Jachta „Lietuva“ šaukiasi pagalbos – jūroje sugedo vairo mechanizmas

 Į prestižinę didžiųjų burlaivių regatą „The Tall Ships Races“ išlydėtą burinę jachtą „Lietuva“ Baltijos jūroje pakeliui į Suomiją ištiko nesėkmė – per audrą lūžo vairo mechanizmas. Tačiau įgula tęsia kelionę didelę jachtą valdydama avarine vairalazde.

 Jachtą  pakeliui į Suomiją ištiko nelaimė.<br>Ostmarinos nuotr.
 Jachtą  pakeliui į Suomiją ištiko nelaimė.<br>Ostmarinos nuotr.
 Jachtą pakeliui į Suomiją ištiko nelaimė.<br>Ostmarinos nuotr. 
 Jachtą pakeliui į Suomiją ištiko nelaimė.<br>Ostmarinos nuotr. 
 Įgula nepraranda vilties dalyvauti regatoje. <br> Ostmarinos nuotr.
 Įgula nepraranda vilties dalyvauti regatoje. <br> Ostmarinos nuotr.
 Lūžo jachtos vairo mechanizmas.<br>Ostmarinos nuotr.
 Lūžo jachtos vairo mechanizmas.<br>Ostmarinos nuotr.
 Regatoje Lietuvą atstovauja du burlaiviai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Regatoje Lietuvą atstovauja du burlaiviai.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Legendinė jachta - jaunųjų buriuotojų kalvė.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Legendinė jachta - jaunųjų buriuotojų kalvė.<br> G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Gediminas Pilaitis

Jul 14, 2017, 8:14 AM, atnaujinta Jul 14, 2017, 3:23 PM

Audros aptalžyti plaukė toliau

Mokomoji jachta „Lietuva“ į regatą „The Tall Ships Races“, kurioje dalyvauja jau dvyliktą kartą, iš Klaipėdos išplaukė liepos 8-ąją. Įgula, šeštadienio vakarą išlydėta į Baltijos jūrą, po trijų parų plaukimo tikėjosi pasiekti Kotkos uostą - ten liepos 13-ąją į startą stojo visi regatos burlaiviai.

Pirmąsias paras vėjas buvo silpnas, "Lietuva" ramiai plaukė Suomijos krantų link, tačiau vėliau pateko į smarkią septynių balų audrą. Stichijos šėlsmo neatlaikė jachtos vairo pagrindo kolonėlė – lūžus vairui, burlaivis buvo valdomas tik rumpeliu - avarine vairalazde.

„Kruopščiai ruošiamės sezonui, tačiau jūroje nuo netikėtumų neapsidrausi. Burlaivis nėra naujas, daug detalių susidėvėjusios – juk aktyviai plaukiojame kiekvieną vasarą.  Pavyko sutvarkyti anksčiau lūžusį jachtos stiebą, o dabar nerimą kelia denis, braška korpusas, laikas keisti ir variklį “, – pasakojo jachtos kapitonas klaipėdietis Osvaldas Kudzevičius.

Netikėta avarija pakeliui į startą nuliūdino įgulą, tačiau „Lietuva“ burių nenuleidžia - klaipėdiečiai dar tikisi išmėginti jėgas „The Tall Ships Races“ trasose.

Tikisi, kad ranką išties rėmėjai

Tarptautinė regata Baltijos jūroje startavo Švedijos Halmstado uoste. Dabar burlaivai vienas po kito švartuojasi Kotkoje, kur šventiniai renginiai vyks keturias dienas. Sekmadienį flotilė vėl pakels bures - leisis į trumpą kruizinį plaukimą iki kito Suomijos Turku uosto.

„The Tall Ships Race“ laivynas liepos 23 dieną iš Turku pajudės į Klaipėdą, kur bus paskelbtas antrojo lenktynių etapo finišas. Toliau regatos maršrutas nusidrieks į Lenkiją. Galutinio finišo uostas – Šcecinas.

Nusiteikusi dalyvauti lenktynėse „Lietuvos“ įgula paprašė rėmėjų pagalbos  Klaipėdoje – gal jie padės ?

„Jeigu vairo mechanizmo detalė būtų greitai ištekinta ir atgabenta į Suomiją, galėtume stoti į  lenktynių etapo Turku-Klaipėda startą“, - vilties pasigalynėti su vėjais ir varžovais atviroje jūroje nepraranda kapitonas O.Kudzevičius.

Regata - Jūros šventė viešnia

Didžiųjų burlaivių regatos "The Tall Ships Races" dalyvių laukia klaipėdiečiai - sutiktuvės ir palydos įtrauktos į paskutinįjį liepos savaitgalį uostamiestyje vyksiančios Jūros šventės renginių programą.

Didžiausios ir populiariausios vasaros šventės Lietuvos pajūryje organizatoriai rengiasi sutikti apie šimtą mokomųjų burlaivių – nuo didžiųjų keturstiebių iki burinių jachtų. Lenktynėse dalyvauja ir pats ilgiausias pasaulyje Rusijos burlaivis „Sedov“.

„Būtų apmaudu, jeigu „Lietuva“ dėl techninių kliūčių neatplauktų į Klaipėdos kartu visa margaspalve burlaivių  flotile“, - kalbėjo ryšius su jachta palaikanti buriuotoja Eglė Vinkevičė.

Klaipėdiečių jachtai pasitraukus iš distancijos, regatoje  „The Tall Ships Races“  Lietuvą atstovautų Klaipėdos universiteto mokomoji škuna „Brabander“. Kol kas jai klojasi neblogai.

Garsiosios lenktynės į Baltijos jūrą sutraukia mokomuosius burlaivius iš viso pasaulio. Pagal nuostatus pusę laivų įgulų narių turi sudaryti jaunimas iki 25-erių metų. Tarpiniuose uostuose įgulos keičiamos, kad kuo daugiau buriuojančių jaunuolių susipažintų su jūra.

Galvos skausmas visiems

Prieš keturiasdešimt metų Lenkijoje statyta sportinė jachta „Lietuva“, vadinama legendiniu burlaiviu, pelniusi ne vieną prizą tarptautinėse varžybose, Sąjūdžio laikais dalyvavo istoriniame buriuotojų žygyje per Atlantą, o po to pirmoji lietuviams praskynė kelius į pasaulio vandenynus - apiplaukė Žemės rutulį.

Pastaruoju metu bangų gerokai aptalžytas istorinis burlaivis „Lietuva“ tapo rūpesčiu ir galvos skausmu jos savininkei – Klaipėdos savivaldybei. Jachtą apžiūrėję ekspertai konstatavo, kad jos techninė būklė tikrai yra nepavydėtina - toliau plaukioti pavojinga, nes būtinas kapitalinis remontas.

Dėl šios jachtos ateities Klaipėdoje  sunerimę vietos politikai, istorikai, paveldosaugininkai svarsto, ką daryti – investuoti lėšas į remontą ar įsigyti kitą  naują, uostamiestį ir šalį reprezentuojančią sportinę jachtą, kuri galėtų dalyvauti tarptautinėse regatose.

Uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas siūlė „Lietuvą“ neatlygintinai perduoti Vyriausybės žinion, kaip dovaną artėjančiam valstybės atkūrimo šimtmečiui, tačiau tokia Klaipėdos savivaldybės iniciatyva jokio atgarsio nesulaukė.

Išeitis - nuskandinti burlaivį ?

Dar vienas sumanymas – šlovingą jachtą perduoti Lietuvos jūrų muziejui, kad ten  jis būtų pagarbiai saugomas, naudojamas švietimo tikslais arba iškeltas į krantą eksponuojamas kaip jūrinio buriavimo istoriją primenantis jūrų kultūros paveldo objektas.

Kiti specialistai mano, kad burlaivį dar anksti nurašyti. "Lietuvą", kaip panašaus likimo sulaukusį, uostamiesčio gyventojų ir svečių pamėgtą istorinę barketiną "Meridianas", galėtų išsaugoti jūrų romantikai neabejingi verslininkai, buriavimo entuziastai, įkūrę paramos fondą.

Jūrų muziejus, regis, irgi kratosi peršamos dovanos – nugyvento 16,5 metro ilgio sportinio burlaivio, kurio priežiūrai ir saugojimui prireiktų papildomų lėšų. Todėl kai kurie pesimistai jau laidoja „Lietuvą“ – siūlo senutę jachtą pagal jūreiviškas tradicijas iškilmingai nuskandinti jūroje, jeigu jai nebus vietos krante.

 Sporto klubas „Ostmarina“ stengiasi, bet nepajėgia panaudos pagrindais išlaikyti savivaldybei priklausančio burlaivio  Šio klubo vadovas O.Kudzevičius susikrimtęs: „Jeigu remontui lėšų neatsirastų, šis buriavimo sezonas jachtai gali būti paskutinis“.

"Lietuvos" denyje buriavimo abėcėlės mokėsi apie tūkstantis žmonių. Buriuotojai vienu balsu tvirtina, kad garsiąją jachtą numesti į pašalį kaip nudėvėtą, niekam nebereikalingą daiktą  - pats blogiausias variantas. Kol kas visi tik ašaras lieja, bet atverti piniginių neskuba.

 

 

 

 

 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.