Olandų robotai leisis prie nuskendusio lėktuvo „An-2“

Iš Klaipėdos uosto išplaukė Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivas „Mintis“. Jis išplukdė Nyderlandų kompanijos „Mammoet Salvage“ specialistus ir jų atsigabentą techniką, kuria bus skenuojamas avariją patyręs ir Baltijos jūroje nuskendęs orlaivis „An-2“.

„Mintis“ pasiruošusi kelionei.<br>A.Pilaitienės nuotr.
„Mintis“ pasiruošusi kelionei.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Į Klaipėdos universiteto laivą „Mintis“ pakrauta daugiau kaip 6,5 tonas sveriančios olandų įrangos.<br>A.Pilaitienės nuotr.
Daugiau nuotraukų (7)

Aušra Pilaitienė

Jun 1, 2015, 5:29 PM, atnaujinta Nov 25, 2017, 5:52 AM

Jau kelias dienas olandų specialistai laukia darbams palankaus oro. Atidėlioti reiso nebėra kada. Žinoma, kad lėktuve yra vieno žuvusio lakūno palaikai.

„Viskas seniai suderinta ir paruošta. Pirmadienio vakare išplaukusi „Mintis“ avarijos vietą pasieks po devynių valandų. Iškart bus pradedami tyrimo darbai. Kai bus išstudijuota Baltijos jūros dugne robotų nufilmuota medžiaga, bus sprendžiama, ar lėktuvas bus iškeliamas“, – sakė „Mammoet Baltic“ vadovas Edvinas Ivanauskas.

Skenavimo darbai vyks dieną ir naktį, kai tik tam bus palankios oro sąlygos. Nuo jų priklausys, kiek užtruks darbai – tris, keturias dienas ar ilgiau.

Nuspręsti, ar lėktuvą galima iškelti, bus galima tik nuodugniai apžiūrėjus, ar jis techniškai tvarkingas, ar nėra nulūžęs sparnas, nepažeista važiuoklė, ar kas netyčia jo neužkabino. Orlaivis jūros dugne guli jau daugiau kaip dvi savaites, o toje Baltijos vietoje intensyviai žvejojama. Nežinia, kas per tą laiką galėjo nutikti.

Visa medžiaga su pasiūlymais bus perduota avariją tiriančioms Lietuvos institucijoms. Tuomet ir bus nuspręsta, kokį variantą pasirinkti – iškelti tik lakūnų kūnus ar visą lėktuvą.

„Kiekviena tokia situacija yra unikali, todėl viskas bus nuspręsta tik išstudijavus skenavimo rezultatus“, – sakė E.Ivanauskas.

Orų prognozės nėra palankios tokiems darbams. Antradienis – vienintelė rami diena. O nuo trečiadienio meteorologinės sąlygos vėl blogėja. Jei Baltijoje įsisiautės bangos,darbus teks stabdyti

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.