Kostiumų dailininkę per premjerą aplanko liūdesys

Vasario 22, 23 dienomis savo antrąjį darbą – spektaklį „Hotel universalis“ – Panevėžio Juozo Miltinio dramos teatro scenoje pristato režisierius Augustas Gornatkevičius ir jungtinė aktorių trupė. Visiems režisieriaus spektakliams kostiumus kurianti dailininkė Simona Davlidovičiūtė pabrėžė, jog šis spektaklis bus kitoks: nuošaly palikus siurrealizmą ir akį rėžiantį ultravioletą, bus atsigręžta į natūralumą.

 Scena iš spektaklio „Hotel universalis“. <br> T.Povilonio nuotr.
 Scena iš spektaklio „Hotel universalis“. <br> T.Povilonio nuotr.
 Scena iš spektaklio „Hotel universalis“. <br> T.Povilonio nuotr.
 Scena iš spektaklio „Hotel universalis“. <br> T.Povilonio nuotr.
 Scena iš spektaklio „Hotel universalis“. <br> T.Povilonio nuotr.
 Scena iš spektaklio „Hotel universalis“. <br> T.Povilonio nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Scena iš spektaklio „Roberto Zucco“.<br> E.Krikščiūno nuotr.
Mados dizainerė S.Davlidovičiūtė spektaklių kostiumus kuria jau šešti metai.
Mados dizainerė S.Davlidovičiūtė spektaklių kostiumus kuria jau šešti metai.
Daugiau nuotraukų (12)

Rasa Karvelytė

Feb 22, 2019, 4:55 PM

– Su režisieriumi A.Gornatkevičiumi koja kojon žengiate jau ne vienerius metus, kūrėte ne  vieną spektaklį. Ar jums patinka dirbti toje komandoje, ar laikote tai tam tikru įvertinimu, pasitikėjimu?

– Esame pažįstami nuo vaikystės. Jis sužinojo, jog studijuoju mados dizainą, tad pagalvojome, kad  reikėtų pabandyti dirbti kartu. Nuo antro kurso Augustas ėmė profesionaliau gilintis į teatrą, pradėjome bendradarbiauti ir nebesustojome.

Manau, jog žmogaus prisirišimas, nuolatinis kvietimas bendrauti, dirbti yra geras įvertinimas ir leidžia suvokti, jog mūsų mintys sutampa.

Atsiranda vis mažiau diskusijų, vienas kitą suprantame iš kelių žodžių, tad mūsų komanda tik stiprėja ir stiprėja.

– Ar netrūksta naujovių, vadinamojo netikėtumo veiksnio, nes dabar, kaip ir minėjote, vienas kitą suprantate iš pusės žodžio?

– Be abejonės. Bet yra tam tikras saugumo variklis.

Vis dėlto kiekvienas darbas drauge yra vis kitoks. Mes nemažai išmokstame iš kiekvieno darbo, tai pareikalauja nemažų iššūkių.

Su visais režisieriais dirbti įdomu, bet dažnai viskas lieka vienkartiniai bandymai, o su Augustu yra tęstinumas. Tai atsispindi ir mūsų darbuose, yra tam tikrų atsikartojimų. Pavyzdžiui, tai, ką kūrėme prieš šešerius metus mėgėjiškame spektaklyje, atsikartojo ir „Roberto Zucco“.

– Dabar kuriate spektaklį „Hotel universalis“. Jis yra paremtas antikos mitu apie saulės dievo Helijaus ir okeanidės Klimenės sūnaus Fajetono tragišką lemtį. Siužetas – intriguojamas. Smalsu, kokie bus kostiumai.

– Tai nėra antikinio mito rekonstrukcija. Tai – ši diena. Ir nors galima šiek tiek remtis, bet atkartoti antikinį kostiumą nėra prasmės, nes mes kalbame apie tai, kas vyksta dabar.

Man, kaip kostiumų dailininkei, labai svarbu, kad žiūrovas galėtų atpažinti personažą, savo draugą, žmogų, kurį pažįsta ar netgi su juo susitapatinti.

Matydami istorinius kostiumus labai dažnai pasistatome tam tikrą sieną, nes remiamės pasakojimu, istorija. Manau, jog spektaklis turėtų būti arčiau žmogaus.

Aš labai daug analizuoju gatvės stilių. Ir spektaklyje „Roberto Zucco“ labai daug apie tai galvojau.

Personažai turi savo sukurtą įvaizdį: jis dirbtinis, sukurtas scenografijai. Taip gali būti ir realybėje – štai, šiandien aš toks personažas.

Nors esu mados dizainerė, teatre man labai patinka bendrumas, bendras kūrybinis darbas. Man labai patinka jausmas, kad gali prisiliesti prie tiek daug skirtingų žmonių – dirbdamas kaip dizaineris esi labiau linkęs į savo ego.

– Kiek laiko kuriate kostiumus spektakliams?

– Jau šešti metai. Dar nėra didelio stažo, bet manau, jog didelis žingsnis jau yra žengtas nuo to, ką pradėjau.

– Ar teko pastebėti, kaip keičiasi teatrinės mados, kostiumai, tendencijos?

– Dažnai norima rekonstruoti, atkurti tam tikro meto kostiumą. Jauni kūrėjai leidžia sau daugiau stilizuoti, kurti naują.

Vis dėlto kostiumo dailininkas dar dažnai maišomas su scenografu, o kostiumo dizaino sritis – vis dar tebesikurianti virtuvė.

– Kas pačiai labiausiai patinka dirbant tokį darbą?

– Didžiausias privalumas yra pats procesas. Pradedant nuo gautos medžiagos, kurią skaitai, vėliau – darbas su kūrybine komanda, audinių, daiktų rinkimas. Kalbant apie siuvėjas, su kuriomis man teko dirbti, galiu drąsiai sakyti, jog Panevėžyje jos – vienos geriausių.

Kai ateina premjera, tuomet prasideda tikras liūdesys, jog viskas baigėsi.

– O kas sunkiausia?

– Sudėtingiausia yra tada, kai vieni su kitais pametame komunikaciją – tada viskas ima slysti iš rankų. Pasitaiko kartais tokių akimirkų, kai nesusikalbame, bet tai, manau, galioja visiems kūrėjams – ne vien teatre dirbančioms komandoms.

Apskritai esu linkusi mėgautis šiuo savo darbu ir pasiimti iš jo teigiamas emocijas.

– Kas artimiau širdies: darbas su dideliais pastatymais ar mažais, kai gali kur kas daugiau dėmesio skirti detalėms?

– Tikriausiai, jog su mažesniais, kai galiu kuo švariau išgryninti personažus.

Dideli pastatymai reikalauja kitokio darbo paskirstymo ir su aktoriais nepavyksta užmegzti atitinkamo ryšio. Kai turi masuotę, žinai, kas ir kaip apsirengs, tiesiog išstatai ir turi kažkokį bendrą vaizdą, rezultatą.

Dideli pastatymai pareikalauja tikrai didelės ištvermės: ne tik fizinio, bet ir psichologinio pasirengimo. O jeigu dar pasireiškia visokie sunkūs charakteriai, būna labai sudėtinga dirbti.

– O ar dažnai pasitaiko nesusikalbėjimų, atvejų,  kai jūsų pasiūlyta idėja nepatinka aktoriams?

– Būna visko, bet viskas priklauso nuo komunikacijos. Jeigu esi tikras dėl savo idėjos, tuomet gali ją apginti ir „parduoti“ savo kostiumą.

Iš pradžių šis procesas buvo tikrai sudėtingas. Manydavau, kad galbūt pati ką nors ne taip darau. Tokių idėjų pardavimų mokausi iki šiol.

– Kol naujasis režisieriaus A.Gornatkevičiaus darbas dar nepasiekė dienos šviesos, tikriausiai nebus lengva palyginti dviejų spektaklių procesą. Vis dėlto kuriame spektaklyje – „Roberto Zucco“ ar „Hotel universalis“ – kurti kostiumų dizainą buvo sudėtingiau, kuris jų pareikalavo daugiau jėgų ir susikaupimo?

– Dėčiau lygybės ženklą. „Roberto Zucco“ turėjome mažiau laiko pasiruošti. Iš pradžių buvo vienos mintys, o pažiūrėjusi po pusmečio, jau mačiau tam tikras savo klaidas. Todėl kurdama naują spektaklį stengiuosi jų vengti, nes yra nemažai sudėtingų gaminių.

„Hotel universalis“ ruošiuosi konceptualiai, ilgesnį laiką. Praėjusiame spektaklyje buvo labai ryškūs kostiumai, siurrealistiniai, o čia vyraus natūralumas, prigesintos spalvos, nebus ultravioleto.

Spektaklius „Hotel universalis“ bei „Roberto Zucco“ galite pamatyti: „Hotel universalis“ vasario 22, 23 d. 18 val. Panevėžio J.Miltinio dramos teatre, kovo 6 d. 18 val. Nacionaliniame Kauno dramos teatre, kovo 22 d. 18 val. Panevėžio J.Miltinio dramos teatre.

„Roberto Zucco“ kovo 3 d. 18 val. Panevėžio J.Miltinio dramos teatre.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.