl jos vaikiškos išvaizdos.
Tačiau scenoje mažos mergaitės nebelieka – ten iš G.Šlekytės galima tikėtis visko.
Kristupo vasaros festivalis savo pirmu koncertu aukštai pakėlė kokybės kartelę, nesitaikė prie vasariškų publikos nuotaikų.
Deja, to paties negalima pasakyti apie koncerto aplinką. Klasikų veikalams vasaros terasoje akompanavo ne tik paukščiai, bet ir žvangantys kiemo virtuvės indai. Atrodė, kad svarbiausias „Piano.lt“ vasaros terasoje – restoranas, o nugrūsta į patį kiemo kamputį scena – tai tik priedas prie žemiškų malonumų.
Tuo tikrai neapsidžiaugtų amerikietis žurnalistas Frankas Kuznikas, įtraukęs Kristupo vasaros festivalį savo sudarytame gide „Festival Europe“ tarp 70-ties geriausių Europoje.