„Ne vienoje diskusijoje išsakyti nuogąstavimai, kad mokiniams
bus per sunku, kad neparašys rašinio ir panašiai, nepasitvirtino.
Bandomojo egzamino rezultatai parodė, kad mokiniai iš mokyklų
lenkų ir rusų dėstoma kalba parašo ne tik reikalaujamus 500
žodžių apimties rašinius tomis pačiomis temomis kaip ir
lietuviai, bet dalies jų (…) įvertinimai buvo aukštesni nei
mokinių iš mokyklų lietuvių mokomąja kalba“, - ketvirtadienį per
spaudos konferenciją sakė G. Steponavičius.
Ministro teigimu, tai lėmė platesnis tautinių mažumų
moksleivių literatūrinis pasirengimas, mat jiems reikia skaityti ir
autorių rašančių jų gimtąja kalba kūrybą, ir lietuvių
kūrinius lietuviškai.
„Kaip ir buvo spėta, platesnis literatūros mokymasis tautinių
mažumų mokyklose šiuo atveju ir lietuvių, ir gimtąja kalba teikia
tautinių mažumų abiturientams išsilavinimo pranašumų'', - teigė
G. Steponavičius.
Pasak jo, bandomajame egzamine mokiniai rašinių temas, autorius
ir kūrinius rinkosi vienodai, nepriklausomai nuo mokymosi kalbos:
„Pavyzdžiui, ir lietuvių, ir lenkų dėstomąja kalba mokiniai iš
pasiūlytų autorių noriai rinkosi tiek Adomą Mickevičių, kurį
pastarieji skaitė lenkiškai, tiek ir J.Biliūną ar Maironį“.
„Lietuvos literatūra, sukurta keliomis kalbomis, yra įdomi
mūsų mokiniams, (...) ir jie supranta, kuo ji svarbi mūsų krašto
kultūrai“, - sakė ministras.
Tačiau ministras atkreipė dėmesį, kad per bandomąjį
egzaminą pavasarį tuometinių vienuoliktokų rašybos, gramatikos ir
kalbinės raiškos rezultatai tautinių mažumų mokyklose buvo
prastesni nei lietuviškose. Tad tautinių mažumų moksleiviams
šiemet laikant brandos egzaminą, bus taikomi mažesni rašybos,
gramatikos, kalbos taisyklingumo reikalavimai.
Balandžio pabaigoje bandomąjį suvienodintą lietuvių kalbos
egzaminą laikė lietuviškų ir tautinių mažumų mokyklų
vienuoliktokai, rengdamiesi šiais mokslo metais vyksiančiam lietuvių
kalbos ir literatūros egzaminui.
Bandomąjį egzaminą laikė apie 3500 mokinių iš skirtingų
Lietuvos regionų mokyklų, kuriose mokoma lietuvių arba tautinių
mažumų kalbomis.
Baigę vienodą lietuvių kalbos ir literatūros vidurinio ugdymo
bendrąją programą, 2013 metais visi Lietuvos abiturientai laikys
vieningą lietuvių kalbos ir literatūros brandos egzaminą.
Vertinant tautinių mažumų mokyklų abiturientų lietuvių kalbos
egzamino darbus nuo 2013 metų nustatytas aštuonerių metų trukmės
pereinamasis laikotarpis.
Brandos egzamino užduotys – rašinių temos – bus visiems
vienodos, vertinimo normos raštingumo ir kalbinės raiškos aspektais
pereinamuoju laikotarpiu bus skirtingos.