Anot konferencijos iniciatorių, Vilniaus oro uostas per mėnesį aptarnauja 400 tūkst. keleivių , o Kauno oro uostas vos 60 tūkst., tad chaosas, kurį teks patirti keleiviams, užprogramuotas. Taip pat atkreiptas dėmesys, kad 400 tūkst. keleivių srautą aptarnaus tik viena parduotuvė ir viena kavinė. Anot spaudos konferencijos iniciatorių, oro uosto uždarymo laikotarpiu į mūsų šalį atvykstančių turistų srautas mažės net 40 proc.
Prakalbo apie smūgius guminėms lėlėms
Kęstutis Glaveckas teigė, kad už būsimus nepatogumus keleiviai gali dėkoti premjerui, vidaus reikalų ministrui bei susisiekimo ministrui.
„Kitą savaitę bus uždarytas Vilniaus oro uostas ir ta masė žmonių Kauno oro uosto apkrovą padidins šešis kartus. Negražus žodis, bet Kauno infrastruktūra primena beduinų stovyklą, ten pastatytas angaras...“ – kalbėjo jis.
Anot politiko, visa ši situacija yra „socialdemokratų neapsižiūrėjimas“ ir pirmiausia reikėjo tvarkyti Kauno oro uostą, išplėsti infrastruktūrą ir tik tada remontuoti kilimo taką Vilniaus oro uoste.
„Jei tai būtų Japonijoje ar Pietų Korėjoje, atsakingų asmenų guminės figūros būtų pastatytos ten, kur prieš įlipant į lėktuvą būtų galima jiems suduoti ir sumažinti įtampą“, – kalbėjo K.Glaveckas ir pridūrė, kad privažiavimas nuo autostrados iki oro uosto išardytas, viešbučių nėra, tad vaizdas primena pabėgėlių stovyklą.
K.Glavckas teigė, kad politikai Vilniaus oro uosto uždarymo laikotarpiu neturėtų naudotis išskirtinėmis uždaros laukiamosios salės paslaugomis, o laiką iki skrydžio leisti su kitais keleiviais – taip jie galėtų geriau įsijausti į jų situaciją ir išklausyti „padėkų“.
Lauks premjero paaiškinimo
Mykolas Maujaskas pasiūlė keleiviams viešinti nuotraukas su grotažyme „#AciuMielasSkverneli“ ir taip valdžiai parodyti realią situaciją oro uoste.
„Tai bus didelis smūgis Kauno ir visos Lietuvos įvaizdžiui, kai ta vieta taps Lietuvos veidu“, – klabėjo jis ir pabrėžė, kad kol kas nėra aišku, kaip keleivių srautus padės reaguliuoti laikinos palapinės bei kaip bus užtikrintas saugumas.
„Jau ne viena aviakompanija atsisakė skristi būtent tuo laikotarpiu dėl galimo vėlavimo. Vienas atšauktas skrydis yra maždaug 30 tūkst. eurų žala kompanijai, tad atsisakysiančių skristi kompanijų gali būti ir daugiau“, – kalbėjo M. Majauskas ir pridūrė, kad būtina atsakyti į klausimą, ar greitomis išplėstas oro uostas yra saugus ir pritaikytas keleivių srautui.
Spaudos konferencijoje nuskambėjo ir siūlymas atidėti skrydžių perkėlimą ir Vilniaus oro uostą uždaryti tik tada, kai bus tam tinkamai pasiruošta.
Kitą savaitę konservatoriai ir liberalai pakvietė premjerą Saulių Skvernelį ateitį į bendrą dviejų frakcijų posėdį ir pasikalbėti apie situaciją.
Pateikė savo komentarą
Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė kalbas apie Vilniaus oro uosto tako remonto atidėjimą iki suplanuoto oro uosto uždarymo likus mažiau kaip 10 dienų vadina nekonstruktyviomis.
„Taip, Karmėlavoje dar reikia atlikti gana nemažai darbų, tačiau viliuosi, kad atsakingos valstybės institucijos susitelks ir padarys viską, kad per Kauno oro uostą keliaujantys asmenys patirtų kuo mažiau nepatogumų“ – sako Ž.Gavelienė.