Liberalcentristų partijos rėmimui skirti pinigai sugulė savų kišenėse

Nors partija rinkimus pralaimėjo triuškinamai, pinigai jos reklamai nebuvo išleisti visai tuščiai – jie pašildė partijos lyderių artimųjų kišenes. Tuo gali guostis paskutines dienas valdžioje skaičiuojantys liberalcentristai.

A. Čaplikas: „Natūralu, kad šeimos ryšiai turi kažkokios įtakos pasitikėjimui ir pasirinkimui.”<br>R. Danisevičius
A. Čaplikas: „Natūralu, kad šeimos ryšiai turi kažkokios įtakos pasitikėjimui ir pasirinkimui.”<br>R. Danisevičius
Daugiau nuotraukų (1)

Vytautas Bruveris („Lietuvos rytas")

Oct 22, 2012, 10:01 AM, atnaujinta Mar 15, 2018, 11:14 PM

1,9 milijono litų – tiek Liberalų ir centro sąjunga skelbia surinkusi Seimo rinkimų kampanijai.

Dalis šių lėšų nuguls buvusio partijos lyderio Gintauto Babravičiaus sūnaus Roko verslo partnerių kišenėse.

Mat reklamos bendrovė, kuri rūpinosi partijos reklama, glaudžiai susijusi su R. Babravičiumi – jis dar visiškai neseniai buvo jos vadovas, o tarp dabartinių bendrovės vadovų ir akcininkų yra R. Babravičiaus verslo partneriai.

Šios aplinkybės po triuškinamai pralaimėtų rinkimų sukėlė verpetus partijos užkulisiuose – esą kai vieni partijos nariai po pralaimėtų rinkimų turės eiti į gatvę, kiti iš to dar net ir pasipelnė.

Į pagalbą – šeimos verslas

Su reklamos bendrove „Mediapool” Liberalų ir centro sąjunga oficialią sutartį sudarė dar gerokai iki rinkimų – šių metų vasarį.

Pagal sutartį „Mediapool” turėjo rūpintis Liberalų ir centro sąjungos reklamos kūrimu, gamyba ir skleidimu.

Partijos atstovai teigia, jog tai vienintelė bendrovė, kuri partijai talkino rinkimų kampanijos metu – bent jau oficialiai.

Liberalcentristų atsakingasis sekretorius, buvęs vidaus reikalų ministras Raimundas Palaitis „Lietuvos rytui” tvirtino, jog visa kita rinkimų kampanijos dalimi – strategija, taktika, įvaizdžio kūrimu, „Trečiojo kelio” koncepcija – rūpinosi patys partijos atstovai.

Kiek partijai atsieis „Mediapool” paslaugos, R. Palaitis dar negalįs pasakyti: „Rinkimai dar nesibaigė, du mūsų kandidatai išėjo į antrąjį turą, tad susidėliosime ir apskaičiuosime tik po to”, – sakė rinkimus jau pralaimėjęs vienas iš partijos rinkimų sąrašo lyderių.

„Mediapool” vadovu dar praėjusių metų pabaigoje buvo buvusio partijos pirmininko, kandidatavusio sostinės vienmandatėje apygardoje, G. Babravičiaus sūnus Rokas.

Kai kurie šios bendrovės akcininkai dabar tapo ir jos formaliais vadovais, o R. Babravičius dabar vadovauja su kitais šios bendrovės akcininkais susijusioms įmonėms, pavyzdžiui, vienai jų – bendrovei „Media klubas”.

Parėmė ir patys save

Į šios bendrovės kišenę gali keliauti ne tik partijai skirti biudžeto pinigai, bet ir pačių partijos narių lėšos.

Vyriausiosios rinkimų komisijos (VRK) svetainėje Liberalų ir centro sąjunga skelbia, kad rinkimams sukaupė 1 mln. 948 tūkst. litų.

Didžiają šių lėšų dalį partija, gaunanti finansavimą iš biudžeto, pati sau ir paaukojo.

Kiti rėmėjai – fiziniai asmenys, paaukoję nuo kelių šimtų iki keliasdešimt tūkstančių litų. Tarp jų buvo ir kai kurie partijos vadovybės nariai, paaukoję po kelis tūkstančius litų.

Tačiau gana solidžias sumas patys sau aukojo ir kai kurie partijos kandidatai vienmandatėse apygardose.

Pavyzdžiui, sostinės Fabijoniškių apygardoje kandidatęs sveikatos apsaugos ministras Raimondas Šukys pats save parėmė 12 tūkst. litų, Kauno centro apygardoje kandidatavęs jo patarėjas Jonas Jučas – kone 10 tūkst. litų.

Tas pats R. Palaitis, nesėkmingai kovojęs Pajūrio vienmandatėje apygardoje, save parėmė beveik 37 tūkst. litų suma, o partija jam skyrė tik 25 tūkst. litų.

Šeimos ryšiai – privalumas?

Tai, jog per šiuos rinkimus beveik visoms didžiosioms partijoms dosniai aukojo ir fiziniai asmenys, ir kai kurie kandidatai solidžiai rėmė patys save, buvo sukėlę įtarimų, kad po šiomis sumomis slypi šešėlyje norinčių išlikti partijų rėmėjų pinigai.

Tačiau kai kurie liberalcentristai užkulisiuose kalbėjo ne apie šiuos pinigus, o apie lėšas, kurios nuguls būtent partijos reklamos darytojų kišenėse.

„Lietuvos ryto” žiniomis, kai kurie rinkimus beviltiškai pralaimėję kandidatai po jų partijos viduje virusių diskusijų ir rietenų baksnojo būtent į šią bendrovę ir piktinosi tuo, kad kai kurie partijos lyderiai nusprendė padaryti iš to „biznį” savo artimiesiems.

„Na, ši bendrovė dirbo su mūsų partija dar per praėjusius savivaldos rinkimus 2011 metais, tad su ja bendradarbiavome ir dabar. Partijos viduje šiuo metu buvo visokių nuomonių apie jos darbą – vieni sakė, kad gerai, kiti – kad blogai.

Ji rūpinosi pirmiausia reklamos planavimu ir sklaida. Žiūrėsim, kai suvesime ir viską susumuosime, tai ir išsiaiškinsim”, – „Lietuvos rytui” sakė Liberalų ir centro sąjungos pirmininkas Algis Čaplikas.

Paklaustas, kiek įtakos šiam bendradarbiavimui turėjo asmeninės bendrovės sąsajos su G. Babravičiumi, A. Čaplikas atsakė aptakiai: „Natūralu, kad šeimos ryšiai turi kažkokios įtakos pasitikėjimui ir pasirinkimui.”

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.