Spalvingame Vilniaus festivalio pradžios koncerte lietuvių maestro pakeis talentas iš Prancūzijos

Šiais metais minint Vilniaus 700 metų jubiliejų, šventinę miesto dvasią atskleis ir vienas svarbiausių Lietuvos muzikinių renginių – 27-asis Vilniaus festivalis. Birželio 2–29 d. vyksiančius dešimt koncertų jungs bendra „Muzikinės odisėjos“ tema, nusakanti įvairios kilmės muzikų ir Vilniaus ryšius.

 V. Vanoostenas diriguoja LNSO.<br> D. Matvejevo nuotr.
 V. Vanoostenas diriguoja LNSO.<br> D. Matvejevo nuotr.
Camille Thomas. <br>Ch. Meuwly nuotr.
Camille Thomas. <br>Ch. Meuwly nuotr.
Camille Thomas. <br>R. Metivet nuotr.
Camille Thomas. <br>R. Metivet nuotr.
Camille Thomas. <br>S. Sieff nuotr.
Camille Thomas. <br>S. Sieff nuotr.
Nacionalinės filharmonijos generalinė direktorė R. Prusevičienė ir kompozitorius M. Urbaitis.<br>  D. Matvejevo nuotr.
Nacionalinės filharmonijos generalinė direktorė R. Prusevičienė ir kompozitorius M. Urbaitis.<br>  D. Matvejevo nuotr.
 M. Urbaitis.<br> D. Matvejevo nuotr.
 M. Urbaitis.<br> D. Matvejevo nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Faustina Dedūraitė, LNF

May 16, 2023, 12:52 PM

Birželio 2 d. 19 val. Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje, festivalio atidarymo koncerte „Mano širdis atsiveria tavo balsui“ publiką pasitiks festivalio senbuvis Lietuvos nacionalinis simfoninis orkestras (LNSO) bei prancūzų ir belgų kilmės violončelininkė Camille Thomas. Koncertą diriguos vietoje anksčiau skelbto Modesto Pitrėno maestro iš Prancūzijos Victorienas Vanoostenas.

Violončelininkė C. Thomas Lietuvoje koncertuos pirmą kartą, tačiau ją su Vilniumi sieja ypatingas ryšys per violončelininką Mstislavą Rostropovičių – vieną mėgstamiausių jos atlikėjų. „Man didelė garbė koncertuoti Lietuvoje, kuri buvo brangi Mstislavui Rostropovičiui. Tikiuosi savo muzika pagerbti jo palikimą ir atrasti ypatingą ryšį su publika bei kitais talentingais muzikantais. Tai unikali ir jaudinanti patirtis“, – teigia muzikė.

Simbolinis ne tik atlikėjos ryšys su Vilniumi, bet ir koncerto pavadinimas, atspindintis C. Thomas pirmąjį susidūrimą su violončelės balsu. „Kai man buvo ketveri, pirmą kartą išgirdau šio instrumento skambesį ir jį įsimylėjau. Atrodė, kad instrumentas mane kviečia – neabejojau, kad noriu groti būtent juo. Nuo tos akimirkos atsidaviau savo svajonei – tapti profesionalia atlikėja. Visą šį kelią mane lydėjo nepaprastas skambesys ir aš negalėjau atsispirti jo žavesiui“, – pasakojo menininkė

Verta paminėti, jog šiuo metu C. Thomas groja žymiąja „Feurman“ violončele, jos unikalų tembrą bus galima išgirsti ir Vilniaus festivalio atidarymo koncerte. Šis instrumentas tuoj švęs 300 metų gimtadienį – 1730 m. jį pagamino Antonio Stradivari, juo taip pat grojo legendinis violončelininkas Emanuelis Feuermannas. „Nippon“ muzikos fondui parėmus, plačių muzikinės išraiškos galimybių, turtingos tembrų skalės violončelė dabar skamba C. Thomas rankose.

Šios atlikėjos credo – „per muziką užmegzti ryšį su publiką, dalintis emocijomis su žmonėmis ir skleisti savo meilę menui“. 2017 m. ji sudarė išskirtinę sutartį su prestižine garso įrašų kompanija „Deutsche Grammophon“, o 2020 m. įrašė antrąją kompaktinę plokštelę „Vilties balsas“, kurios dalis pajamų buvo paaukota UNICEF veiklai. Violončelininkės idėjų gausos ir koncertinės veiklos nepristabdė net karantinas: ribojant gyvus koncertus, ji rengė pasirodymus ant Paryžiaus kultūros įstaigų stogų, taip įrodydama, kad muzika gali būti galinga teigiamų pokyčių ir socialinio poveikio priemonė.

Lietuvos nacionalinėje filharmonijoje birželio 2 d. C. Thomas kartu su prancūzų maestro V. Vanoosteno diriguojamu Lietuvos nacionaliniu simfoniniu orkestru atliks XIX a. kompozitoriaus Camille’io Saint-Saënso arijos „Mon cœur s’ouvre à ta voix“ („Mano širdis atsiveria tavo balsui“) iš operos „Samsonas ir Dalila“ versiją violončelei ir orkestrui. Dalilos arijos dramatiniam mecosopranui transkripcija puikiai tinka violončelei tembrui, kuris geba perteikti šiltumą, erotiškumą, netgi „dolcissimo e cantabile“ vokalo švelnumą.

Skambės ir šiuolaikinis repertuaras – Sally Beamish siuita iš Claude’o Debussy kūrinių aranžuočių. Iš pasirinkto repertuaro violončelei ir orkestrui susidaro graži prancūziška linija – Saint-Saënsas, Debussy, Thomas, paįvairinta Beamish aranžuočių bei Lietuvos nacionalinio simfoninio orkestro draugijos.

Koncerto programoje svarbią vietą užims ir Antono Brucknerio figūra – Vilniaus festivalio atidarymo premjerinis kūrinys atskleis dviejų kompozitorių – šiuolaikinio lietuvių kompozitoriaus Mindaugo Urbaičio ir romantiko Antono Brucknerio – kūrybinį dialogą kompozicijoje „Bruckner Revisited“ orkestrui (kūrinio sukūrimą Vilniaus festivaliui parėmė LATGA).

O atidarymo vakarą vainikuos A. Brucknerio simfonija Nr. 4 Es-dur, neretai apibūdinama kaip ilgiausias ir sudėtingiausias opusas iš simfoninio repertuaro. Net kyla klausimas, ką po tokios galingos pradžios pasiūlys likusi festivalio programa?

„Tikiu, kad muzika turi galią pažadinti viltį ir grožį bei įkvėpti gėriui“, – sakė C. Thomas. Ši mintis puikiai atspindi emocinio polėkio alsuojančią XIX a. muziką, kurią paįvairins ir du šiuolaikiniai opusai. Kupinas užmojų ir pasižymintis įvairia programa festivalio atidarymo koncertas turėtų pritraukti tiek klasikos, tiek moderniosios muzikos mėgėjus bei sutelkti publiką pasigėrėti koncertine dovana, skirta Vilniaus 700-mečiui.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.