Lėktuvo, kurio mįslingas skrydis iš Lietuvos sukėlė Europą ant kojų, buvęs savininkas atsidūrė tarnybų taikiklyje

Iš Lietuvos pakilusio ir Bulgarijoje nusileidusio lėktuvo piloto atžvilgiu mūsų šalies teisėsaugininkai pradėjo ikiteisminį tyrimą. Tarnybų taikiklyje atsidūrė ir buvęs orlaivio savininkas panevėžietis Bronius Zaronskis.

Lėktuvas.<br>123rf nuotr.
Lėktuvas.<br>123rf nuotr.
Lėktuvas.<br>SWNS/Scanpix nuotr.
Lėktuvas.<br>SWNS/Scanpix nuotr.
Lėktuvas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lėktuvas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lėktuvas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Lėktuvas.<br>V.Ščiavinsko nuotr.
Daugiau nuotraukų (4)

Lrytas.lt

Jun 18, 2022, 7:10 AM

Dvejų metų laisvės atėmimas – tokia bausmė laukia piloto, kuris praėjusią savaitę iš Lietuvos nuskrido į Bulgariją ir ten lėktuvą paliko likimo valiai. Kas buvo šis lakūnas ir jį lydėjęs asmuo, vis dar neaišku, bet tikimasi tai nustatyti.

„Pradėtas ikiteisminis tyrimas dėl tarptautinių oro skrydžių taisyklių pažeidimo. Dvimotoris lėktuvas „Beechcraft“ pakilo ir išskrido neturėdamas nei skrydžio leidimo, nei patvirtinto skrydžio plano“, – sakė Lietuvos kriminalinės policijos biuro viršininko pavaduotojas Saulius Briginas.

Anksčiau šis lėktuvas priklausė Panevėžyje gyvenančiam B.Zaronskiui, tačiau jis tvirtina, kad likus savaitei iki incidento jis orlaivį pardavė. Kas buvo pirkėjas, verslininkas neatskleidžia. Buvusio savininko tikinimu, jis nesidomėjęs, kas perka lėktuvą, kuriuo jis skraidė 15 metų. Vis dėlto panevėžietis pripažino, kad pirkimo ir pardavimo sutartis nebuvo patvirtinta pas notarą.

B.Zaronskis jau buvo iškviestas į Valstybės saugumo departamento Klaipėdos skyrių ir apklaustas. Pradėjus ikiteisminį tyrimą panevėžiečio taip pat laukia ir apklausa policijoje.

Be leidimo, skrydžio planų ir su išjungtais prietaisais skridęs lėktuvas iš Lietuvos išskrido birželio 9-ąją. Pirmą kartą jis buvo pastebėtas į pietvakarius nuo Panevėžio Stetiškių aerodromo ir buvo stebimas iki Lenkijos sienos, taip pat ją kirtus.

Orlaivis kirto net septynių valstybių – Lietuvos, Lenkijos, Slovakijos, Vengrijos, Serbijos, Rumunijos ir Bulgarijos – oro erdvę, nusileido Bulgarijoje. Ten įgula paliko lėktuvą ir dingo. Po šio incidento specialų posėdį surengė Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas (NSGK).

„Reikėtų mažinti nevaldomą oro erdvę ir plėsti valdomą oro erdvę, kurioje jau atsiranda kontrolės algoritmai – skrydžio planas, būtinas radijo ryšys, atsakiklis. Jei tu to nepadarai, lauktų sankcijos, nuobaudos“, – kalbėjo NSGK pirmininkas Laurynas Kasčiūnas.

Tiesa, politikas mano, kad tai nebuvo karinė provokacija, labiau panašu į kriminalinę istoriją.

Jis atkreipė dėmesį, kad šiuo atveju netgi nebuvo pažeisti jokie Europos Sąjungoje galiojantys reglamentai.

Norėdami komentuoti turite prisijungti.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.