Nuolat įdomių sumanymų klausytojams pateikiantis Valstybinis Vilniaus kvartetas (VVK) jau ne pirmą kartą koncertuoja su Andriumi Žlabiu. Prestižinio Jungtinių Amerikos Valstijų Curtis’o muzikos instituto auklėtinis tarptautinį pripažinimą įtvirtino koncertuodamas su garsiausiais pasaulio kolektyvais, tarp kurių – Niujorko filharmonijos, Bostono simfoninis, Klivlando, Buenos Airių filharmonijos simfoniniai orkestrai, iškilūs solistai. Pianisto „rafinuotas artistiškumas“ („The New York Sun“) atvėrė duris į žinomiausias koncertų sales: Niujorko „Avery Fisher Hall“ ir „Carnegie Hall“, Amsterdamo „Concertgebouw“, Buenos Airių „Teatro Colón“, Londono „Wigmore Hall“, Vienos „Musikverein“ ir Tokijo „Suntory Hall“.
Šįkart ir kaip kompozitorius pasirodysiantis A. Žlabys kompozicijos meno pagrindų pradėjo semtis dar Interlocheno menų akademijoje. Viename interviu paklaustas, kokie kompozitoriai turėjo daugiausia įtakos jo kūrybai, A. Žlabys paminėjo jo mylimus ir dažnai grojamus Bachą, Mozartą, Messiaeną, Šostakovičių, Schnittkę, Pärtą, taip pat savo artimus draugus, kompozitorius Dmitrijų Levkovichių ir Yevgeniy’ų Sharlatą.
Pagrindiniai Vilniuje skambėsiančio kūrinio „Movement for string quartet and piano“ eskizai ir pradinis trijų kylančių natų motyvas gimė prasidėjus 2014-ųjų įvykiams Ukrainoje. Kūrinys išsivystė iš tų jausmų, minčių ir yra dedikuotas karo aukoms. A. Žlabys: „Jaučiu solidarumą su Ukraina – juk ta grėsmė tyko ir Lietuvos. Šiame kūrinyje tvyro paslėptas slogios nuojautos jausmas.“
Kūrinys parašytas 2016–2017 m., jį užsakė „Town Hall Seattle“, ten jis atliktas pirmą kartą. Versija styginių orkestrui pirmą kartą nuskambėjo Latvijoje: grojo autorius su orkestru „Kremerata Baltica“. Šį vakarą – „Movement for string quartet and piano“ premjera Lietuvoje.
Vakaro programoje dar skambės VVK interpretuojamas Franzo Schuberto Styginių kvartetas Nr. 13 a-moll („Rosamunde“). Jį kompozitorius sukūrė tais pačiais 1824 m. kaip ir garsųjį kvartetą Nr. 14 „Mirtis ir mergelė“. „Rozamundos“ pavadinimą šis opusas gavo dėl antroje dalyje panaudotų temų iš metais anksčiau sukurtos muzikos Helminos von Shézy pjesei „Rozamunda, Kipro kunigaikštienė“.
VVK ir A. Žlabys bendro koncerto antrai daliai pasirinko Césario Francko Fortepijoninį kvintetą f-moll, op. 14. Tai – vėlyvasis kompozitoriaus kūrinys, dvelkiantis nuoširdžios meilės gamtai įkvėptu lyrizmu. Kvintete atsispindi C. Francko kūrybos filosofinė gelmė, deranti su lotyniškajai tradicijai įprasta jausmo ir proto pusiausvyra bei subtiliu prancūzų muzikos skoniu ir spindesiu.
LNF inf.