Reklamoje nusifilmavusį vilnietį policija pavertė kyšininku

Reklamos siužeto herojus siūlo „Iki“ korteles policijai.<br>„Youtube.com“ nuotr.
Reklamos siužeto herojus siūlo „Iki“ korteles policijai.<br>„Youtube.com“ nuotr.
Internetinio žaidimo pradžia.<br>Policija.lt nuotr.
Internetinio žaidimo pradžia.<br>Policija.lt nuotr.
Policijos žadimo kadras.<br>Policija.lt
Policijos žadimo kadras.<br>Policija.lt
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

2016-08-12 15:07, atnaujinta 2017-05-16 03:01

„Klausykit, tai gal susitarti būtų galima, ar ką? Negaiškit, vyrai... kam protokolus rašyt, aš vat pinigų tų ne kažkiek, 12-a litų tik turiu, turiu va... „Iki“ kortelių“, – toks pasiūlymas pareigūnams „susitarti“ tapo interneto hitu, bet kažin ar patys vaizdo siužeto herojai kada nors tikėjosi, kad viskas susiklostys dar komiškiau.

Save pamatė policijos žaidime

Lietuvos policija sukūrė ir išplatino internetinį žaidimą „Išbandyk save ant galinės sėdynės“. Žaidimo tikslas – žaidžiantiems pasirinkti situaciją, kaip jie elgtųsi sustabdyti policijos pareigūnų.

Įdomi žaidimo detalė ta, kad kaip netinkamo elgesio pavyzdžiai pateikiami tikri vaizdo siužetai, kaip tokiose situacijose elgiasi žmonės ir siūlo pareigūnams kyšius.

Viename iš tokių siužetų ant galinės sėdynės atsisėdęs pilietis pareigūnams ima dėstyti, kad pinigų turi su savimi vos keliolika litų, bet štai dar ir visa šūsnis prekybos tinklo „Iki“ dovanų kuponų.

Veikiausiai žaidimo kūrėjai pamiršo, kad šis vaizdelis kažkada tūkstančius kartų mirgėjo televizijos ekrane, mat tai žinomo režisieriaus Tado Vidmanto sukurta reklama, o jos herojus – visai ne kyšininkautojas, o tiesiog aktorius, kuris sumaniai suvaidino nesąžiningą pilietį.

T.Vidmantas: „Tai vagystė“

Kritiškai situaciją įvertino ir pats reklamos kūrėjas T.Vidmantas savo socialinio tinklo „Facebook“ paskyroje: „Lietuvos policija pasidarė puslapį apie kyšius. Paspaudus ant vieno iš „žiūrėk įrodymus“ rodo mano prieš 7-erius metus darytą reklamą krautuvei... Pasikartosiu – Lietuvos policija įsidėjo „IKI“ reklamą, kaip tikrą įkaltį. Negana to, jie tą vaizdo siužetą parsisiuntė ir įkrovė į savo youtube.com paskyrą. Kas šiaip yra... nu, kaip ir vagystė. Širdis net permušinėja nuo ironijos pertekliaus.“

Tiesa, vėliau režisierius prisipažino, kad policija jo atsiprašė.

Herojus: „Reakcijų buvo įvairių“

Prieš keletą metų „Iki“ reklamoje nusifilmavęs Andrius Čiukšys buvo nustebintas, kad jo herojus vėl bendrauja su pareigūnais, tik šį kartą jau policijos sukurtame žaidime.

„Nieko apie tai, kad ši reklama vėl naudojama, nežinojau, nes tai sena reklama. Žinoma, po jos transliavimo dar kurį laiką buvo atgarsių – nuvykus į kokį Lietuvos kurortą ne vienas šūktelėdavo man pavymui. Žinoma, tas reagavimas pozityvus būdavo priklausomai nuo kurorto ir jo kontingento“, – juokavo pašnekovas ir pridūrė, kad šiek tiek privengia masinio susibūrimo vietų ir mėgsta ilsėtis ramioje aplinkoje.

A.Čiukšys pasakojo, kad filmuoti tokią reklamą buvo smagu, bet turėjo ir neigiamų pasekmių. „Filmuoti buvo linksma, bet kai reklama pasirodė, man puolė skambinti draugai ir pažįstami ir klausti, kodėl aš taip elgiausi. Tada jau aš pradėjau klausti, ar jiems neįtartina, kad mano vardas Andrius, o pareigūnai herojų vadina Rimvydu? Žmonės tik paklapsėjo akimis“, – pasakojo pašnekovas.

Kalbėdamas apie savo herojų reklamoje A.Čiukšys teigė, kad vaizdo siužete vaizduojamas vidurinės klasės suktokas pilietis. „Mes juos šnekamąja kalba vadiname „marozėliais“. Personažo tiek bendravimas, tiek socialinis sluoksnis – aiškūs“, – juokavo pašnekovas. Pokalbio pabaigoje jis šyptelėjo, kad jei tiek daug patikėjusiųjų – tai darbas pavyko.

„Iki“ perspėja: „Kuponai negalioja“

Prekybos tinklo atstovai, rodos, neturi policijai priekaištų dėl reklamos pasisavinimo, tačiau perspėja patiklius žaidimo gerbėjus, kad už siūlomus kuponus apsipirkti nepavyks.

„Vaizdo įraše matomos kortelės buvo tik prieš kelerius metus vykusios „Iki“ prekybos tinklo vykdytos akcijos dalis. Jos neturi „Iki“ dovanų kortelių vertės, tad jomis atsiskaityti nėra galimybės“, – teigė prekybos tinklą „Iki“ valdančios UAB „Palink“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

Policija: „Tai klaida“

Pasiteiravus, kaip „Iki“ tinklo reklama atsirado policijos kurtame žaidime, suskubta aiškintis situaciją.

„Šis vaizdo siužetas žaidime atsidūrė netyčia, tai yra techninė klaida. Ji jau ištaisyta, siužetas išimtas, atsiprašome už nesusipratimą. Nuoširdžiai atsiprašome režisieriaus, kad jo atvaizdas buvo panaudotas šioje svetainėje“, – naujienų portalui lrytas.lt sakė Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.