Opera „Undinė“ – nuo meilės iki žmogiškosios tapatybės paieškų ir ekologijos

Klaipėdos valstybinis muzikinis teatras leidžiasi į naujus kūrybinius ieškojimus. 2022 m. vasario 25, 26 ir 27 dienomis Klaipėdos Žvejų rūmų scenoje pristatys Antoníno Dvořáko operą „Undinė“.  

L.Kuliešaitės nuotr.
L.Kuliešaitės nuotr.
 Kostiumo eskizas.
 Kostiumo eskizas.
„Undinės“ muzikos vadovad – dirigentas T.Ambrozaitis.
„Undinės“ muzikos vadovad – dirigentas T.Ambrozaitis.
Scenografė B.Ukrinaitė ir režisierius G.Padegimas pristato operos „Undinė“ meninę koncepciją.<br>L.Kuliešaitės nuotr.
Scenografė B.Ukrinaitė ir režisierius G.Padegimas pristato operos „Undinė“ meninę koncepciją.<br>L.Kuliešaitės nuotr.
B.Ukrinaitės sukurta operos „Undinė“ scenografija.<br>L.Kuliešaitės nuotr.
B.Ukrinaitės sukurta operos „Undinė“ scenografija.<br>L.Kuliešaitės nuotr.
Operos „Undinė“ scenografiją kuria B.Ukrinaitė.
Operos „Undinė“ scenografiją kuria B.Ukrinaitė.
Daugiau nuotraukų (6)

Žaneta Skersytė

Nov 19, 2021, 10:05 AM

Spektaklis su svarbia misija 

Anot Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro vadovės Laimos Vilimienės, iššūkius mėgstanti KVMT komanda imasi operos „Undinė“ siekdama, kad Lietuvoje ji taptų tokia pat populiari ir mėgiama, kaip ir visame pasaulyje. 

Neblėstančią šlovę čekų kompozitoriui A.Dvořákui atnešusią operą „Undinė“ pajūryje stato patyrusi lietuvių kūrėjų komanda: muzikos vadovas ir  KVMT vyriausiasis dirigentas Tomas Ambrozaitis, režisierius Gytis Padegimas, scenografė ir kostiumų dailininkė Birutė Ukrinaitė, šviesų dailininkas Andrius Stasiulis, vaizdo projekcijų dailininkas Linartas Urniežis, choreografė Aušra Krasauskaitė. 

Prieš dvejus metus KVMT Eduardo Balsio operą „Kelionė į Tilžę“ sukūręs režisierius G.Padegimas bei jo scenos  bendražygė, scenografė ir kostiumų dailininkė B.Ukrinaitė sakė, kad dirbti Klaipėdos valstybiniame muzikiniame teatre visada labai malonu.

B.Ukrinaitė net nubraukė džiaugsmo ir graudulio ašarą, o režisierius G.Padegimas  priminė, kad jau turi pasiūlymų, koks kitas ambicingas spektaklis galėtų atsirasti Muzikinio teatro scenoje. 

Pajūrio gamta – scenografijoje 

Anot  režisieriaus G.Padegimo, klaipėdietiškoji „Undinė“ kalbės apie šių dienų aktualijas: žmogus naikina save ir gamtą; migrantų problema: kas tu esi ir kur gyveni, kur tavo šaknys; pragaištingas undinės noras tapti žmogumi arba pasipriešinimas savai prigimčiai.

Pirmame operos veiksme grožėsimės lietuviško pajūrio vaizdais, antrame – scenoje išvysime urbanizacijos apraiškas. Tačiau metalo laužo ar senų laivų scenoje, anot  kūrėjų, nebus. Vaizdas bus estetiškas ir minimalus, nes gerai išdiskutuotas bei ilgai brandintas.

„Gėrėsimės puikia muzika ir nuostabiausiais solistų balsais. Deja, pabaiga bus tragiška: Princas galiausiai ryšis mirtį jam atnešusiam bučiniui“,– pasakojo režisierius. 

B.Ukrinaitė pasakojo, kad operos „Undinė“ scenografijos užuomazgos atsirado diskutuojant G.Padegimo sodyboje, gamtos apsuptyje.

„Sėdėjome ant žolės ir diskutavome šalia ežero su vandens lelijomis. Norėjosi šį lietuviškos gamtos grožį perteikti ir scenoje, tad per vaizdo projekcijas pajūrio miškai,  o scenografijos pavidalu – mediniai takeliai, net jūros banga – persikels ir į sceną“, – pasakojo B.Ukrinaitė.

Scenografija scenoje atkartos visą gamtos ratą: nuo vieno žalio lapelio iki suvešėjusio miško, nuo gamtos klestėjimo iki jos sunaikinimo.  

Choreografė A.Krasauskaitė pabrėžė, kad  „Undinėje“ išvysime įvairiausių šokio stilių fragmentus: šokiu bus pabrėžta spektaklio pradžios harmonija, o veiksmui įsibėgėjant klasikinio šokio elementus choreografijoje keis modernūs judesiai.

„Keliu sau užduotį – sukurti Undinei judesį, geriausiai atskleidžiantį, kaip jai nepatogu būti „žmogaus kūne“,–sakė A.Krasauskaitė.  

Opera kaip miesto vizitinė kortelė 

Kompozitorius A.Dvořákas – ryškus romantizmo atstovas, tad „Undinė“ atskleis gamtos grožį bei pabrėš, kad jausmai svarbiau nei proto balsas.

Princą pamilusios bei viską vardan šios meilės paaukojusios Undinės istorija suskambės solisčių Ievos Juozapaitytės, Onos Kolobovaitės ir Ritos Petrauskaitės balsais.

Undinės tėvo Vandenio partiją dainuos Kšištofas Bondarenka ir Valdas Kazlauskas. Princu taps solistai Jurgis Jarašius ir Mindaugas Zimkus. Užsienio princesių partijas ruošia Gabrielė Bukinė, Rasa Ulteravičiūtė.

Scenoje gėrėsimės Ragana Burtininke – Gabriele Kuzmickaite, Dalia Kužmarskyte, Loreta Rameliene, Nimfa I – Emilia Janina Kozlowska, Rosana Štemanetian, Nimfa II – Dina Mataitiene, Vitalija Trinke, Nimfa III – Indra Sofia Maria Nielsen, Ernesta Stankute, Girininku – Farshadu Abbasabadi, Kęstučiu Nevuliu, Virėju – Judita Butkyte-Komoviene, Vita Merkelyte, Medžiotoju – Modestu Narmontu, Viliumi Trakiu.  

Tikimasi, kad A.Dvořáko opera „Undinė“ taps Klaipėdos miesto tapatybę atskleidžiančia bei pabrėžiančia vizitine kortele. Operoje tarsi susijungs ekologijos tematika ir Muzikinio teatro noras prisidėti prie gamtos tvarumo šių problemų viešinimu.

„Opera bus nepaprastai graži“,– neabejojo KVMT vadovė L.Vilimienė. 

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.