Incidentas Danės upėje atvėrė kur kas daugiau: ši vieta tampa grėsminga

Danėje nuskendęs kone 30 metrų ilgio senas laivas „Ole Wilassen“ sukėlė rūpesčių uostamiesčio gelbėjimo tarnyboms – teko pasirūpinti, kad degalai neužterštų upės. Tai jau ne pirmas toks incidentas Pilies uoste.

Pilies uoste dunkso ant lynų pakibęs senas žvejybos laivas „Ole Wilassen“.<br>G.Pilaičio nuotr.
Pilies uoste dunkso ant lynų pakibęs senas žvejybos laivas „Ole Wilassen“.<br>G.Pilaičio nuotr.
 "Ole Wilassen" kelerius metus stovėjo prie krantinės.<br> G.Pilaičio nuotr.
 "Ole Wilassen" kelerius metus stovėjo prie krantinės.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Laivas staiga pradėjo grimzti į dugną naktį.<br> KVJU nuotr.
 Laivas staiga pradėjo grimzti į dugną naktį.<br> KVJU nuotr.
 Skenduolį aptvėrė apsaugos bonomis.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Skenduolį aptvėrė apsaugos bonomis.<br> G.Pilaičio nuotr.
Laivas "Ole Wilassen" statytas Norvegijoje (1948 m.). <br> G.Pilaičio nuotr.
Laivas "Ole Wilassen" statytas Norvegijoje (1948 m.). <br> G.Pilaičio nuotr.
Senas laivas paniro į Danės vandenis.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Senas laivas paniro į Danės vandenis.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
 Skenduolis upės krantinių neapgadino.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Skenduolis upės krantinių neapgadino.<br> G.Pilaičio nuotr.
Danės upėje - dar vienas skenduolis.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Danės upėje - dar vienas skenduolis.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Skenduolis - atrakcija krantinės lankytojams.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Skenduolis - atrakcija krantinės lankytojams.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Šeimininkai laivą turės iškelti į krantą.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Šeimininkai laivą turės iškelti į krantą.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Neaišku, kodėl "Ole Wilassen" ėmė skęsti.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Neaišku, kodėl "Ole Wilassen" ėmė skęsti.<br>D.Lukošiavičiaus/VE nuotr.
Skenduolį aptvėrė bonomis, kad neužterštų upės.<br>Klaipėdos uosto direkcijos nuotr.
Skenduolį aptvėrė bonomis, kad neužterštų upės.<br>Klaipėdos uosto direkcijos nuotr.
 Danėje dunkso dar vienas laivybos senolis "Olga". <br> G.Pilaičio nuotr.
 Danėje dunkso dar vienas laivybos senolis "Olga". <br> G.Pilaičio nuotr.
Šimtametis laivas "Olga" ilgai laukia remonto. <br> G.Pilaičio nuotr.
Šimtametis laivas "Olga" ilgai laukia remonto. <br> G.Pilaičio nuotr.
Istorinis laivas "Olga" laukia remonto.<br> G.Pilaičio nuotr.
Istorinis laivas "Olga" laukia remonto.<br> G.Pilaičio nuotr.
Apšiurusi "Olga" nepuošia Danės krantinės.<br> G.Pilaičio nuotr.
Apšiurusi "Olga" nepuošia Danės krantinės.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Šimtametė "Olga" nesulaukia remonto.<br> G.Pilaičio nuotr.
 Šimtametė "Olga" nesulaukia remonto.<br> G.Pilaičio nuotr.
 "Olga" prišvartuota prestižinėje krantinėje.<br> G.Pilaičio nuotr.
 "Olga" prišvartuota prestižinėje krantinėje.<br> G.Pilaičio nuotr.
Daugiau nuotraukų (18)

Lrytas.lt

Oct 6, 2020, 7:52 AM, atnaujinta Oct 6, 2020, 1:27 PM

Skenduolis pakibo ant lynų

Klaipėdos centre prie Danės krantinės prišvartuotas senas žvejybos laivas „Ole Wilassen“ pavojingai pasviro ir ėmė grimzti į dugną naktį iš šeštadienio į sekmadienį.

Tai pastebėjęs uostelio budėtojas apie nelaimę pranešė gelbėtojams, aplinkosaugos specialistams, miesto savivaldybei, kuri Danės krantines koncesijos pagrindais nuomoja koncerno „Achemos grupė“ įmonei Kruizinių laivų terminalui.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos kateris „Zunda“ įplaukė į upę ir aptvėrė avarijos vietą bonais, vėliau pastatytos papildomos absorbuojančios užtvaros.

Per savaitgalį situacija nepasikeitė – „Ole Wilassen“ plūduriuoja upėje, laivui galutinai nuskęsti neleidžia lynai, ant kurių jis pakibęs. Sekmadienį pasirodę savininkai tik apžiūrėjo skenduolį.

„Neaišku, kodėl laivas pradėjo skęsti. Jeigu korpuse atsivėrė skylė, ją gali užtaisyti tik narai. Po to reikia išpumpuoti vandenį, iškelti skenduolį į krantą ir remontuoti“, – kalbėjo laikinasis Pilies uosto vadovas Tautvydas Malinauskas.

Gali laikyti ir nudrengtą laivyną

Dar 1948 metais Norvegijoje statytas laivas „Ole Wilassen“ neplaukioja – Danėje kiurkso kelerius metus.

Pilies uosto krantinių administratoriai laivo savininkus įpareigojo kuo greičiau ištraukti iš vandens pavojingą senieną.

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija dėl šio incidento nesijaučia atsakinga – Danės krantinės, prie kurių švartuojasi maži laiveliai, priklauso miesto savivaldybei.

Senų laivų savininkai, savo turtą įvardiję kaip saugotiną jūrų kultūros paveldą, bet jo tinkamai neprižiūrintys, nuolat skundžiasi, kad jiems nėra kur laikyti istorinių laivų.

Tuo metu klaipėdiečiai nesupranta, kodėl Danės atkarpa, šalia kurios šurmuliuoja žmonės, veikia kavinės, vyksta įvairūs kultūros renginiai, virsta grėsminga plūduriuojančio metalo laužo saugykla.

T.Malinauskas aiškino, jog Pilies uosto valdytojai laivų techninės būklės nevertina: „Paslaugas teikiame visiems už vietą  prie krantinės susimokėjusiems klientams, negalime jų diskriminuoti, netikriname, ar laivai plaukioja, ar stovi prirakinti.“

Kol kas niekas nežino, kada „Ole Wilassen“ bus pašalintas iš upės.

Apgadino ir  krantinę, ir suoliukus

Tai ne pirmas toks incidentas per Klaipėdos senamiestį tekančioje upėje. Anksčiau į dugną buvo nugrimzdęs kitas čia žiemoti paliktas pramoginis laivas.

Danės krantinėje prie Senosios Smiltynės perkėlos terminalo dunkso dar viena jūreivystės relikvija – apleistas šimtametis laivas „Olga“. Šeimininkas svajoja kada nors šį senolį rekonstruoti ir leistis į kelionę aplink pasaulį.

Prieš kelerius metus atsipalaidavusi „Olga“ apdaužė rekonstruotas krantines. Kurį laiką laivas stovėjo Pilies uosto užutėkyje prie bastionų, o dabar vėl sugrąžintas į upę. Šįkart laivas apgadino tik suoliukus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.