Vairuotojams teks mokėti daugiau – Vilniuje brangsta automobilių stovėjimas

Trečiadienį Vilniaus miesto tarybos posėdyje buvo svarstomas automobilių stovėjimo kainų klausimas. Vilniaus miesto taryba balsavimu nusprendė, kad automobilių stovėjimas sostinėje kainuos daugiau. Pokytį labiausiai pajaus tie, kurie automobilius stato centrinėje miesto dalyje.

 Oficialu: automobilių stovėjimas Vilniuje brangs.<br>Lrytas.lt montažas
 Oficialu: automobilių stovėjimas Vilniuje brangs.<br>Lrytas.lt montažas
Remigijus Šimašius.<br>T.Bauro nuotr.
Remigijus Šimašius.<br>T.Bauro nuotr.
Remigijus Šimašius.<br>D.Umbraso nuotr.
Remigijus Šimašius.<br>D.Umbraso nuotr.
Bus išplėstos mėlynoji ir raudonoji automobilių stovėjimo zonos.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Bus išplėstos mėlynoji ir raudonoji automobilių stovėjimo zonos.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Bus išplėstos mėlynoji ir raudonoji automobilių stovėjimo zonos.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Bus išplėstos mėlynoji ir raudonoji automobilių stovėjimo zonos.<br>J.Stacevičiaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Sep 25, 2019, 1:47 PM, atnaujinta Sep 25, 2019, 2:56 PM

Didžiausias poveikis – centrinei daliai

Trečiadienį priimtas sprendimas labiausiai paveiks centrinę miesto dalį – bus išplėstos brangiausios zonos. Toks sprendimas priimtas po to, kai buvo atsisakyta idėjos euru branginti automobilių stovėjimą mėlynoje ir raudonoje zonose.

Sprendimu numatyta mėlynosios ir raudonosios zonos plėtra: jose statyti automobilius atitinkamai kainuoja 2,5 euro ir 1,5 euro valandai.

Šiuo sprendimu siekiama mažinti automobilių srautą ir taršą sostinės centre.

Posėdžio metu pasisakė Vytautas Kašėta, kuris siūlė spręsti taršių automobilių patekimo į sostinės centrą ribojimo klausimą.

Lukas Savickas atkreipė dėmesį, kad priimamas sprendimas prisideda prie darnaus judumo plano įgyvendinimo, tačiau abejojo, ar sprendimas padės pasiekti norimus tikslus.

Jo teigimu, priėmus sprendimą, piko metu užimtumas parkavimo zonose turėtų neviršyti 85 proc. Tačiau pateiktas sprendimas, jo teigimu, tokio tikslo pasiekti nepadės. Jis siūlė didinti tarifus, ne tik plėsti zonas.

Kasparas Adomaitis tikino, kad trečiadienį buvo priiminėjamas tarpinis variantas – kainų padidinimas nebus labai ženklus. Tačiau pritarė, kad pakeitimus reikia daryti mažais žingsniukais.

Vytautas Mitalas ragino palaikyti sprendimą, nes tai, pasak jo, racionalus projektas. Ieva Kačinskaitė-Urbonienė šį projektą apibrėžė kaip tarpinę stotelę ilgame kelyje.

Žilvinas Šilgalis akcentavo, kad balsavime susilaikys. „Išplėtimas zonų yra gudravimas“, – teigė Ž.Šilgalis.

„Mes nesvarstome kitų galimybių kaip patekti į tą senamiestį, išskyrus dviračius ir pėsčiuosius. <..> Kodėl daugiau niekas nėra sprendžiama?“, – sprendimą kritikavo Violeta Podolskaitė.

Dėl techninių nesklandumų du kartus perbalsavus buvo pritarta zonų išplėtimui.

Svarbu: pokyčiai zonose

Numatyta, kad mėlynoji zona apims visą iki šiol raudonai pažymėtą teritoriją ir dalį geltonos kairiajame Neries krante. Jos ribos apimtų visą Gedimino prospektą, taip pat Pamėnkalnio, Pylimo, Rūdninkų, Etmonų, Didžiąją gatves, driektųsi palei Vilnią iki Arsenalo gatvės, palei Nerį Žygimantų, Goštauto gatvėmis iki Žvėryno tilto.

Raudonoji zona apimtų Šnipiškes, Naujamiestį, Užupį.

Plėstis turėtų ir pigiausios geltonoji ir žalioji zonos, kuriose automobilį valandai galima palikti atitinkamai už 60 ir 30 euro centų.

Taip pat numatyta apmokestinti ir stovėjimo aikšteles prie miesto paplūdimių Valakampiuose prie Neries, prie Balsio, Balžio, Tapelių ežerų. Čia siūloma įvesti geltonąją zoną.

Pokyčiai įsigalios nuo Naujųjų metų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.