Iš „Lietuvos geležinkelių“ vadovybės lenda akis badančios tamsios paslaptys

Buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio svajonių komanda vadinta ir jo globota nauja „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė turi akis badančių tamsių paslapčių. Su jomis susidūrė „Lietuvos rytas“.

Buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio svajonių komanda vadinta ir jo globota nauja „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė turi akis badančių tamsių paslapčių.<br>Lrytas.lt fotomontažas
Buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio svajonių komanda vadinta ir jo globota nauja „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė turi akis badančių tamsių paslapčių.<br>Lrytas.lt fotomontažas
„Lietuvos geležinkelių“ vadovo pavaduotojas A.Ilkevičius atsitvėrė tyla.
„Lietuvos geležinkelių“ vadovo pavaduotojas A.Ilkevičius atsitvėrė tyla.
Buvęs ministras R.Masiulis (kairėje) visą laiką globojo dabartinį „Lietuvos geležinkelių“ vadovą M.Bartušką.<br>T.Bauro nuotr.
Buvęs ministras R.Masiulis (kairėje) visą laiką globojo dabartinį „Lietuvos geležinkelių“ vadovą M.Bartušką.<br>T.Bauro nuotr.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius: „Tirsime ir aiškinsimės. Vertinsime tiek teisiškai, tiek etikos prasme“.<br>V.Skaraičio nuotr.
Susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius: „Tirsime ir aiškinsimės. Vertinsime tiek teisiškai, tiek etikos prasme“.<br>V.Skaraičio nuotr.
Valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ savo įvaizdžiui gerinti buvo pasitelkusi ir išgarsėjusį profesorių L.Mažylį.<br>D.Umbraso nuotr.
Valstybės įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ savo įvaizdžiui gerinti buvo pasitelkusi ir išgarsėjusį profesorių L.Mažylį.<br>D.Umbraso nuotr.
Daugiau nuotraukų (5)

Lrytas.lt

Oct 22, 2019, 6:42 AM, atnaujinta Oct 22, 2019, 12:01 PM

Atvirumą ir skaidrumą deklaruojantys „Lietuvos geležinkeliai“ net kelias savaites išsisukinėjo ir „Lietuvos rytui“ visaip atsirašinėjo dėl iš pirmo žvilgsnio labai paprasto prašymo – pateikti šios įmonės generalinio direktoriaus pavaduotojo, strategijos ir plėtros direktoriaus Adamo Ilkevičiaus biografijos faktus.

Į strateginę Lietuvos bendrovę A.Ilkevičius atvyko po darbo Kazachstane, kur ilgus metus ėjo įvairias atsakingas pareigas šios Vidurinės Azijos valstybės įmonėse.

„Lietuvos geležinkelių“ aiškinimu, generalinio direktoriaus pavaduotoju jis tapo tiesiog laimėjęs paskelbtą konkursą.

Draugų ir pažįstamų pynė

Tačiau gerai informuoti šaltiniai „Lietuvos rytui“ tvirtino, kad A.Ilkevičiaus karjerą iš tiesų galėjo lemti draugiški santykiai su audito ir konsultacijų kompanija „Ernst &Young“.

„A.Ilkevičius ten pateko dėl „Ernst & Young“ vieno vadovų, dirbančių dabar Dubajuje, rekomendacijos“, – sakė asmuo, pats dirbęs šioje kompanijoje.

Būtent bendrovėje „Ernst & Young“ yra dirbęs ir R.Masiulis, kuris savo ruožtu buvusius jos darbuotojus skyrė į atsakingus postus tiek energetikos, tiek susisiekimo sektoriuose, kai buvo šių sričių ministras.

Ta pati komanda, išvengdama skaidrių atrankų ir konkursų, visur sekė paskui savo globėją R.Masiulį.

Energetikos ministru dirbant konservatorių deleguotam Arvydui Sekmokui R.Masiulis tapo „Klaipėdos naftos“ generaliniu direktoriumi, o „Ernst & Young“ darbuotojai Mantas Bartuška – „Klaipėdos naftos“ finansų direktoriumi, Ignas Degutis – šios bendrovės ekonomikos vadovu.

R.Masiuliui pradėjus vadovauti Energetikos ministerijai, M.Bartuška tapo „Klaipėdos naftos“ generaliniu direktoriumi, o kitas „Ernst & Young“ veikėjas Marius Pulkauninkas šios bendrovės finansų direktoriumi. Vėliau pastarasis, R.Masiuliui rekomendavus, buvo paskirtas Valstybinės miškų urėdijos generaliniu direktoriumi, bet neseniai neteko šių pareigų.

R.Masiulį paskyrus susisiekimo ministru M.Bartuška be jokio žadėto konkurso buvo paskirtas „Lietuvos geležinkelių“ generaliniu direktoriumi, o paskui jį į bendrovę sugužėjo dar keli buvę „Ernst & Young“ veikėjai.

Egidijus Lazauskas tapo generalinio direktoriaus pavaduotoju, Ignas Degutis – „Rail Baltica“ vyriausiuoju finansininku ir valdybos nariu, Lukas Danielevičius – „LG Cargo“ generaliniu direktoriumi.

Beje, Viešųjų pirkimų tarnybos duomenimis, pastaruoju metu „Ernst & Young“ nuolat laimi viešuosius pirkimus „Lietuvos geležinkeliuose“.

Staiga ėmė išsisukinėti

M.Bartuška paskyrė A.Ilkevičių savo pavaduotoju bei bendrovės strategijos ir plėtros direktoriumi ir jam pavedė kuruoti itin atsakingas sritis – Strategijos ir veiklos efektyvumo, Investicijų planavimo ir kontrolės, Techninės priežiūros, Veiklos architektūros ir pokyčių valdymo, Korporatyvinės plėtros, Techninės plėtros departamentus, taip pat Informacinių technologijų centrą.

Lietuvos geležinkeliai“ nurodė, kad A.Ilkevičius esą pasirinktas iš dešimčių kandidatų kaip geriausios kompetencijos vadybininkas.

Tačiau „Lietuvos rytui“ paprašius pateikti informaciją apie generalinio direktoriaus pavaduotojo išsilavinimą bendrovė staiga ėmė išsisukinėti.

„A.Ilkevičiaus išsilavinimas mums klausimų nekelia. Su jo patirtimi ir išsilavinimu galima susipažinti viešoje „Linked In“ anketoje – tai yra duomenys, kuriuos jis pats nusprendė pateikti viešai.

O vadovaudamiesi Bendruoju duomenų apsaugos reglamentu mes neprivalome saugoti asmeninių darbuotojo duomenų, tokių kaip išsilavinimą patvirtinantys dokumentai“, – nukirto „Lietuvos geležinkelių“ atstovai.

Įmonė neabejoja gebėjimais

Pats A.Ilkevičius socialiniuose tinkluose tenurodo, kad 2005–2007 metais studijavo Baltijos vadybos institute (BMI) ir ten įgijo verslo vadybos magistro laipsnį.

Tačiau valstybinės bendrovės vadovo pavaduotojas nenurodė, kur yra įgijęs bakalauro laipsnį, nes jo reikia siekiant magistro laipsnio. „Lietuvos geležinkeliai“ kategoriškai atsisakė pateikti atsakymą į šį klausimą.

„BMI institutas yra laikomas vienu aukščiausio lygio tokio pobūdžio institutų pasaulyje, tad ir mes neabejojame jų mokymo kokybe bei gebėjimu vadovams suteikti svarbių žinių.

Beje, vienas kriterijų stojant į BMI vadovų mokyklą – pradinis universitetinis išsilavinimas, kitaip tariant, bakalauro laipsnis“, – tepaaiškino „Lietuvos geležinkeliai“.

Nors dabar A.Ilkevičius nenurodo, kaip yra įgijęs bakalauro laipsnį, dirbdamas Kazachstane savo biografijoje rašė, kad 2000 metais yra baigęs Atvirąjį universitetą Tel Avive, Izraelyje.

Ar ši informacija teisinga, patikrinti sunku, nes A.Ilkevičius atsisako apie tai kalbėti.

Tačiau, „Lietuvos ryto“ žiniomis, jokie A.Ilkevičiaus diplomai nebuvo pripažinti Studijų kokybės vertinimo centre.

Painiava dėl magistro

„Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojui nepateikiant jokių įrodymų dėl įgyto bakalauro laipsnio dar keblesnė situacija išaiškėjo domintis jo magistrantūros studijomis.

Mat Baltijos vadybos institutas viešai nurodo, kad savarankiškai išduoda tik sertifikatus, o ne aukštojo universitetinio išsilavinimo kvalifikacijos laipsnius, tačiau vykdo ir bendras studijas su Vytauto Didžiojo universitetu (VDU).

Pastarąsias studijas baigęs asmuo gauna ir BMI steigėjų sertifikatą, ir VDU magistro diplomą. „Lietuvos geležinkeliai“ savo atsakymuose leido suprasti, kad taip ir yra.

Tačiau VDU archyvai atskleidžia visai ką kita.

„Remiantis VDU informacija, A.Ilkevičius studijavo kaip laisvasis klausytojas ir gavo pažymą, kokius kursus išklausė ir kokių kompetencijų įgijo, bet magistro diplomas jam universitete nebuvo išduotas“, – „Lietuvos rytui“ paaiškino Vytauto Didžiojo universiteto atstovai.

Ministras žadėjo aiškintis

A.Ilkevičius ne tik eina aukštas pareigas „Lietuvos geležinkeliuose“, bet ir yra kelių strateginių įmonių, tarp jų „Lietuvos oro uostų“, valdybos narys.

„Tirsime ir aiškinsimės. Vertinsime tiek teisiškai, tiek etikos prasme“, – pažadėjo susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius, iš „Lietuvos ryto“ išgirdęs abejonių dėl „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojo išsilavinimo.

Premjero patarėjas kovai su korupcija Skirmantas Malinauskas priminė, kad valstybės valdomos įmonės vadovai yra tiesiogiai atsakingi, jog darbuotojai atitiktų savo pareigybėms keliamus reikalavimus: „Jei kyla abejonių dėl procesų skaidrumo ar identifikuojami galimi teisės aktų pažeidimai, tai turi būti tiriama.“

Gali grėsti ir byla

Beje, „Lietuvos geležinkeliai“, be kita ko, nurodė, kad A.Ilkevičius turi leidimą dirbti su slapta informacija. Bet ar jis išduotas teisėtai?

Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto narys Laurynas Kasčiūnas svarstė, kad jei vienas strateginės bendrovės vadovų teikė melagingą informaciją apie savo išsilavinimą prašydamas leidimo dirbti su slapta informacija, jis gali ne tik jo netekti, bet ir būti patrauktas baudžiamojon atsakomybėn dėl galimo dokumentų klastojimo.

„Asmeniui pasirašius jo užpildytą atitinkamą formą, ji tampa oficialiu dokumentu. Jei asmuo tyčia pateikė klaidingus duomenis apie save, tai gali būti pagrindas atimti leidimą dirbti su įslaptinta informacija“, – paaiškino politikas.

L.Kasčiūnas žadėjo kreiptis į Valstybės saugumo departamentą dėl papildomo patikrinimo, jei „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus pavaduotojas neįrodys, jog jis iš tiesų turi aukštojo mokslo diplomą.

Seimo narys priminė, kad panašių problemų turėjo buvęs ūkio ministras Viktoras Uspaskichas, kai kilus abejonių dėl įgyto išsilavinimo jam buvo ne tik panaikintas leidimas dirbti su slapta informacija, bet ir pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl galimo dokumentų klastojimo.

UAB „Lrytas“,
Gedimino 12A, LT-01103, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus webmaster@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2022 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.